2006. szeptember. 05. 08:22 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2007. május. 16. 17:53 Autó

Mennyiért lehet terepjárónk?

Nyaraló Zebegényben, családi ház Solymár külterületén – a probléma ugyanaz: vajon felmegy a kocsink? És mi lesz télen? Az agglomeráció beépülésével divatba jöttek a terepjárók és az összkerekes autók. Terepgumit, sárcipőt fel, irány az erdő! Hogy mivel? Íme a hazai kínálat.

Dodge Dakota, az utak királya.
Itthon nem forgalmazzák
© Dodge
Nehéz meghúzni a határt az összkerekes autók, a hobbiterepjárók és az ab ovo terepjárók között. Mindet azonos körülmények között kellene meghajtani egy jeges, sáros, sziklás hegyoldalon.

Összeállításunkban ezúttal nem foglalkozunk a személyautók négykerékhajtású, megemelt hasmagasságú változataival. Egy kalap alá vesszük ugyanakkor a luxusterepjárókat és a teherkocsinak minősülő többfunkciós pickupokat, hiszen ma már nem adózási szempontok miatt szaporodnak útjainkon, hanem mert megbízható, nagy teherbírású, tartós és igénytelen munkagépek, amelyekkel kényelmesen lehet közlekedni.

© geigercars.de
A másik végletben a terepjáró még mindig státusszimbólum, nem ritka a pesti flaszteron parkoló hatalmas méretű dzsip, elég csak egy-egy jól menő éjszakai lokál parkolójába benézni, hogy jól összefusson a nyál a szánkban. Kétségkívül irigyelt ember, aki egy ilyen nagy gép volánjánál ül. Kevés akadály létezik számára, alig vannak megoldatlan közlekedési helyzetek, bárhová eljuthat, mindenki tart tőle, magasan ül, biztonságban és kényelemben. Nem ilyen az ideális autó? Nézzük a hátoldalait is: drága, borsosak az alkatrészek árai, a gumikért is mélyen zsebbe kell nyúlni, fogyasztanak is rendesen, magas az adójuk, nagy az értékvesztésük, a beltér és a technikai tartalom nem frissül olyan ütemben, mint a személyautóknál, a használatból adódóan gyakrabban sérülnek, nehéz velük parkolni, csúnyán néznek ránk és tartanak tőlünk a többiek. Valakit sikerült lebeszélni? Ha nem, akkor nézzük, mennyiért lehet terepjárónk ma Magyarországon. Áraink, főleg a húsz millió fölötti kategóriában, a forint ingadozása miatt eltérhetnek a kereskedők napi áraitól.

[[ Oldaltörés: Terepjáró hétmillió alatt (Oldaltörés) ]]


© Tata
Tata Telcoline 207-31 A hazánkban kapható legolcsóbb pickup ideális induló kisvállalkozásoknak, erdészeti vállalatoknak. Szerény teljesítmény, visszafogott külső és belső tartalom, nagy munkabírás és alacsony fenntartási költségek jellemzik.

Tata Single/Crew Cab 2.0 TDI 4X4 90 lóerős, nyomatéka 204 Nm, szabad hasmagassága 160 mm, ára szimpla kabinnal 2,99 millió Ft + ÁFA, dupla kabinnal és gyári klímával 3,64 millió forint + ÁFA

© Lada
Lada Niva Térségünk legnépszerűbb terepjárója gyermekbetegségei ellenére évtizedek óta az egyik legigénytelenebb sárdagasztója, az UAZ méltó utóda. Szinte nincs terep, ahol az egyébként elmaradott technikájú Niva ne menne fel, át vagy keresztül. Igazi szocialista ikon.

Niva 1,7i, 80 lóerő 133 Nm nyomaték, végsebessége 137 km/h, átlagfogyasztása 9,5 liter, szabad hasmagassága 220 mm, terepszöge elöl 40 fok, hátul 32 fok, kapaszkodó képessége 58 százalék, billenő szöge 48 fok, ára 3,18 millió forint

© Suzuki
Suzuki Jimny Terepjáró lányoknak, asszonyoknak. Nem lehet másképp ragozni ezt a parányi jelenséget, amely azonban összkerékhajtásának és kialakításának köszönhetően, a Suzuki Samurai hagyományait tovább éltetve, könnyű terepen jól használható.

Jimny 1,3 4WD 81 lóerő, 110 Nm nyomaték, 140 km/h végsebesség, 7,3 literes átlagfogyasztás, szabad hasmagassága 190 mm, terepszög: elöl 42 fok, hátul 46 fok, ára 3,99-4,190 millió forint felszereltségtől függően

© Mazda
Mazda B2500 Legyen szó kemény munkáról vagy aktív pihenésről, a Mazda B2500 megbízható társ, ráadásul most óriási kedvezménnyel árulják. Masszív, robusztus kialakítás, személyautós kényelem és vezethetőség jellemzi.

B2500 2,5 TD 109 lóerő, 266 Nm nyomaték, végsebessége 147 km/h, átlagfogyasztása 8,5 liter, szabad hasmagassága 210 mm, terepszöge elöl 35 fok, hátul 28 fok, gázlómélysége 450 mm, ára felszereltségtől függően 3,849-4,549 millió forint + ÁFA

© Mitsubishi Motors
Mitsubishi L200 Ráfért már a felújítás a Mitsubishi munkagépére, konkurensei már mind megújultak dizájnban és műszaki tartalomban egyaránt. A kissé bohókás, kerekded formákat magára öltő pickup erősebb lett, terepjáró képességei nem változtak. A korábbi L200 szerkesztőségünkben járt. Itt a teszt.

Alapverzió, dízel: 2,5 DiD Single Cab
136 lóerő, 314 Nm nyomaték, 167 km/h végsebesség, 8,6 literes átlagfogyasztás, 235 mm szabad hasmagasság, ára 3,999 millió forint + ÁFA

Csúcsváltozat: 2,5 DiD Double Cab A/T
136 lóerő, 314 Nm nyomaték, 165 km/h végsebesség, 9,5 literes átlagfogyasztás, 235 mm szabad hasmagasság, ára 6,779 millió forint + ÁFA

© Ford
Ford Ranger A Ranger igazi igásló. Raktere könnyedén megbirkózik a nehéz feladatokkal, s univerzális, strapabíró és minőségi kivitele, olcsó ára a mindennapok cégautójává varázsolja. Alkalmas terepre és városban egyaránt, bár parkolni nem könnyű vele.

Ranger dízel: 2,5 TD 109 lóerő, 266 Nm nyomaték, szabad hasmagassága 208 mm, gázlómélysége 450 mm, terepszöge elöl 35 fok, hátul 28 fok, ára összkerékhajtású kivitelben nyújtott kabinnal 4,10 millió forint + ÁFA, a legjobban felszerelt XLT „Limited” változat ára 5,55 millió forint + ÁFA

© Toyota
Toyota Hilux Az L200 és a Navara lehagyhatatlan versenytársa, kitűnő választás munkára és szórakozásra egyaránt. Kapható dupla, szimpla és extrakabinos változatban 200 Nm-es és jobb felszereltségi szinteknél 260 Nm-es 2,5 literes turbódízellel.

