A foci EB húzta a sörök és a chips-ek hirdetéseit
A GfK Hungária akciós újságok piacát vizsgáló Leaflet Monitora szerint a nyár első hónapjában jelentősen megugrott az alkoholtartalmú sörök és a ropogtatnivalók hirdetéseinek száma. A hirdetett termékkategóriák között a feldolgozott hústermékek szerepelnek messze a legtöbb hirdetésben.
Júniusban - vélhetően a futball Európa-bajnokság hatására - jelentősen nőtt az alkoholos sör és a chips kategóriákba tartozó termékek hirdetési aktivitása – derül ki a GfK Leaflet Monitor kutatás 2012. első félévi adataiból. A június hagyományosan erős hónapnak számít a sör termékkategóriában, a ropogtatnivalókat pedig 32 százalékkal több hirdetésben népszerűsítetek idén júniusban, mint 2011 azonos hónapjában.
Az idei első félévet 2011 azonos időszakával összehasonlítva kiderül, hogy az országos FMCG leafletekben továbbra is az előkészített-feldolgozott húsáruk állnak az első helyen a hirdetések számát tekintve, ezt követően az alkoholmentes italok következnek, a 3. helyen pedig a testápolás kategória termékei szerepelnek.
A hirdetések összes száma is növekedett: míg 2011-ben 45 575 FMCG hirdetés jelent meg a vizsgált kiadványokban, addig idén már 50 081 termék szerepelt ugyanezen akciós újságokban. Az akciós periódus érvényessége 1 nappal nőtt, így az első félévben átlagosan 15 napig volt érvényes egy leafletben meghirdetett akciós ár.
A speciális csomagolású akciók (mint az 1+1, 2+1, multipack, duopack, túltöltések) tekintetében az első félévben jelentős visszaesést tapasztaltak a kutatók, hiszen az ilyen jellegű akciók aránya 2012-ben az élelmiszer és a vegyi áru termékeknél mindössze 5,7 százalék volt, szemben a 2011-ben regisztrált mintegy 9 százalékkal. Ezeknek a vásárlás-ösztönző csomagolásoknak a legkedveltebb kategóriáit 2012-ben a joghurtok (12,3 százalék), a túró rudik és tejszeletek (5,2 százalék), valamint a fogkrémek (4,5 százalék) adták. Mindazonáltal e sorrend megegyezik a 2011-es évben tapasztalt sorrenddel.