2009. május. 07. 16:18 MTI Utolsó frissítés: 2009. május. 07. 15:58 Gazdaság

Egyre népszerűbbek a magyar áruk

A jó minőség és a megfelelő ár után a hazai eredet lett a harmadik legfontosabb szempont a hazai fogyasztók számára egy termék kiválasztásánál - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet.

A gazdasági válság ellenére a fogyasztók továbbra is igényesek a termékek minőségére, míg az árszínvonal 2003. óta folyamatosan a második leglényegesebb szempont - hangsúlyozzák a társaság Shopping Monitor és Shopping Missions 2008-2009 című tanulmányát ismertető közleményben.

Hozzáteszik ugyanakkor, hogy a magyarországi termékek iránti növekvő kereslet az árérzékenység enyhe növekedését is sejteti.

A tanulmány készítői szerint a vásárlók 56 százaléka figyel oda a pénztárnál arra, hogy az árak megegyeznek-e a polcon feltüntetettel, a vevők 40 százaléka pedig tisztában van azzal, hogy kedvenc boltjukban mennyibe kerülnek az általuk leggyakrabban vásárolt termékek.

A GfK Étkezési szokások 2009 tanulmánya szerint a megkérdezettek 96 százalékának az élelmiszervásárlásnál is kiemelt szempont az áru minősége és eredete. A vásárlók jellemzően nem kizárólag az olcsóságot, hanem a megfelelő ár-érték arányt keresik - fűzik hozzá.

A cég tájékoztatójában rámutatnak: 2005-höz képest jelentősen, 16 százalékkal 68 százalékarára emelkedett a válaszadók között azok aránya, akiknek a termék magyar eredete is fontos szempont.

Megjegyzik, a minőség és az ár mellett az akciók is jelentős szerepet kapnak egy üzlet vagy termék kiválasztásában. A megkérdezettek 12 százaléka mindig, 21 százaléka pedig gyakran törekszik arra, hogy vásárlás előtt tájékozódjon a kedvezményekről. Az "akciós" felirat láttán ugyanakkor a vevők 43 százaléka csak ritkán vagy soha nem ellenőrzi, hogy milyen mértékű árengedményről van szó, míg az ingyenes ajándék értékét a válaszadók 54 százaléka soha, vagy csak ritkán számolja ki - mutatnak rá a közleményben.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.