Hilux 2,5 D-4D 102 lóerő, 200-260 Nm nyomaték, szabad hasmagassága 212 mm, terepszög: elöl 30 fok, hátul 26 fok, ára duplakabinos változatban Terra felszereltséggel 4,520 millió Ft + ÁFA

© Suzuki
Suzuki Grand Vitara A Suzuki család legvonzóbb külsejű és tartalmában legjobban kidolgozott modellje, a márka zászlóshajója. Egy vérbeli terepjáró, a természet felszabadító vadságával. Jólfésült városi megjelenés, finom technika. Egyszerű elegancia, markáns tervezés. Egy autó a vad kalandtúrák örökségével és a városi élet szelídségével – elérhető áron.

Alapverzió benzines, 1,6 JA 3 ajtós 106 lóerő, 145 Nm nyomaték, 160 km/h végsebesség, 8,7 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 14,4 mp, szabad hasmagassága 200 mm, terepszög: elöl 29 fok, hátul 36 fok, ára 4,99 millió forint

Csúcsváltozat, dízel: 1,9 JLX-EL 5 ajtós
129 lóerő, 300 Nm nyomaték, 170 km/h végsebesség, 7,7 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 13,2 mp, szabad hasmagassága 200 mm, terepszög: elöl 29 fok, hátul 27 fok, ára 8,099 millió forint

[[ Oldaltörés: Hétmillió alatt - második rész (Oldaltörés) ]]



© Mitsubishi Motors
Mitsubishi Outlander A sportkombi hasznosságát és egy limuzin kényelmét keverték össze a Mitsubishi boszorkánykonyháján. Az alapváltozatok terepen is elboldogulnak, de a 17 centi hasmagasságú Turbo, amelybe a Lancer Evo VIII motorját ültették, inkább verseny-, mint terepautó. Teszteltük a legerősebb változatát.

Alapverzió, benzines: 2.0L DOHC 136 lóerő, 176 Nm nyomaték, 192 km/h végsebesség, 10,7 mp gyorsulás, 9,4 literes átlagfogyasztás, 402 literes csomagtartó, 190 mm szabad hasmagasság, ára 5,25 millió forint

Csúcsverzió: 2.0 L Turbo
202 lóerő, 303 Nm nyomaték, 220 km/h végsebesség, 7,7 mp gyorsulás, 10 literes átlagfogyasztás, 402 literes csomagtartó, 170 mm szabad hasmagasság, ára 8,449 millió forint

© Mitsubishi Motors
Mitsubishi Pajero Öt-tíz évvel ezelőtt a kemény fiúk kedvelt kocsija volt, ma már inkább azok használják, akik hosszútávon a kényelem és az erő mellett teszik le a voksukat és gyakran merészkednek nehezebb terepre is. Külseje és beltere nem követi a legújabb trendeket. Tekintélyt parancsoló, legendás munkabírású jármű.

Alapverzió, dízel: MT 3 ajtós 2,5 TD 115 lóerő, 290 Nm nyomaték, 150 km/h végsebesség, 10,5 literes átlagfogyasztás, 17 mp gyorsulás, 215 mm szabad hasmagasság, kapaszkodóképessége 35 fok, gázlómélység 600 mm, ára 5,26 millió forint

Csúcsváltozat, Wagon 5 ajtós, 3,2 DiD
160 lóerő, 373 Nm nyomaték, 170 km/h végsebesség, 10,5 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 13,8 mp, 215 mm szabad hasmagasság, kapaszkodóképessége 35 fok, gázlómélység 600 mm, ára 11,41 millió forint

© Jeep
Jeep Wrangler A 65 éves legenda, a Willy’s Jeep reinkarnációja, nyitott és zárt tetős változatban, erős motorokkal és páratlan terepjáró képességgel várja a kalandorokat. Itthoni áráról, felszereltségéről külön kérni kell az információkat, így euróban kalkuláltunk és németországi változatok adatait közöljük.

Alapverzió, benzin: 2.4 Sport 143 lóerő, 215 Nm nyomaték, 164 km/h végsebesség, 11,9 mp gyorsulás, 10 literes átlagfogyasztás, 224 mm szabad hasmagasság, 337 literes csomagtartó, terepszög: 41,8 fok elöl, 31,3 fok hátul, ára 20,4 ezer euró (5,65 millió forint)

Csúcsverzió, benzin: 4.0 Automatik
177 lóerő, 305 Nm nyomaték, 172 km/h végsebesség, 10,6 mp gyorsulás, 13 literes átlagfogyasztás, 224 mm szabad hasmagasság, 337 literes csomagtartó, terepszög: 41,8 fok elöl, 31,3 fok hátul, ára 28,6 ezer euró ( 7,93 millió forint)

© Honda
Honda CR-V A HR-V kiesése óta a CR-V a japán márka egyetlen terepjárója Európában. Nevezzük inkább szabadidőautónak, hiszen hasmagassága alig nagyobb egy kombiénál. A CR-V egyformán alkalmas mindennapi ingázásra, hétvégi nagybevásárlásra, a lakókocsi kivontatására a sárból, vagy bármilyen szabadidős szerepre.

Alapváltozat, benzines: 2,0 LS 150 lóerő, 192 nyomaték, 177 km/h végsebesség, 9,1 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 10 mp, szabad hasmagassága 201 mm, terepszöge elöl 29 fok, hátul 23 fok, ára 5,999 millió forint

Csúcsváltozat, dízel: 2 ,2 CTDi ES Executive
140 lóerő, 340 nyomaték, 180 km/h végsebesség, 6,7 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 10,6 mp, szabad hasmagassága 201 mm, terepszöge elöl 29 fok, hátul 23 fok, ára 8,80775 millió forint

© Nissan
Nissan Navara Ez az autó egy szexis nagyvas. Robusztus forma, személyautós belső és teherautós teljesítmény jellemezi. Háromtonnás vontatókapacitásával és 750 kilós hasznos terhelhetőségével mindent magával tud vinni. Sőt, dupla kabinjában öt személy utazhat kényeztető komfortban. Teherautóként még kapható egyes kereskedésekben a Navara csupasz Pickup változata (King Cab és Double Cab kivitelben egyaránt). Itt olvashatja tesztünket.

Alapverzió dízel: 2,5 dCi XE 174 lóerő, 403 Nm nyomaték, 170 km/h végsebesség, 8,5 literes átlagfogyasztás, 233 mm szabad hasmagasság, terepszög: elöl 29 fok, hátul 22 fok, gázlómélysége 45 centi, alapára 6,168 millió forint (King Cab), legdrágább változata LE felszereltséggel Double Cab kivitelben 8,02752 millió forint

Nissan Pickup 2.5 D 133 lóerő
304 Nm nyomaték, végsebessége 160 km/h, 13,3 másodperc alatt gyorsul százra, hasmagassága 230 mm, terepszöge elöl, hátul 31 fok, rámpaszöge 25 fok, ára 4,37-4,83 millió Ft + ÁFA

© Kia
Kia Sportage Nevéből kiindulva valóban sportos gép a teljesen megújult, megnőtt és megemberesedett Sportage, a Hyundai Tucson testvére. Masszív, strapabíró karosszériája és erős dízelmotorja minden terepen elviszi, ugyanakkor városban is megállja a helyét, ha kell, cikázik a forgalomban. Itt olvasható a tesztünk.

