Az alapfelszereltségű hátsókerék-hajtású 77 kWh-os ID.4 reális hatótávja meghaladja a 400 kilométert.
A Volkswagen tavaly szeptemberben leplezte le az általunk is alaposan letesztelt ID.3 villanyautó nagytestvérét, a nemrégiben Magyarországra is megérkezett, 17,4 millió forintos alapárú ID.4-et. A 204 lóerős teljesítményű, illetve 310 Nm nyomatékú hátsókerék-hajtású nyitómodell akkumulátora 82 kWh kapacitású, és ebből 77 kWh áll rendelkezésre.
A hivatalos gyári adatok 520 kilométeres WLTP-szabványú hatótávolságról tesznek említést, most azonban napvilágot látott az alapmodell sokkal életszerűbb EPA-hatótávja is. Ezek szerint az ID.4 Pro hatótávolsága egész pontosan 418 kilométer. Összehasonlításképp, a jobban felszerelt 1st Edition és Pro S változatok EPA-hatótávja 402 kilométer.
Bár nem számít közvetlen riválisnak az erősebb és drágább Tesla Model Y, érdemes összevetni a hatótávját és a hatékonyságát a VW ID.4-ével. A 75 kWh kapacitású, összkerék-hajtású Model Y az EPA-szabvány szerint 525 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel. És még egy összehasonlítás: a 64 kWh kapacitású akkumulátoros Kia e-Niro 385 kilométeres hatótávval rendelkezik.
Az ID.4-ből a későbbiekben szerényebb teljesítményű és kisebb akkumulátoros, illetve 302 lóerős összkerék-hajtású csúcsváltozat is érkezni fog.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.