2010. február. 08. 21:45 MTI Utolsó frissítés: 2010. február. 08. 21:28 Gazdaság

A Bechtel-perpatvar után folytatják az autópályát Észak-erdélyben

Folytatódik az észak-erdélyi autópálya építése azon a szakaszon, ahol további tíz kilométerrel egészítik ki a tavaly átadott 42 kilométert.

Az Agerpres hírügynökség által idézett Bogdan Sgarcitu, az autópályát építő amerikai Bechtel vállalat kommunikációs igazgatója a román hatóságokkal folytatott hétfői tárgyalásokon kijelentette: az idén megépítik azt a tíz kilométert, amely meghosszabbítja a Gyalu (Gilau) és Torda (Turda) közötti 42 kilométeres szakaszt. Így a korszerű út megépülhet Torda és Aranyosgyéres (Campia Turzii) között is, ami nagy könnyítés lenne az Észak-Erdélyen átutazók számára. Kolozsvár és Marosvásárhely között ugyanis ezen a két településen akadozott a leginkább a közlekedés amiatt, hogy a régi országút áthalad a két városon, a 42 kilométeres autópályaszakasz pedig egyelőre csak az egyik várost kerüli ki.

A román költségvetés alacsony bevételei miatt az idén a kormánynak nincs pénze az autópálya elfogadható ütemben való építésének finanszírozására. Ezért a Bechtel vezetősége öt nappal ezelőtt bejelentette, hogy elbocsátja valamennyi dolgozóját, kétezer embert, amennyiben a kormány nem talál megoldást a vállalattal szemben felhalmozott tavalyi adósság törlesztésére, valamint az idei építkezési terv finanszírozására. Sgarcitu hétfőn közölte, hogy az elbocsátás egyelőre csak szándék, a vállalat lemondhat erről a megoldásról, amennyiben a román állam finanszírozni tudja az út építését.

Constantin Dascalu, a román közlekedési minisztérium államtitkára a múlt héten kijelentette, a Bechtel csak akkor tud akár egy kilométernyivel is továbbhaladni az építkezésben, ha a román állam által garantált hitelt kap.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Arató László (EUrologus) 2024. december. 02. 09:36

Sok jóra nem számíthat a magyar kormány az új Európai Bizottságtól

A régi lendülettel veszi elő a magyar ügyeket a decemberben hivatalba lépő testület A pénzbefagyasztásokkal kapcsolatos eljárások szigorodnak és bővülnek, nem lesz változás az EU migrációs, vagy zöldpolitikájában, és továbbra is napirenden marad a szerződésmódosítások ügye, amely többek között a vétójog eltörlését tartalmazza. Közben a kormány politikai súlya látványosan csökken.