Alapverzió, benzines: 2.0 DOHC CVVT 4X4 142 lóerő, 184 Nm nyomaték, végsebessége 176 km/h, gyorsulása 11,3 mp, átlagfogyasztása 8,2 liter, 332 literes csomagtér, szabad hasmagassága 195 mm, terepszöge elöl 29 fok, hátul 29 fok, ára 6,199 millió forint

Dízelváltozat: 2.0 VGT 4X4
140 lóerő, 310 Nm nyomaték, végsebessége 177 km/h, gyorsulása 12 mp, átlagfogyasztása 7,1 liter, 332 literes csomagtér, szabad hasmagassága 195 mm, terepszöge elöl 29 fok, hátul 29 fok, ára 6,699 millió forint

Csúcsverzió: 2.7 V6 4X4
175 lóerő, 241 Nm nyomaték, végsebessége 180 km/h, gyorsulása 10,5 mp, átlagfogyasztása 10 liter, 332 literes csomagtér, szabad hasmagassága 195 mm, terepszöge elöl 29 fok, hátul 29 fok, ára 9,099 millió forint

© Land Rover
Land Rover Freelander Kicsit már eljárt az idő az 1997-ben bemutatott Freelander fölött, utódja idén érkezik, ezért a hazai kereskedésekben már csak a kétliteres dízel változatot kínálják. Városban és terepre egyaránt jó választás.

Freelander, dízel: 2.0 Td4 112 lóerő, 260 Nm nyomaték, 161 km/h végsebesség, 13,2 mp gyorsulás, 8,6 literes átlagfogyasztás, 473/546 literes csomagtartó (3 ajtós/ 5 ajtós), 200 mm szabad hasmagasság, ára 7,199/7,949 millió forint (akciós ára 6,443 millió forinttól)

© Nissan
Nissan X-Trail A Nissan legkisebb terepjárója inkább az SUV kategóriát gazdagítja, városi hobbiterepjáró, amelynek kétkerekes változata is kapható hatmillió forint alatti alapáron. Családoknak, hölgyeknek, hobbitelekre látogatóknak ajánlott, biztonságos és megbízható jármű. Itt olvashatja tesztünket.

Alapverzió, benzin: 2.0 Comfort 4x4 140 lóerő, 192 Nm nyomaték, 177 km/h végsebesség, 9,3 literes átlagfogyasztás, 11 mp gyorsulás, csomagtere 410 liter, 200 mm szabad hasmagasság, terepszög: elöl és hátul 29 fok, kapaszkodóképessége 31 fok, ára 6,849 millió forint

Csúcsváltozat, benzin, 2,5 literes Elegance A/T
165 lóerő, 230 Nm nyomaték, 178 km/h végsebesség (kézi váltóval 190 km/h), 9,6 literes átlagfogyasztás, 9,9 mp gyorsulás, csomagtere 410 liter, 200 mm szabad hasmagasság, terepszög: elöl és hátul 29 fok, kapaszkodóképessége 31 fok, ára 9,869 millió forint

© Hyundai
Hyundai Tucson A koreai testvérpáros fiatalabbja nem ismer akadályt: megemelt karosszériájának, masszív futóművének és négykerékhajtásának köszönhetően tökéletes mobilitást biztosít a városi csúcsforgalomban és erdei csapásokon egyaránt. Parádés menetteljesítménye mellett kényelme, minősége és praktikuma is kiemelt figyelmet érdemel, az áráról nem is beszélve. Itt olvashatja tesztünket.

Tucson 2.0 CRDi 4X4 140 lóerő, 305 Nm nyomaték, 8 literes átlagfogyasztás, 325 literes csomagtér, szabad hasmagassága 195 mm, terepszöge elöl 29 fok, hátul 30 fok, ára felszereltségtől függően 6,962-7,562 millió forint



© Tata
Tata Safari Az indiai Tata méretes terepjárója mostantól háromliteres dízel erőforrással is elérhető. A Dicor motor hosszú élettartammal büszkélkedik. Bődületes nyomatékát már 1600-as tengelyfordulatnál leadja. Hossza 4,81 méter. Klasszikus formák, vetélytársaihoz képest elavult technika jellemzi, árban, megbízhatóságban és munkabírásban azonban versenyre kel azokkal.

Alapváltozat, dízel: 2.0 TDI 4x4 EX2 90 lóerő, 204 Nm nyomaték, 154 km/h végsebesség, szabad hasmagassága 205 mm, ára 6,99 millió forint

Csúcsváltozat, dízel: 3.0 TDI 4x4 Dicor
115 lóerő, 300 Nm nyomaték, szabad hasmagasság 205 mm, ára 8,490 millió forint

[[ Oldaltörés: Terepjáró tízmillióig (Oldaltörés) ]]

Kyron
© Ssangyong
SSangyong Kyron, Rexton, Rodius A többnyire azonos műszaki tartalommal rendelkező autók a hobbiterepjárók és a hétszemélyes luxusdagonyázók minden területét felölelik. Két dízelmotorral kaphatók, hajtásukról Mercedes-technika gondoskodik, így jó ár/érték arányt képviselnek. Arculatuk különleges, felszereltségük gazdag.

Kyron 2,0 xdi 141 lóerő, 310 Nm nyomaték, végsebessége 167 km/h, átlagfogyasztása 7,7 liter, terepszöge elöl 26 fok, hátul 23 fok, ára felszereltségtől függően 6,95-8,65 millió forint

Rexton 2,7 xdi
165 lóerő, 340 Nm nyomaték, végsebessége 177 km/h, átlagfogyasztása 8,9 liter, szabad hasmagassága 220 mm, terepszöge elöl 28,5 fok, hátul 25 fok, kapaszkodóképessége 42,8 fok, ára felszereltségtől függően 7,99-11,04 millió forint

Rodius 2,7 xdi
165 lóerő, 340 Nm nyomaték, végsebessége 169 km/h, átlagfogyasztása 9,2 liter, terepszöge elöl 19,2 fok, hátul 18,7 fok, ára felszereltségtől függően 9,02-9,66 millió forint

© Toyota
Toyota RAV4 A vadonatúj Toyota RAV4 a korábbi változatoknál kifinomultabb, dinamikusabb és fejlettebb vezetési élményt kínál, megjelenése és komfortja pedig már-már a luxusterepjárók színvonalát képviseli. Technikai fejlődése ellenére a gyártó visszavett terepjáró tudásából, és inkább a városi, utazóautó jellegét erősítették. Ennek legjobb példája a különleges teljesítményű és felszereltségű, pótkerék nélküli változat a RAV4 X, amely csupán hobbiterejárónak mondható. Itt olvashatja tesztünket.

Alapverzió, benzines: 2,0 VVT-i 4x4 152 lóerő, 194 Nm nyomaték, 185 km/h végsebesség, 8,6 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 10,6 mp, szabad hasmagassága 190 mm, terepszög: elöl 28 fok, hátul 24 fok, ára 7,050 millió forint

Csúcsváltozat: RAV4 X 2,2 D-4D 180
177 lóerő, 400 Nm nyomaték, 200 km/h végsebesség, 7 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 9,3 mp, szabad hasmagassága 180 mm, terepszög: elöl 28 fok, hátul 27 fok, ára 10,145 millió forint

© Subaru
Subaru Forester Ránézésre kombi, küldetését tekintve hobbiterepjáró, azonban velejéig sportkocsi a Forester. A márka rendelkezik egy hasonlóan jó hobbiterepjáróval a Subaru Outbackkel, ám a Forester egy kicsit többet tud annál, ezért is emeltük ki a két modell közül.

