A biztonságos üzenetküldő a Facebook adatgyűjtési szokásaira világított volna rá egy fizetett hirdetéssel, de a közösségi oldalnak ez nagyon nem tetszett.
Egy különleges kampány keretében arra vállalkozott a Signal, hogy fizetett Instagram-hirdetésekben bemutatja, hogyan gyűjti a felhasználói adatokat a szolgáltatás fenntartója, a Facebook. A közösségi oldal azonban nem engedélyezte a reklám elhelyezését, sőt, az üzenetküldő szerint még le is tiltották őket a platformról.
Az ügyről a Signal egy hosszabb blogbejegyzésben számolt be, de a Mashable és több portál is írt róla.
A Signal – álláspontja szerint – ismeretterjesztő jelleggel szeretett volna feladni egy őszinte és tanulságos hirdetést a facebookos adatgyűjtés technikáról, de ez olyannyira nem tetszett a másik félnek, hogy azonnal elgáncsolták az ötletet.
Az, hogy a közösségi platformok adatgyűjtést végeznek nem új, és a felhasználók szinte kivétel nélkül tudnak is jelenségről. A Signal azonban úgy véli, hogy a többség még mindig nem érti, miért lényeges ez. Ráadásul – teszik hozzá – a gyakorlat bizonyos szolgáltatásoknál túlságosan bonyolult, amit még a szakértőknek is kihívás megérti – és megfejteni, milyen adat és hova kerül. A Signal közleménye szerint elsősorban ezért indították volna a rendhagyó kampányt, de a Facebook nem volt rá vevő.
Mark Zuckerberg vállalata nem kommentálta az ügyet.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.