Nem csillapodik az NFT-tokenek körüli őrület, és a jelenségből a világ legnagyobb sportszergyártója, a Nike sem szeretne kimaradni.
Egyelőre nem jött be a kritikusok jóslata, és az NFT-k (vagyis a nem helyettesíthető tokenek) piaca nem fulladt ki. Olyannyira nem, hogy a világ egyik legismertebb sportszergyártója, a Nike fel is vásárolt egy céget, ami ilyen digitális termékeket árul. Az üzlet középpontjában természetesen a cipők állnak – írta a The Verge.
A Nike az RTFKT nevű cégre tette rá a kezét, ami az „ódivatú” cipők világában sem ismeretlen szereplő: a vállalat korábban ugyanis összeállt a FEWOCiOUS nevű művésszel, és közösen 600 pár, a valóságban is létező cipőt adtak el, mindössze 6 perc alatt. A művelet 3,1 millió dolláros bevételt eredményezett.
RTFKT is now a part of the NIKE, Inc. family. ������������������ pic.twitter.com/5egNk9d8wA
— RTFKT Studios (@RTFKTstudios) December 13, 2021
A Nike azonban nem ebben, hanem a digitális cipőkben láthat fantáziát, és valószínűleg ez motiválta őket abban, hogy felvásárolják az RTFKT-t. Az persze nem garantált, hogy a cég a jövőben is képes lesz megismételni egy olyan bravúrt, mint amit a valódi cipőkkel sikerült elérniük.
A Facebook már javában építi digitális világát, a metaverzumot, ahol a felhasználók egy második életet élhetnek. Ahhoz pedig digitális termékekre is szükség lesz, és ebbe a ruhaneműk, konkrétan a cipők is beletartoznak. Ha a Nike befektetésként értékeli a felvásárlást, azzal valószínűleg nem csinált rossz üzletet. De ehhez azt is tudni kellene, mennyi pénzt fordítottak az összesen egy éve létező RTFKT felvásárlására.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.