Alapverzió, benzines boxer, 2.0 X 158 lóerő, 186 Nm nyomaték, 189 km/h végsebesség, 9,3 literes átlagfogyasztás, gyorsulás százra 9,7 mp, csomagtér befogadóképessége 387 liter, szabad hasmagasság 205 mm, terepszög: elöl 25 fok, hátul 21 fok, rámpaszög 21 fok, ára 7,09 millió forint

Csúcsváltozat: 2,5 XT Turbo High
230 lóerő, 320 Nm nyomaték, 214 km/h végsebesség, 10,5 literes átlagfogyasztás, gyorsulás százra 7,6 mp, csomagtér befogadóképessége 387 liter, szabad hasmagasság 200 mm, terepszög: elöl 25 fok, hátul 21 fok, rámpaszög 21 fok, ára 10,999 millió forint

© Ford
Ford Maverick Minden igényhez jól alkalmazkodó terepjáró a Maverick, igaz leginkább a hobbifajtából. Méretei és technikája azonban túlmutat az SUV kategórián, gázlómélysége és kapaszkodó képessége a nagyokkal vetekszik.

Alapverzió, benzin: 2,3 Duratec 150 lóerő, 200 nyomaték, 171 km/h végsebesség, 10,4 literes átlagfogyasztás, csomagtere 470 liter, szabad hasmagassága 211 mm, gázlómélysége 600 mm, kapaszkodó képessége 45 fok, terepszöge elöl 19 fok, hátul 27 fok, ára 7,55 millió forint

Csúcsváltozat, benzin: 3,0 Duratec
203 lóerő, 262 nyomaték, 188 km/h végsebesség, 12,1 literes átlagfogyasztás, csomagtere 470 liter, szabad hasmagassága 211 mm, gázlómélysége 600 mm, kapaszkodó képessége 45 fok, terepszöge elöl 19 fok, hátul 27 fok, ára 8,85 millió forint

© Land Rover
Land Rover Defender Az igazi Lend Rover érzés átörökítője, hagyományainak őrzője már évtizedek óta (1946-ben fejlesztették ki a brit hadsereg igényeire szabva). Brilliáns egyszerűsége a világ egyik legstrapabíróbb terepjárójává teszi, 45 fokos emelkedőn is képes felkapaszkodni, gázlómélysége fél méter. Kapható teherautós és személyautós változatban három tengelytávval és kilenc különböző karosszériaváltozatban. A puritánság példaképe, nehezen vezethető, kényelmetlen, de mindenen átmegy.

Alapverzió, dízel: 90 pickup 2.5 Td5 120 lóerő, 300 Nm nyomaték, 10 literes átlagfogyasztás, 215 mm szabad hasmagasság, terepszög: 48 fok elöl, 49 fok hátul, ára 7,595 millió forint

Csúcsváltozat, dízel: 110 Station Wagon 2.5 Td5 10,5 literes átlagfogyasztás, terepszög: 50 fok elöl, 34 fok hátul, ára 8,955 millió forint

© Hyundai
Hyundai Santa Fe Az új Santa Fe ötvözi a megbízhatóságot és a meglepően erőteljes teljesítményt – egy egészséges, életvidám hangulatot sugárzó új formatervvel. A Santa Fe több vásárlótípus számára vonzó ajánlat, a sportos életmódot élőktől a munkájukban sikeres, családközpontú emberekig. Teszteltük.

Santa Fe 2,2 CRDi 4X4 155 lóerő, 325 Nm nyomaték, 774 literes csomagtér, szabad hasmagassága 203 mm, terepszöge elöl 26 fok, hátul 23 fok, kapaszkodóképessége 27,5 fok, gázlómélysége 500 mm, ára felszereltségtől függően 7,799-10,399 millió forint

© Kia
Kia Sorento A koreai terepjárók között az egyik legnagyobb, a luxuskategória képviselője, bár ára a hobbiterepjárók szintjén marad. Motorválasztéka csak egy, ám jól kiforrott erőforrásra hagyatkozik, jó fogadtatása van a magyar piacon.

Sorento 2.5 CRDI 4X4 140 lóerő, 343 Nm nyomaték, végsebessége 170 km/h, gyorsulása 14,6 mp, átlagfogyasztása 7,8 liter, 441 literes csomagtér, szabad hasmagassága 203 mm, terepszöge elöl 27,9 fok, hátul 26,4 fok, ára felszereltségtől függően 7,89-8,599 millió forint

[[ Oldaltörés: Terepjáró tízmillióig - második rész (Oldaltörés) ]]




© GM Media
Chevrolet Captiva Az Opel Frontera utód (Opel Antara előd) hamarosan megérkezik a hazai kereskedésekbe is. Németországban egy benzines 2,4 literes 142 lovas erőforrással és az új kétliteres dízellel már kapható. A koreai GM–Daewoo első saját tervezésű szabadidő-autóját elsősorban az európai piacra szánta. A Captiva külsőre terepjáróra emlékeztet ugyan, de - ahogy ezt a Chevrolet is elismeri - lényegében nem az. Egyrészt elsőkerék-hajtással is készítik, másrészt az összkerékhajtás is viszkókuplungos szükségmegoldás, hátra csak akkor jut nyomaték, ha az első kerekek már megcsúsztak. Hétszemélyes változatban is rendelhető.

Captiva 2.0 LS 150 lóerő, 320 Nm nyomaték, végsebessége 186 km/h, átlagfogyasztása 8,1 liter, szabad hasmagassága 200 mm, csomagtere 465 liter, 10,6 mp alatt gyorsul százra, németországi ára 28,590 ezer euró (átszámítva 7,91 millió forint), a benzines változat alapára 22,490 ezer euró (6,3 millió forint).

© Jeep
Jeep Cherokee Klasszikus és mégis modern amerikai autó, amelynek a legfejlettebb német technika a lelke. Luxusa magától értetődő, ahogy a hétcellás hűtőrácsa is. Méretei és ára miatt városi használatra is alkalmas, terepre kiváló.

Alapverzió, dízel: 2.8 CRD Sport 163 lóerő, 400 Nm nyomaték, 174 km/h végsebesség, 12,8 mp gyorsulás, 9,3 literes átlagfogyasztás, 234 mm szabad hasmagasság, 978 literes csomagtartó, terepszög: 36,2 fok elöl, 31,1 fok hátul, ára 9,5 millió forint

© BMW
BMW X3 Pazar technikával fivérénél kisebb méretekkel, de hasonló menetteljesítményekkel elővárosi használatra kiváló választás az X3-as. Családbarát és hölgyek által is könnyebben uralható, mint az inkább férfias X5-ös. Ráadásul ahol az elmegy, ott az X3 is elboldogul.

Alapverzió, benzin: 2.0i 150 lóerő, 200 Nm nyomaték, 198 km/h végsebesség, 11,5 mp gyorsulás, 9,3 literes átlagfogyasztás, 480 literes csomagtartó, ára 9,75 millió forint

Dízel: 2.0d 150 lóerő, 330 Nm nyomaték, 198 km/h végsebesség, 10,2 mp gyorsulás, 7,2 literes átlagfogyasztás, 480 literes csomagtartó, ára 9,999 millió forint

Csúcsváltozat: 3.0i 231 lóerő, 300 Nm nyomaték, 210 km/h végsebesség, 7,8 mp gyorsulás, 11,4 literes átlagfogyasztás, 480 literes csomagtartó, ára 12,899 millió forint

© hvg.hu
Nissan Pathfinder A Navara dobozos luxustestvére bőséges izomzattal és biztonsággal van felvértezve, akkora belső térrel, hogy szinte elveszik benne az ember. Vajszínű puha bőrrel, gazdag felszereltséggel, színes tolatókamerával cégvezetők kedvence lehet. Ha nem sajnáljuk, terepen mindenre képes. Itt olvashatja tesztünket.

