Az eddig megtalált áldozatokon kívül még további tíz-húsz ember tűnhetett el az észak-olaszországi A10-es autópálya genovai hídjának keddi összeomlásakor.
Matteo Salvini belügyminiszter korábban azt mondta, nehéz megállapítani a tényleges számot, mert előfordulhat, hogy akadnak olyan eltűntként jelentettek, akik nyaralni mentek, el is érték az úti céljukat, de nem onnan nem léptek kapcsolatba a rokonaikkal. Hozzátette azt is, sajnos elkerülhetetlen, hogy a veszteségmérleg tovább emelkedjen.
A balesetben a friss adatok szerint 39 ember halt meg.
Sonia Noci, a genovai tűzoltóság szóvivője elmondta: addig folytatják a mentési munkálatokat, amíg minden eltűntként regisztrált embert meg nem találnak. A mentést vezető Pietro Cosola szerint a következő 48 órában még van esély arra, hogy túlélőre bukkanjanak a romok alatt.
Tündérmesének nevezte az olasz kormánypárt a genovai híd problémáit
A beomlott olasz híd üzemeltetőjét vádolták, valamint az Európai Unió költségvetési megszorításait említették a keddi genovai tragédia felelőseit kereső olasz politikusok. Pedig a kormányzó Öt Csillag Mozgalomnak is lehet felelőssége a tragédiában. A genovai főügyész szerint egyértelmű, hogy nem "véletlen baleset" történt.
Szombaton állami ceremónia keretében vesznek búcsút a baleset áldozataitól. A szertartást Angelo Bagnasco bíboros, genovai érsek vezeti majd. A szombati napot nemzeti gyásznappá nyilvánították.
Giuseppe Conte olasz miniszterelnök azt közölte, hogy kormánya nem fogja megvárni a hídomlás okának felderítésére indított ügyészségi vizsgálat eredményét – amely elsősorban karbantartási mulasztásokra és tervezési hibákra összpontosít – ahhoz, hogy visszavonja az A10-es autópályát üzemeltető vállalat koncessziós jogát. Az üzemeltető cég az Atlantia infrastruktúra-fejlesztő csoport tagjaként működő Autostrade (ASPI) vállalat, amely az ismert divatmárkát megalapító Benetton család tulajdonában áll.
#Genova #16ago: continuano le operazioni di ricerca dei dispersi, 380 #vigilidelfuoco impegnati. Nelle immagini la ricognizione di #dragovf 60 pic.twitter.com/DNyQAvAoSe
— Vigili del Fuoco (@emergenzavvf) August 16, 2018
Azt fontolgatják, hogy a teljes koncessziós jogot megvonják az ASPI vállalattól, de lehetséges, hogy csak az A10-es autópálya üzemeltetését veszik el a cégtől. Szóba jöhet pénzbüntetés is, bár a politikus úgy vélte, a maximálisan kiszabható 150 millió eurós bírság is túlságosan alacsony lenne – magyarázta Edoardo Rixi közlekedésiminiszter-helyettes a Reutersnek.
Genovában az A10-es autópálya Morandi nevű hídjának középső, 80 méter hosszú szakasza kedden délben szakadt le. A hatóságok nem tudják, hogy pontosan hány autó volt a hídon a baleset pillanatában.