2007. december. 07. 11:34 MTI Utolsó frissítés: 2007. december. 07. 11:16 Itthon

Az M43 autópálya építésének megkezdését sürgették Makón

A Szegedet a nagylaki határátkelőhellyel összekötő M43-as autópálya megépítését és a 43-as út forgalombiztonságának javítását sürgette Makón Márton Imre, a Fidesz helyi önkormányzati frakciójának vezetője pénteken.

A politikus sajtótájékoztatóján elmondta, október 15-én adták át a közlekedési tárcának petíciójukat, melyet több mint 15 ezren támogattak aláírásukkal, ebben 43-as karbantartási és útjavítási munkálatainak soron kívüli elvégzését, valamint az M43-as autópálya mielőbbi megépítését kérték. Beadványukkal kapcsolatban eddig nem kaptak választ.
 
A frakcióvezető a petíció átvételéről szóló elismervényt és az időközben még összegyűlt további aláírásokat átadta Becsey Zsolt néppárti európai parlamenti képviselőnek.
 
Az európai parlamenti képviselő szerint Románia és Bulgária 2007. január 1-jei uniós csatlakozása teljesen felkészületlenül érte Magyarországot. Az M43-as autópályának már erre az időpontra el kellett volna készülnie, hiszen előre látható volt, ami be is következett, hogy a kamionforgalom a korábbi háromszorosára növekszik.
 
Az út építése azóta sem kezdődött el, s jelenleg a beruházás uniós támogatásához szükséges feltételek sem adottak, nem készült még el a szükséges régészeti és környezetvédelmi dokumentáció - mondta a politikus.
 
A kormánypárti politikusok az autópálya megépítését 2010-re ígérik Makóig, a beruházás része egy új Tisza-híd is, amelynek elkészülte, a jelenlegi árvízi viszonyok között, két nyár alatt kétséges - fogalmazott az európai parlamenti képviselő.
 
Magyarország december 21-től a schengeni övezet tagja lesz, így a mélységi ellenőrzéseknek jóval nagyobb szerep jut majd, a kétszer egysávos 43-as úton azonban nincsenek kiépítve a szükséges pihenőhelyek, így a korábbiaknál is nagyobb torlódásokra kell majd számítani - mondta Becsey Zsolt.
Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.