Alapverzió, dízel: 2,5 D XE 174 lóerő, 403 Nm nyomaték, 175 km/h végsebesség, 9 literes átlagfogyasztás, 11,5 mp gyorsulás, csomagtere 515/190 liter ötüléses, illetve hétüléses változatban, 254 mm szabad hasmagasság, terepszög: elöl 33 fok, hátul 26 fok, kapaszkodóképessége 39 fok, gázlómélysége 45 centi, ára 9,99 millió forint

Csúcsváltozat, benzin, 4.0 LE A/T 269 lóerő, 385 Nm nyomaték, 190 km/h végsebesség, 13,5 literes átlagfogyasztás, 8,9 mp gyorsulás, csomagtere 515/190 liter ötüléses, illetve hétüléses változatban, 254 mm szabad hasmagasság, terepszög: elöl 33 fok, hátul 26 fok, kapaszkodóképessége 39 fok, gázlómélysége 45 centi, ára 15,981 millió forint

© VW
VW Touareg Aki Touareget vezet, az nem kényszerül többé döntésekre. Nem kell választania a csúcstechnika és az extrém offroad-kvalitások között. Sem a luxuslimuzinok kényelme és a legigényesebb terepjárók előnyei között. Sőt még a legegyszerűbb járműkezelés és az izgalmas vezetés élménye között sem. Mert ez a Pozsonyban gyártott Touareggel együtt jár. Függetlenül attól, hogy milyen utat választ. Hazánkban gyakori autó, státuszszimbólum. Terepezni az menjen vele, aki nem sajnálja, robusztussága ellenére a gyártó sem nevezi igazi terepjárónak.

Alapverzió, dízel: Camel 2,5 R5 TDI 174 lóerő, 400 Nm nyomaték, 184 km/h végsebesség, 9,8 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 12,4 mp, szabad hasmagassága maximum 300 mm, csomagtartója 555 literes, kapaszkodóképessége 45 fok, ára 9,99 millió forint

Benzines alapváltozat: 3,6 V6 FSI 280 lóerő, 360 Nm nyomaték, 215 km/h végsebesség, 13,8 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 8,7 mp, szabad hasmagassága maximum 300 mm, csomagtartója 555 literes, kapaszkodóképessége 45 fok, ára 16,874 millió forint

Csúcsváltozat: 5,0 V10 TDI 313 lóerő, 750 Nm nyomaték, 225 km/h végsebesség, 12,8 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 7,8 mp, szabad hasmagassága maximum 300 mm, csomagtartója 500 literes, kapaszkodóképessége 45 fok, ára 21,956 millió forint

[[ Oldaltörés: Terepjáró 15 millióig (Oldaltörés) ]]




© Toyota
Toyota Land Cruiser A legmonumentálisabb Toyota félelmet és tiszteletet kelt az utakon, de terepen is kiválóan teljesít. A Land Cruiser legújabb változata folytatja a Toyota több mint 50 éves terepjáró hagyományait. Az erős dízel- és benzinmotorok, valamint az elegáns európai formaterv mérföldkövet jelentenek a minőségi terepjárók gyártásában. Állandó négykerék-meghajtása, masszív karosszériája, és az automata változatokban alkalmazott HAC/DAC hajtásrendszer döbbenetes terepjáró képességeket eredményeznek.

Alapváltozat, dízel: 3 ,0 D-4D GX 3 ajtós 166 lóerő, 410 Nm nyomaték, 175 km/h végsebesség, 9 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 11,5 mp, szabad hasmagassága 200 mm, terepszög: elöl 31 fok, hátul 29 fok, kapaszkodó képessége 42 fok, gázlómélysége 700 mm, ára 10,98 millió forint

Csúcsváltozat, benzines: 4,0 VVT-i 249 lóerő, 380 Nm nyomaték, 180 km/h végsebesség, 12,7 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 9,5 mp, szabad hasmagassága 220 mm, terepszög: elöl 32 fok, hátul 27 fok, kapaszkodó képessége 42 fok, gázlómélysége 700 mm, ára 13,032 millió forint

© Nissan
Nissan Patrol A Pajero mellett a kilencvenes évek legfelkapottabb terepjárója. Mivel arra tervezték, hogy a legnehezebb terepviszonyokkal is megbirkózzék, a Patrol világszerte jó pár díjat gyűjtött be a versenyeken és a híresen kemény Párizs-Dakar ralin is számos diadalt aratott. Mégis, a belső kialakítása olyan civilizált, mint egy limuziné. Nálunk csak ötajtós változatban kapható.

Patrol 3.0 D 160 lóerő, 354 Nm nyomaték, 160 km/h végsebesség, 10,8 literes átlagfogyasztás, 14,8 mp gyorsulás, csomagtere 308 liter ötüléses változatban, 220 mm szabad hasmagasság, terepszög: elöl 37 fok, hátul 31 fok, kapaszkodóképessége 39 fok, gázlómélysége 70 centi, ára 10,99-13,485 millió forint

© Land Rover
Land Rover Discovery A Discovery 3-t az egyszerű letisztult vonalak, a funkcionalitás és a céltudatosság jellemzi. Megjelenésében meghatározóak a kemény függőleges és vízszintes, szinte derékszögű vonalak, melyeket helyenként megtörnek aszimmetrikus formák. A Discovery 3 erőt sugárzó óriás, mely karakterében őrzi a hagyományokat, valódi kalandor, igazi Land Rover. Maximális gázlómálysége légrugózással 700 mm.

Alapverzió, dízel: TDV6 S 190 lóerő, 440 Nm nyomaték, 180 km/h végsebesség, 11,5 mp gyorsulás, 9,4 literes átlagfogyasztás, 680 literes csomagtartó (280 három üléssorral), 185-290 mm szabad hasmagasság, terepszög: 37,2 fok elöl, 29,6 fok hátul, ára 11,73 millió forint

Csúcsváltozat, benzin: V8 HSE 295 lóerő, 425 Nm nyomaték, 195 km/h végsebesség, 8,6 mp gyorsulás, 15 literes átlagfogyasztás, 680 literes csomagtartó (280 három üléssorral), 185-290 mm szabad hasmagasság, terepszög: 37,2 fok elöl, 29,6 fok hátul, ára 18,42 millió forint)

© Volvo
Volvo XC90 A Volvo XC90 hatalmas siker a Volvo számára. Az eredetileg tervezett évi ötvenezres termelést folyamatosan növelni kellett, és 2005-re a svéd torslandai gyár termelése már elérte a kilencvenezer darabos határt. Az új, továbbfejlesztett Volvo XC90 gyártása még idén elkezdődik. Továbbra is az Egyesült Államok lesz a kocsi legnagyobb önálló piaca, ötven százalékos részesedéssel. Ezután következik az Egyesült Királyság, Németország, Kanada és Spanyolország. Nálunk magas ára szab határt elterjedésének, pedig biztonsága kiemelkedik a szabadidőké közül.

