Ilyen bajor sportszedán garantáltan ritkán jön szembe velünk az utakon.
A BMW 1981-ben dobta piacra az 5-ös sorozat második generációját, az E10-et váltó E28-as szériát. A típus egyik legnépszerűbb kivitele az 528i volt, melynek 2,8 literes motorja 184 lóerőt, illetve 240 Nm nyomatékot szabadít rá a hátsó kerekekre.
Az Alpina tuningcég is az 528i alapjaira építette meg a B9 3.5 nevet kapott sportmodellt, melyből 1981 novembere és 1985 decembere között mindössze 500 példány készült. És ezek közül most éppen új gazdára vár egy megkímélt darab.
A mellékelt fotókon látható, jelenleg Hollandiában állomásozó kék Alpina B9 3.5 1983-ban látta meg a napvilágot és az elmúlt közel négy évtized során kevesebb mint 47 ezer kilométert hagyott maga mögött. Az online licitre bocsátott sportszedán értéke 47-52 ezer euró (17,1-18,9 millió forint).
A 3,5 literes soros 6 hengeres szívó benzinmotor 5700-as percenkénti fordulatszámon 245 lóerős teljesítményt ad le, ami mellé 4500-tól 320 Nm-es csúcsnyomaték hívható le.
Az állóhelyzetből 100-as tempóra 6,7 másodperc alatt felgyorsuló, kevesebb mint 1,4 tonnás B9-es végsebessége 240 km/h. A Bilstein futóműves Alpina 16 colos kerekeken gördül és Recaro sportüléseket vonultat fel.
Viszonyításképp, az E28-ból készített első M5-ös BMW 286 lóerős, 6,5 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet és maximum 245-tel képes száguldani. Az ős M5-öst 1985 nyarán mutatták be és 1987 végéig maradt gyártásban.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.