2007. december. 18. 14:28 MTI Utolsó frissítés: 2007. december. 18. 14:28 Gazdaság

Jövőre elkezdődhet az M43-as autópálya építése

A tervek szerint 2008-ban elkezdődhet a Szegedet a nagylaki határátkelőhellyel összekötő M43-as autópálya építése, az uniós támogatással megvalósuló beruházás során az út szakaszolva, de teljes műszaki tartalommal, kétszer két sávval készülhet el.

A 43-as az ország egyik legnagyobb forgalmú kétszámjegyű útja, így az M43 autópálya építése nem kerülhet le az infrastruktúrafejlesztés "prioritáslistájáról" - mondta Felsmann Balázs, a gazdasági tárca szakállamtitkára az érintett települések polgármestereinek tartott fórumon.
 
Az M43-as autópálya építése bekerült a Közlekedésfejlesztési Operatív Program kiemelt projektjei közé, a kivitelezéshez kapcsolódó közbeszerzési eljárást azt követően lehet kiírni, ha létrejött az unióval a beruházás támogatási szerződése - tudatta Felsmann Balázs, aki bízik benne, hogy ez a 2008-as építési szezon előtt megtörténik. A tárca tervei szerint a beruházás költségeinek 85 százalékát fedezné az uniós támogatás - tette hozzá.
 
A szakállamtitkár elmondta, a 43-as út jelenlegi forgalmát kezelő közlekedésbiztonsági beruházásokra az idén is sikerrel pályáztak az érintett települések, s erre jövőre is lesz forrás a nehéz-tehergépjárművekre kivetett útdíjból.
 
Csicsely Gábor, a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztési Zrt. projektvezetője közölte: az autópálya első 3 kilométeres szakasza az M5-ös és a régi 5-ös út között már elkészült. A Szeged és Makó közötti 31,6 kilométeres szakasz jogerős környezetvédelemi és építési engedélyei rendelkezésre állnak, a területszerzés és a régészeti feltáráshoz kapcsolódó szerződéskötés jelenleg folyik, a leletmentés tavasszal elkezdődhet.
 
A beruházáshoz kapcsolódó jelentős feladat lesz a belvízelvezető-rendszer kialakítása, az algyői szénhidrogén-mezőn a közműkiváltás - itt 3 kilométeres szakaszon 180 vezetéket keresztez majd az út -, valamint a Tisza-híd megépítése és az ehhez kapcsolódó partfalvédelem - mondta a szakember.
 
A Makó és az országhatár közötti 23,1 kilométeres szakasz építése 2009-ben kezdődhet el, és várhatóan 2011-2012 között fejeződhet be - tudatta Csicsely Gábor.
 

 

zöldhasú
Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.