Alapverzió, dízel: D5 185 lóerő, 400 Nm nyomaték, 195 km/h végsebesség, 8,2 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 10,9 mp, csomagtere 483 liter, szabad hasmagassága 218 mm, ára 11,79 millió forint

Benzines változat: 2,5T 210 lóerő, 320 Nm nyomaték, 210 km/h végsebesség, 11,1 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 9,9 mp, csomagtere 483 liter, szabad hasmagassága 218 mm, ára 12,58 millió forint

Csúcsverzió: V8 Executive 315 lóerő, 440 nyomaték, 210 km/h végsebesség, 13,3 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 7,3 mp, csomagtere 483 liter, szabad hasmagassága 218 mm, ára 20,840 millió forint

© Jeep
Jeep Grand Cherokee A Jeep Grand Cherokee nemrég tetőtől talpig megújult. Sportosabb külső, tágasabb beltér jellemzik valamint az úttartás és teljesítmény terén jelentős fejlesztések történtek. Az új tulajdonságokat a legendás Jeep off-road élmény teljes megtartása mellett élvezhetjük.

Alapverzió, dízel 3.0 CRD Limited 218 lóerő, 510 Nm nyomaték, 200 km/h végsebesség, 9 mp gyorsulás, 10,2 literes átlagfogyasztás, 208 mm szabad hasmagasság, 978 literes csomagtartó, terepszög: 34,1 fok elöl, 27 fok hátul, ára 12,75 millió forint

Csúcsverzió: benzines 5,7 Hemi Limited 326 lóerő, 500 Nm nyomaték, 208 km/h végsebesség, 7,4 mp gyorsulás, 15,3 literes átlagfogyasztás, 208 mm szabad hasmagasság, 978 literes csomagtartó, terepszög: 34,3 fok elöl, 27 fok hátul, ára 16,2 millió forint

© Subaru
Subaru B9 Tribeca Az Amerikában, főleg az ottani piaci igényekre készülő B9 Tribeca a Subaru új modellje a sportos szabadidőautók (SUV) kategóriájában. Ez a Subaru első, hétülésesre is bővíthető crossover gépkocsija. A sportos, dinamikus kialakítást ötvözi a jól bevált szimmetrikus összkerékhajtási koncepcióval, azaz az alacsony tömegközéppontú boxermotor és a szimmetrikus hajtáslánc kombinációjával.

B9 Tribeca 3.0 benzin 245 lóerős, nyomatéka 297 Nm, szabad hasmagassága 213 mm, ára felszereltségtől függően 13,190-15,09 millió forint

© BMW
BMW X5 A legnagyobb BMW igazi monstrum, és bár nem elsősorban nehéz terepre építették, nem kell megijednünk, a vízmosástól sem, gázlómélysége fél méter. Leginkább autópályatempó a kedvence, magas ára és fenntartása csak keveseknek kifizetődő. Harmonikus belseje, minőségi luxusa és technikai fejlettsége parádés utazóautóvá varázsolják, birtoklása presztízs, viselkedése kihívó.

Alapverzió, dízel: 3.0d 218 lóerő, 500 Nm nyomaték, 210 km/h végsebesség, 8,3 mp gyorsulás, 8,6 literes átlagfogyasztás, 465 literes csomagtartó, 201-241 mm szabad hasmagasság, terepszög: 26 fok elöl, 23 fok hátul, ára 13,449 millió forint

Benzin: 3.0i 231 lóerő, 300 Nm nyomaték, 210 km/h végsebesség, 8,3 mp gyorsulás, 12,7 literes átlagfogyasztás, 465 literes csomagtartó, 201-241 mm szabad hasmagasság, terepszög: 26 fok elöl, 23 fok hátul, ára 14,117 millió forint

Csúcsváltozat: 4,8is 360 lóerő, 500 Nm nyomaték, 246 km/h végsebesség, 6,1 mp gyorsulás, 13,5 literes átlagfogyasztás, 465 literes csomagtartó, 201-241 mm szabad hasmagasság, terepszög: 26 fok elöl, 23 fok hátul, ára 24,282 millió forint

© Toyota
Lexus RX A stílusos RX luxusterepjárók rugalmasságot, erőt és luxust kínálnak. Az RX 350 és az új RX 400h egyaránt robusztus, mégis sportosan elegáns vonalvezetést mutat. Emellett osztályának egyik legcsendesebb autója, melynek utastere éppen annyira menedék a hétköznapok nyomása elől, mint amennyire egy hely, ahol az autó kivételes képességeiben is tobzódhatunk. Vezetését rengeteg új műszaki megoldás segíti és teszi még kényelmesebbé. Jóval olcsóbb a technikailag sokkal fejlettebb hibrid változat, amelynek V6-os benzinmotorját két elektromotor egészíti ki, amelyek együtt érik el a meghökkentően sima futást, a V8-tól elvárható erőt és a kezelhetőséget. Miközben a motorok oroszlánrészt vállalnak e nagy teljesítmény leadásában, egy sokkal kisebb autóra jellemző fogyasztási és emissziós szintek elérését is biztosítják.

Alapverzió, hibrid: RX400h 211 lóerő, 288 Nm nyomaték, 200 km/h végsebesség, 8,1 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 7,6 mp, szabad hasmagassága 190 mm, terepszöge elöl 28 fok, hátul 22 fok, csomagtartója 439 literes, ára 13,8 millió forint

Csúcsváltozat, benzines: RX350 275 lóerő, 342 Nm nyomaték, 200 km/h végsebesség, 11,2 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 7,8 mp, szabad hasmagassága 190 mm, terepszöge elöl 28 fok, hátul 22 fok, csomagtartója 439 literes, ára 17,160 millió forint


[[ Oldaltörés: Terepjáró 15 millióig - második rész (Oldaltörés) ]]



© Jeep
Jeep Commander Lekerekített, de mégis szögletes profiljával, hátsó fogantyúival, tradícionális, hétrácsos hűtőmaszkjával a Jeep Commander tökéletes terepjáró. Kifinomultság és hatalmas belső méretek, hét személy kényelme mellett. A sokoldalú utastere kiegészíti hihetetlen terepjáró képességeit.

Alaperzió, dízel: 3.0 CRD Limited 218 lóerő, 510 Nm nyomaték, 191 km/h végsebesség, 9 mp gyorsulás, 10,8 literes átlagfogyasztás, 214 mm szabad hasmagasság, 1028 literes csomagtartó öt üléssel (212 héttel), terepszög: 34 fok elöl, 27 fok hátul, ára 13,99 millió forint

© Hummer
Hummer H3 A legkisebb Hummer a kihalóban lévő amerikai család legésszerűbb tagja, ára, teljesítménye és méretei leginkább alkalmassá teszik normál használatra is. Ennek ellenére nálunk például alig látni belőle az utakon, az itthoni sztár a nagyobbik testvér. A Hummerről bővebben:

Benzines: 3.5L 220 lóerő, 305 Nm nyomaték, 200 km/h végsebesség, 855 literes csomagtartó, 216-231 mm szabad hasmagasság, terepszög: 37,5/39,4 fok elöl, 35,5/36,5 fok hátul, kapaszkodó képesség 31 fok, oldalazó képesség 22 fok, alapára 14 millió forint

© Land Rover
Range Rover Sport A Range Rovernél 18 centivel rövidebb Sport a kínálat legsportosabb szabadidő-autója kíván lenni. A bátyra hűen emlékeztető kisebbik Range utasfülkéje is a névnek megfelelően elegáns, jellegzetesen angol stílusú. 390 lovas kompresszoros V8-as csúcsmotorjával sportkocsikat megszégyenítő módon közlekedik.

