Letették az M43-as autópálya alapkövét
Ünnepélyes keretek között letette az M43-as autópálya alapkövét Szeged határában a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) képviselője, valamint Szeged és Makó polgármestere.
A 61 milliárd forintos beruházás kivitelezési szerződésének aláírását követően a munkaterület átadása július 16-án kezdődött meg, a pénteki alapkőletétellel pedig megindult az építkezés.
Az M43-as Szeged és Makó között autópályaként épül, kétszer két forgalmi sávval és leállósávval. A két várost összekötő 31,6 kilométeres autópálya és 7 kilométeres főút építése Szeged harmadik Tisza-hídjával épül meg hamarosan.
A beruházás költségének 67 százalékát az Európai Unió, 33 százalékát a magyar állam finanszírozza.
Botka László (MSZP) Szeged polgármestere elmondta, hogy 2010. augusztus 31-ig megépül az autópálya Makó és Szeged között. Ezzel hat év alatt elkészül a második sztráda, azaz az M5-öst követően az M43-as. Szeged életében utóbbinak lesz nagyobb hatása, miután tehermenetesíti majd a várost a tranzitforgalom alól, ami Románia és Bulgária csatlakozása óta jelentősen megnőtt - mondta a polgármester.
Galuska János, a NIF gyorsforgalmi igazgatója a munkálatokról elmondta: már megtörtént a 47-es főút melletti rész kitűzése, és hamarosan elvégzik a Tisza-híd próba cölöpözését is, hogy felmérjék, a talaj mekkora terhelést bír el. Miután a beruházás igen sok homokot igényel, a beruházó már megkezdte a tárgyalásokat a beszállítókkal.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.