2011. március. 03. 13:47 techline.hu Utolsó frissítés: 2011. március. 03. 14:13 Tech

Nem szeretik az amerikaiak a léggömböket

A promó legújabb játékuk, a Homefront népszerűsítését szolgálta: a kampány keretében több ezer piros léggömböt...

A promó legújabb játékuk, a Homefront népszerűsítését szolgálta: a kampány keretében több ezer piros léggömböt eresztettek szélnek San Francisco felett. A lufikra apró szórólapok voltak erősítve a játék, illetve az egyik legnagyobb amerikai játékbolt, a Gamestop nevével és logójával.

A megmozdulás valószínűleg látványos lehetett – a lufik végül az öbölben landoltak –, a dühös környezetvédők és ráérős anyukák azonban máris ellentámadásba lendültek a Twitteren és a Facebookon.

„A latex (ebből készül a lufi – a szerk.) csak hat hónap után bomlik le, így városunk lakói még sokáig emlékezhetnek kellemetlen szájízzel a THQ-ra és ízléstelen kampányára” – írja Teresa Aguilera, a Gamespot fórumán (valószínűleg nem családtagja, csak névrokona az énekesnőnek). Camron Assadi, oaklandi művész maga is szereti a kampányokat, azonban úgy tűnik, a lufikat ő sem kedveli. „A rengeteg luftballon most az öbölben pihen; a THQ arra nem gondolt, hogy mit fog kezdeni a kampány után a rengeteg szeméttel?”

A Gamestopnak mindez nagyon kellemetlen, hiszen a lufikon az ő logójuk volt, ráadásul boltjaik számos helyen megtalálhatóak a városban, így az összes dühös környezetvédő őket találja meg. A cég persze nem tehet mást, mint ujjal mutogat a kampány szervezőjére, a THQ-ra, a THQ pedig nem nyilatkozik.

A dologban csak annyi érdekes, hogy ha valaki veszi a fáradságot és utánanéz,  akkor láthatja, hogy a mai modern lufik teljesen környezetbarát latexből készülnek, és víz, illetve napfény hatására hamar lebomlanak, nagyjából annyi idő alatt, mint egy fáról lehullott levél. Ez Amerika: a világ légszennyezettsségének nagyobb részéért ludasok (1,75 milliárd tonna évente), de ha néhány piros lufi landol a Friscó-i öbölben, akkor máris pánikba esnek…

Hirdetés