2009. december. 08. 17:18 hvg.hu Utolsó frissítés: 2009. december. 08. 17:26 Gazdaság

Később lesz kész az M43-as első szakasza

Megállapodott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) az M43-as autópálya első szakaszának kivitelezőjével a határidő-módosításról, a 6,7 kilométeres útnak 2010. augusztus 31-re kell teljesen elkészülnie.

A kivitelező M43 SZEGED - MAKÓ Konzorciumnak - amelyet a Swietelsky Baugesellaschaft m.b.H. vezet - az autópálya szakasz első, a régi 5-ös és a Csongrádra vezető, 4519-es jelű út közötti szakaszát 2010. március 31-ig kell befejeznie - áll a NIF Zrt. közleményében.
   
A konzorcium azért kérte a kivitelezési határidő módosítását, mert az autópálya töltése alatt halad egy 1000 milliméteres vízvezeték, amelynek megóvásához egy korábban nem tervezett résfalat kell építeni. A NIF Zrt. megállapította, hogy a résfal építése valós indok a határidő módosítására, az autópálya-szakasz azon részei azonban, amelyeket nem érintettek a víznyomó vezeték megvédése, indokolatlan késedelemmel épülnek. Ezért ezekre a szakaszrészekre a NIF Zrt. kötbért állapít meg.
   
Fazakas Orsolya, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője elmondta, a kötbér pontos összegét még nem állapították meg, azonban már dolgoznak a megoldáson, hogy az így befolyó összeget, miként fordíthatnák a szegedi utak karbantartására.
   
Az építőknek az M43-as autópálya első szakaszával, amely a régi 5-ös utat és a 47-es utat köti össze az eredeti kivitelezési szerződés szerint 2009. november 30-ra kellett volna elkészülniük. 

zöldhasú
Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.