2010. február. 18. 15:17 MTI Utolsó frissítés: 2010. február. 18. 15:07 Gazdaság

Kilenc hónappal csúszik az M43-as építése

Kilenc hónappal csúszik az M43-as első szakaszának átadása a kivitelező kérésére.

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. csütörtökön arról tájékoztatott, hogy a napokban aláírta az M43-as autópálya első szakaszát építő - M43 SZEGED – MAKÓ Konzorciumot vezető - Swietelsky Baugesellaschaft m.b.H.-t képviselő Swietelsky Magyarország Kft.-vel a megállapodást arról, hogy ez év augusztus 31-re módosítják az autópálya-szakasz átadásának véghatáridejét. A konzorcium azért kérte a kivitelezési határidő módosítását, mert az autópálya töltése alatt halad egy 1000 milliméteres vízvezeték, amelynek megóvásához egy korábban nem tervezett résfalat kell építeni.

A NIF Zrt. megállapította, hogy a résfal építése valós indok a határidő módosítására, az autópálya-szakasz azon részei azonban, amelyeket nem érintett a víznyomó vezeték megvédése, indokolatlan késedelemmel épülnek. Ezért ezekre a szakaszrészekre a NIF Zrt. a múlt év november 30-tól kötbért állapít meg. Az építőknek ugyanis az M43-as autópálya első szakaszával - amely a régi 5-ös utat és a 47-es utat köti össze - az eredeti kivitelezési szerződés szerint 2009. november 30-ra kellett volna elkészülniük. Így a kötbér mértéke több százmillió forintra rúghat, a pontos összegről azonban még folynak a tárgyalások - közölte a beruházó.

A NIF Zrt. ugyanakkor a szegediek érdekeire tekintettel az M43 autópálya 5-ös számú főút és a 4519-es jelű összekötő út (Csongrádi út) között hamarosan elkészülő szakaszt, valamint a Csongrádi úti csomópontot ideiglenes forgalomtechnikai megoldásokkal ez év március 31-ig átadja a forgalomnak.

zöldhasú
Hirdetés