A 38 halálos áldozatot követelő keddi genovai hídomlás után a latin-amerikai országban is aggódnak a szintén Riccardo Morandi olasz építette másik híd miatt. Ez utóbbi régebbi és nyolcszor olyan hosszú, mint genovai "testvére".
A 8678 méter hosszú – a beomlott genovai autópályahíd csak 1182 méter hosszú volt –, Rafael Urdaneta tábornokról elnevezett hidat 1962-ben avatták fel.
A Maracaibo-tavon átívelő híd péntektől hétfőig is zárva marad, miután az egyik végénél elhelyezett szerelvényszekrényben tűz ütött ki. Itt halad át a Venezuela második legnagyobb városát ellátó elektromos hálózat. A térség 4 millió lakosánál szünetel az áramszolgáltatás és gyakorlatilag el vannak vágva az ország többi részétől.
Megszólalt a legszerencsésebb sofőr: "Belenéztem a halál arcába"
Eltávolították a viaduktról a keddi genovai hídomláskor a túlélők által otthagyott gépkocsikat, közöttük azt a zöld teherautót, amelynek éppen azelőtt sikerült megállnia, mielőtt a mélységbe zuhant volna.
Az országban gyakoriak az áramszünetek, mint mindig, ha valami nem működik, a kormány most is "szabotázst" emleget.
A szakértőket nem csak az áramszünet, de a híd állapota is aggasztja. Az elkészülésekor a világ leghosszabb hídjának számító építmény oszlopait több mint két évtizede nem vizsgálták meg – közölte Marcelo Monot, a Zulia Mérnökközpont volt elnöke, aki szerint évek óta nem működik a járművek súlyát mérő berendezés sem, ami szintén kockázatos.
Tündérmesének nevezte az olasz kormánypárt a genovai híd problémáit
A beomlott olasz híd üzemeltetőjét vádolták, valamint az Európai Unió költségvetési megszorításait említették a keddi genovai tragédia felelőseit kereső olasz politikusok. Pedig a kormányzó Öt Csillag Mozgalomnak is lehet felelőssége a tragédiában.
Marzia Marandola, a római Sapienzia egyetem építész professzora szerint a genovai völgyhidat nem készítették fel a jelenlegi forgalomra. A híd forgalma a tízszerese annak, mint amilyen az építése idején volt. Ráadásul a járművek súlya is nőtt. "Nem hiszem, hogy ekkora változáshoz alkalmazkodni lehetne" – mondta a professzor, aki egyik doktori disszertációját Riccardo Morandiról írta.
"Meg kell várni a vizsgálat eredményét, de egy ilyen híd esetében, amelyet úgy építettek meg, mint egy mérleget, elég, ha kicsit kibillen az egyensúlyából, és máris leomlik az egész építmény" – tette hozzá.