2009. december. 01. 14:13 hvg.hu Utolsó frissítés: 2009. december. 01. 14:08 Gazdaság

Csúszik az M43-as autópálya első szakaszának átadása

Módosul az M43-as autópálya első, a régi 5-öst a 47-es úttal összekötő szakaszának átadási határideje. A kivitelezőnek az eredetileg tervezett 2009. november 30-i határidő helyett 2010. március 31-re kell elkészülnie a 6,7 kilométeres autópálya szakasszal – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A kivitelező M43 Szeged-Makó Konzorciumot vezető Swietelsky Baugesellaschaft m.b.H. 2009. szeptember 14-én tájékoztatta a NIF Zrt.-t, hogy nem tudja tartani az eredeti határidőt. A cég azzal indokolta a csúszást, hogy az autópálya töltése alatt halad egy 1000 milliméteres vízvezeték, amelynek megóvásához – egy korábban nem tervezett – résfalat kell építeni.

A NIF Zrt. – közleménye szerint – kizárólag a résfal megépítéséhez és megtervezéséhez szükséges időt tudja elfogadni a határidő módosítása során. Amennyiben a kivitelező ezt a határidőt nem tudja vállalni, akkor a NIF Zrt. a kivitelezési szerződést haladéktalanul felbontja.

zöldhasú
Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.