2010. október. 13. 16:15 hvg.hu Utolsó frissítés: 2010. október. 13. 16:15 Tech

A Twitter nagyon megveri a Facebookot átkattintásban

Egy új kutatás eredményei szerint, ugyan Mark Zuckerberg közösségi hálózata a legnépszerűbb tartalommegosztó oldal, azonban a Twitter mikroblogon megjelenő linkek esetében több mint hatszoros az aktivizálódó felhasználók aránya.

A Fast Company értesülései szerint meglepő eredményekkel zárult a SocialTwist nevű marketingcég internetes megosztási szokásokat vizsgáló kutatása, amelynek keretében több mint egymillió üzenetet vizsgáltak meg, amelyet a Tell-a-Friend nevű ajánló alkalmazás segítségével osztottak meg egymással az internetezők.

Az eredményekből kiderül: a közösségi hálózatok használata 10 százalékkal gyarapodott tavaly óta, míg az itt megosztott tartalmak átkattintási aránya 16 százalékkal növekedett. Ennek ellenére a kutatók megállapították, hogy még mindig az e-mail vezeti a tartalmakat ajánló eszközök listáját, 55 százalékos részesedéssel.

Ennek ellenére az átkattintás (tehát az adott link tényleges meglátogatása) terén jóval hatékonyabbak a közösségi hálózatok, amelyek az összes átkattintás 60 százalékát generálják. Az egyes oldalak közül természetesen a Facebook csaknem egyeduralkodónak számít 78 százalékos részesedésével, azonban a többi oldal használati aránya is növekvőben van: meglepetésre a MySpace végzett a második helyen 14,5 százalékkal, míg a Twitter tartja 5 százalékos részesedését.

A mikroblog bizonyult egyébként a leghatékonyabbnak az átkattintásokat illetően: míg a Facebook átlaga 2,87 átkattintás, a Twitter 19,04-gyel magabiztos győzelmet aratott ebben a statisztikai kategóriában.

Ez rendkívül jó hír a cég számára, amely eddig a szponzorált üzenetekből tartotta fenn magát, amelyért a cégek napi százezer dollárt fizettek ki. Az adatok fényében azonban nem véletlen a Twitter új vezérigazgatójának, Dick Costolo-nak tegnapi bejelentése, mely szerint: „megfejtettük a reklámozás legújabb formájának a titkát és megütöttük a főnyereményt”.

Hirdetés