Alapverzió, dízel: TdV6 2,7 190 lóerő, 440 Nm nyomaték, 193 km/h végsebesség, 12,7 mp gyorsulás, 10,2 literes átlagfogyasztás, 958 literes csomagtér, ára 14,130 millió forint

Benzin: 4,4 V8 SE 300 lóerő, 425 Nm nyomaték, 209 km/h végsebesség, 8,9 mp gyorsulás, 14,9 literes átlagfogyasztás, 958 literes csomagtér, ára 19,170 millió forint

Csúcsváltozat: 4,2 V8 S/C 3 90 lóerő, 550 Nm nyomaték, 225 km/h végsebesség, 7,6 mp gyorsulás, 15,9 literes átlagfogyasztás, 958 literes csomagtér, ára 22,97 millió forint

© daimlerchrysler
Mercedes-Benz ML A luxusterepjárók nagyágyúja, nem is igazi májer, aki nem ilyennel jár. A technika csúcsát képviseli, kényelme és ereje nem ismer alternatívát. Motorok széles választéka áll a vásárlók rendelkezésére, az erdőben, a sárban, a hóban és a mezőn is kiállja a próbát, lényege azonban irtózik az ilyen komoly feladatoktól. Városban és autópályán ő a király. Itt a tesztünk.

Alapváltozat, dízel: ML 280 CDI 190 lóerő, 440 Nm nyomaték, 205 km/h végsebesség, 9,4 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 9,8 mp, szabad hasmagassága maximum 290 mm, terepszöge elöl, hátul 30 fok, gázlómélysége 60 centi, ára 14,235 millió forint.

Benzines verzió: ML 350 272 lóerő, 350 Nm nyomaték, 225 km/h végsebesség, 11,7 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 8,4 mp, szabad hasmagassága maximum 290 mm, terepszöge elöl, hátul 30 fok, gázlómélysége 60 centi, ára 16,576 millió forint.

Csúcsváltozat: ML 63 AMG 510 lóerő, 630 Nm nyomaték, 250 km/h végsebesség, 16,5 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 5 mp, szabad hasmagassága maximum 290 mm, terepszöge elöl, hátul 30 fok, gázlómélysége 60 centi, ára 29,227 millió forint.

© audi.hu
Audi Q7 A legapróbb részletektől a legfejlettebb csúcstechnikáig a minőég példaképeként összeállított autó. Hobbiterepjáróként és városi nagyágyúként is megállja a helyét. Igazi, kemény terepre vezetője csak azért nem fog bemerészkedni, mert túl szép és finom ahhoz. Légrugózása segít az akadályok leküzdésében. Hasmagassága alapban 205 milliméter, amelyet az extraként rendelhető légrugózással 24 centire növelhetünk. Dízelben a legjobb választás, bár, aki már kipróbálta a 4,2-es benzines erejét a Kiscelli utcában, inkább vár egy kicsit és használtan fektet be a 350 lovas ménesbe. Itt olvashatja tesztünket.

Alapverzió, dízel: 3.0 V6 TDI 233 lóerő, 500 Nm nyomaték, 210 km/h végsebesség, 9,1 mp gyorsulás, 10,5 literes átlagfogyasztás, 775 literes csomagtartó, 205-240 mm szabad hasmagasság, terepszög: 22/23 fok elöl, 24/25 fok hátul, ára 14,4456 millió forint

Csúcsváltozat, benzin: 4,2 FSI V8 350 lóerő, 440 Nm nyomaték, 244 km/h végsebesség, 7,4 mp gyorsulás, 13,6 literes átlagfogyasztás, 775 literes csomagtartó, 240 mm szabad hasmagasság, terepszög: 24 fok elöl, 25 fok hátul, ára 20,1968 millió forint

© Nissan
Nissan Murano Az egyhetes próbaút során nem sikerült eldönteni, hogy ez az autó mire teremtetett a szenvedélyes autózás üdvözítése mellett. Alighanem semmi másra, bár versenyautónak sem kutya és könnyebb terepen sem adja meg magát. Izgalmas 21. századi nagyvárosi vagány. Itt olvashatja tesztünket.

Murano 3,5 V6 Xtronic CVT 234 lóerő, 318 Nm nyomaték, 200 km/h végsebesség, 12,3 literes átlagfogyasztás, 8,9 mp gyorsulás, csomagtere 476 liter, 180 mm szabad hasmagasság, ára 14,663 millió forint

© Porsche
Porsche Cayenne A harmadik Porschének három változata létezik. A Cayenne Turbo a Porsche teljesítmény-alapelvének végső kifejezése – kompromisszumot nem tűrően sportos és a kategóriájában egy új technológiát képviselő, első és hátsó meghajtású, több célt szolgáló gépkocsi. A Cayenne S az abszolút teljesítményt és a dinamikát személyesíti meg. Ez a valódi „tízpróbás”, aki a legkülönbözőbb szakterületeken képes erejéről és képességeiről meggyőzni minket. Az autó az autópályák ördöge, de aki terepjáró képességeiben kételkedik, csak emlékeztetőül: a Szibéria-rali legutóbbi 10 ezer kilométeres futamának első két helyén Cayenne érkezett célba. Csúcsváltozata, az 521 lovas Turbo S nem kapható itthon.

Cayenne 250 lóerő, 310 Nm nyomaték, 214 km/h végsebesség, 13,2 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 9,1 mp, csomagtere 540 liter, szabad hasmagassága 217-273 mm, legmagasabb hasmagasságnál terepszöge elöl 32 fok, hátul 27 fok, gázlómélysége 50 centi, ára 49,017 ezer euró (átszámítva 13,58 millió forint, adókkal azonban ennél jóval drágább)

Cayenne S 340 lóerő, 420 Nm nyomaték, 242 km/h végsebesség, 14,9 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 7,2 mp, csomagtere 540 liter, szabad hasmagassága 217-273 mm, legmagasabb hasmagasságnál terepszöge elöl 32 fok, hátul 27 fok, gázlómélysége 50 centi, ára 63,285 ezer euró (17,53 millió forint)

Cayenne Turbo 450 lóerő, 620 Nm nyomaték, 266 km/h végsebesség, 15,7 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 5,6 mp, csomagtere 540 liter, szabad hasmagassága 217-273 mm, legmagasabb hasmagasságnál terepszöge elöl 32 fok, hátul 27 fok, gázlómélysége 50 centi, ára 101,913 ezer euró (28,22 millió forint)

[[ Oldaltörés: A legdrágább terepjárók (Oldaltörés) ]]



© Saab
Saab 9-7X A svéd márka történetének első szabadidő-terepjárója, az új Saab 9-7X. Méretei és képességei megfelelnek a kategóriában várhatónak - külső és belső stílusa viszont sokkal személyautószerűbb, mint vetélytársainak többségéé. Nem kemény terepjáró, sokkal inkább szabadidő-autó. Odabent rögtön otthonosan érzi magát minden saabos. A repülőgép-cockpitre emlékeztető műszerfal középrésze a vezető felé fordul.

