Jobban fogynak a minőségi csokoládék
A magyar vásárlók először 1920-ban kóstolhatták meg az első csokoládétojást. Manapság majdnem ezer tonna édesség kerül ilyenkor a fogyasztók kosarába, amelyek között egyre több a jó minőségű csokoládé.
Tavaly húsvétkor 2,7 milliárd forintért vásároltak édességet a magyarok. Míg régebben az olcsó, bevonó-masszából készült figurák voltak a legnépszerűbbek, addig az utóbbi két évben megfordult a trend, és a jobbféle csokoládékból fogy több - közölte az Édességgyártók Szövetsége.
Minőséginek a 35 százalékos kakaótartalommal készült csokoládéféléket nevezik, de az igazán pozitív élettani hatású, táplálkozástudományi szempontból előnyös édességeknél ez az arány még magasabb.
Húsvétkor csokoládétojásra és más figurákra költünk a legtöbbet, tavaly 2,3 milliárd forintot, 164 millió forintért húsvéti zsákok, 252 millió forintnyi értékben pedig játékkal is kiegészített ajándékcsomagok kerülnek a vásárlói kosarakba.
Az ünnepi étkezésünk során különösen fontos az, hogy az édességeket csak a főétkezések után, tehát ne nassolás gyanánt fogyasszuk, életmódunk pedig aktív, mozgásban gazdag legyen. Menjünk kirándulni a természetbe, autó helyett a gyaloglást válasszuk - javasolja Antal Emese, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke.
A húsvéti tojások csokoládéból való készítésének pontos dátuma nem ismert, ám a húsvéti, festett tojásé igen: először 1605-ben említi egy strassburgi krónikás, akkor még csak egyszínű piros, illetve arany festéssel.