2008. június. 03. 17:41 MTI Utolsó frissítés: 2008. június. 03. 17:43 Gazdaság

M43 autópálya: 61,1 milliárd forintnyi beruházás

Összesen 61,1 milliárd forintból épülhet meg az M43-as autópálya Szeged és Makó közötti 31,6 kilométeres szakasza, valamint a Maros-parti várost elkerülő kétszer egysávos út - közölte Reményik Kálmán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. elnök-vezérigazgatója kedden, Szegeden.

A nyílt versenyeztetésnek köszönhetően a tervezettnél némileg kedvezőbb árat sikerült elérni a közbeszerzési eljárás során, a fajlagos kilométerenkénti költség 2 milliárd forint körül alakul - mondta a szakember a kivitelezési szerződések ünnepélyes aláírását megelőzően.
 
A tervek szerint a beruházás költségének 67 százalékát uniós, 33 százalékát hazai forrásból fedezik - tette hozzá. Az első szakaszt 12,8 milliárd forintért az osztrák Swietelsky Baugesellschaft m.b.H. vezette 43 Szeged-Makó konzorcium építi meg, amelynek tagja a KE-VÍZ 21 Zrt. is. Az 5-ös és a 47-es út közötti 6,7 kilométeres ütem kivitelezési határideje 2009. november 30.
 
A második, a 47-es utat Maroslelével összekötő 8,7 kilométeres szakasz és a 660 méteres Tisza-híd megépítésére kiírt tenderen a Tisza M-43 konzorcium nyújtotta be a legjobb, 26,8 milliárd forintos ajánlatot. A konzorcium vezetője a spanyol Sedesa Obras y Servicios S. A., tagjai a Hídépítő Zrt. és a Szeviép Zrt.
 
A Maroslele és Makó közötti 16,2 kilométeres ütem építője a Maroslele 43 konzorcium lesz, ennek vezetője az EuroAszfalt Kft., tagjai a Magyar Aszfalt Kft., a Kelet-Út Kft. és a Közgép Zrt. A szakasz 17,5 milliárd forintért épül meg.
 
Az autópályát a régi 43-as úttal összekötő útra - mintegy 4,5 kilométernyi új főút építésére és 3 kilométernyi út átépítésére, korszerűsítésére - a legjobb, 4 milliárd forintos ajánlatot a szlovák Doprastav a. s. nyújtotta be. Az útnak az autópálya második és harmadik szakaszához hasonlóan 2010. augusztus 31-ig kell elkészülnie.
 
Botka László (MSZP) szegedi polgármester elmondta, hogy az M43-as autópálya megépítése a város és a térség számára a legfontosabb infrastrukturális beruházás az Európai Unió 2007-2013-as költségvetési időszakában.
 
Az út megépítése tehermentesíti Szegedet, és elvezeti a Románia és Bulgária uniós csatlakozását követően megháromszorozódott, a városra zúduló teherforgalmat - hangsúlyozta a politikus.
zöldhasú
Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.