Alapverzió: 4,2 L6 290 lóerő, 373 Nm nyomaték, 191 km/h végsebesség, 13,5 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 8,9 mp, szabad hasmagassága 196 mm, terepszöge elöl 29 fok, hátul 23 fok, ára 15,420 millió forint

Csúcsváltozat: 5,3 V8 300 lóerő, 447 Nm nyomaték, 191 km/h végsebesség, 14,1 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 7,8 mp, szabad hasmagassága 196 mm, terepszöge elöl 29 fok, hátul 23 fok, ára 16,390 millió forint

© Land Rover
Range Rover Brit gyökereit tekintve nevezhetnénk a terepjárók királynőjének is, luxusát, méreteit és hihetetlen erejét tekintve a legjobbak között van. Értékvesztése azonban sokkal nagyobb mint japán és német versenytársainak.

Alapverzió, dízel: Td6 SE 3.0 177 lóerő, 390 Nm nyomaték, 179 km/h végsebesség, 13,6 mp gyorsulás, 11,3 literes átlagfogyasztás, maximum 281 mm szabad hasmagasság légrugóval, terepszög off-road hasmagasságnál: elöl 34 fok, hátul 26,6 fok, ára 17,270 millió forint

Benzines változat: 4,4 V8 SE 306 lóerő, 440 Nm nyomaték, 200 km/h végsebesség, 8,7 mp gyorsulás, 14,9 literes átlagfogyasztás, maximum 281 mm szabad hasmagasság légrugóval, terepszög off-road hasmagasságnál: elöl 34 fok, hátul 26,6 fok, ára 22,490 millió forint

Csúcsváltozat: 4,2 V8 S/C 396 lóerő, 560 Nm nyomaték, 210 km/h végsebesség, 7,5 mp gyorsulás, 16 literes átlagfogyasztás, maximum 281 mm szabad hasmagasság légrugóval, terepszög off-road hasmagasságnál: elöl 34 fok, hátul 26,6 fok, ára 29,29 millió forint

© Cadillac
Cadillac SRX A csodajárgány az amerikai márka újra pozícionálásának egyik első követe, bár európai szemmel szinte felfoghatatlan műszaki tartalommal és dizájnnal rendelkezik. Hobbiterepjáróként használható, nehezebb tereppel nem birkózik meg.

SRX 4,6 V8 Sport Luxury 325 lóerő, 427 Nm nyomaték, 225 km/h végsebesség, 14 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 7,4 mp, szabad hasmagassága 180 mm, alapára 18,05 millió forint

© Hummer
Hummer H2 A katonai, illetve a H1 portáltengelyes futóművei helyett a H2 alatt elöl független, torziós felfüggesztést, hátul merevtengelyt alkalmaztak, szintszabályozós légrugózással. Ez valamelyest csökkenti a portáltengelyek hiányát, terepfokozatba kapcsolva magától megnöveli a karosszéria távolságát a talajtól. A középső és a hátsó differenciálmű zárható, a középső zárásakor az ABS automatikusan kikapcsol. Ezek a tulajdonságok, és a kocsiszekrény rövid túlnyúlásai, valamint az említett motor teljesítménye valóban terepjárónak valók. Ennek ellenére ritkán látjuk erdőkben vagy sziklás terepen. Státuszszimbólum: kemény gyerek vagyok - ezt üzeni. A Hummerről bővebben:

Benzines: 6.0L V8 322 lóerő, 488 Nm nyomaték, 180 km/h végsebesség, 1132 literes csomagtartó, 254,7-267,3 mm szabad hasmagasság, terepszög: 40,4/41,7 fok elöl, 39,6/38,1 fok hátul, kapaszkodó képesség 31 fok, oldalazó képesség 22 fok, alapára 18,5 millió forint

© daimlerchrysler
Mercedes-Benz GL A GL-Mercivel terepen ugyanolyan érzés haladni, mint az országúton. Felszereltségének köszönhetően szinte nincs is teljesítetlenül maradó kívánság. Elegáns belső terében pedig azonnal otthonosan érezheti magát. Amerikában fejlesztették ki, Amerikának készül. Ez mindent elmond róla: grandiózus, erős, kényelmes, vad utakra is felkészült.

Alapváltozat, dízel: GL 320 CDI 224 lóerő, 510 Nm nyomaték, 210 km/h végsebesség, 9,8 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 9,5 mp, szabad hasmagassága 197-307 mm, terepszöge elöl 33 fok, hátul 27 fok, gázlómélysége 60 centi, kapaszkodóképessége 45 fok, csomgatere 620 literes, ára 18,925 millió forint.

Benzines változat: GL 450 340 lóerő, 460 Nm nyomaték, 235 km/h végsebesség, 13,3 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 7,2 mp, szabad hasmagassága 197-307 mm, terepszöge elöl 33 fok, hátul 27 fok, gázlómélysége 60 centi, kapaszkodóképessége 45 fok, csomagtere 620 literes, ára 24,696 millió forint.

Csúcsverzió, benzin: GL 500 388 lóerő, 530 Nm nyomaték, 240 km/h végsebesség, 14,1 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 6,5 mp, szabad hasmagassága 197-307 mm, terepszöge elöl 33 fok, hátul 27 fok, gázlómélysége 60 centi, kapaszkodóképessége 45 fok, csomgtere 620 literes, ára 27,012 millió forint.

© daimlerchrysler
Mercedes-Benz G Divatirányzatok jönnek és mennek, az értékrendek és értékítéletek gyorsan átalakulhatnak - egy dolog azonban állandó a csillag alatt - ez a Mercedes-Benz G-osztály. Időtlenül szép és elnyűhetetlen. Ha közelebbről megnézzük, észrevehetjük, hogy az elmúlt 21 év gazdagabbá, határozottabbá és markánsabbá tette. A legnagyobb újdonsága az új, komfortos, helyenként már talán dizájnosnak is mondható belsőtér-kialakítás.

Alapváltozat, dízel: G 320 CDI 3 ajtós, zárt 224 lóerő, 540 Nm nyomaték, szabad hasmagassága 217 mm, terepszöge elöl 36 fok, hátul 27 fok, csomagtere 250 literes, ára 19,231 millió forint.

Benzines változat: G 500 3 ajtós, zárt 298 lóerő, 456 Nm nyomaték, 190 km/h végsebesség, 16,7 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 9,7 mp, szabad hasmagassága 217 mm, terepszöge elöl 36 fok, hátul 27 fok, csomagtere 250 literes, ára 25,178 millió forint.

Csúcsváltozat G 55 AMG, 5 ajtós 476 lóerő, 525 Nm nyomaték, 209 km/h végsebesség, 16,2 literes átlagfogyasztás, gyorsulása 7,4 mp, szabad hasmagassága 217 mm, terepszöge elöl 36 fok, hátul 27 fok, csomagtere 450 literes, ára 35,3636 millió forint.

© Hummer
Hummer H1 Egy ilyen géppel olyan helyekre is eljuthat, és olyan dolgokat művelhet, amelyre egy polgári jármű sem képes. Gázlómélysége 76,2 centi. Nem hiába építették az Egyesült Államok hadseregének igényei szerint. Nem kommersz tömegtermék, a valaha legstrapabíróbb, legmozgékonyabb és legbrutálisabb autó, ha annak lehet nevezni egyáltalán. A Hummerről bővebben:

Dízel 6,6L 300 lóerő, 705 Nm nyomaték, 406 mm alvázmagasság, terepszög: 72/47(csörlővel) fok elöl, 37,5 fok hátul, alapára 39 millió forint
Hirdetés
Címkék