© Nissan |
Csupa bőr, csupa luxus és sportosság. Ez fogad a Muranóban. De mire jó ez az autó – tehetném fel a kérdést, ha nem lennék ennyire a hatása alatt. Ezt az autót csak csodálni lehet, megérteni nem. Ára közel 15 millió, terepre nem való, legalábbis komoly terepre nem. Dimbes-dombos mezei úton elboldogul, ám a rossz utat nem bírja. Viszont a pályán nincs ellenfele és városban is jól uralható, igazi machomobil. Lehet benne feszíteni.
Kívülről legszebb, belül fura
© hvg.hu |
A formája gyönyörű, kár, hogy néhány részlete nem valódi, mint például a szép lámpatestek külső ívén található LED-hatású ál-indexlámpa. Sajnos csak dísz. A műszerfalat szokni kell, nem azért mert kissé futurisztikusnak és gagyinak tűnik, hanem, mert nem talál az autó belsejéhez. Azok a szép vonalak, azok merész megoldások, amelyek kívülről jellemzik az autót, belül nem folytatódnak. Az autó megkapta a 350Z műszerfalát, a Pathfinder kormányát és egy fura középkonzolt. Valahogy nincs összhangban a belső dizájn. De a Murano ettől is különleges, és természetesen attól az elemi erőtől amivel felvértezték. A műszerek megvilágítása, az órák számlapja okkersárga, teljesen elüt az autó ezüst színezésétől. Talán a bordó vagy a narancsszínű fényezéssel jobban harmonizál. Este viszont minden kijelző és műszer ebben a fényben pompázik.
© hvg.hu |
A kormány fogása erős markot igényel, működtetése terepjárós, mégiscsak 18 hüvelykes hatalmas kerekeket irányítunk. Az autó nagy méretei ellenére, kezes bárányként kormányozható, könnyedén lehet vele parkolni. Ebben segít a Pathfinderből már ismerős színes tolatókamera, valamint a két hatalmas oldalsó visszapillantó tükör. Az ülések és az ajtók borítása bőr, a műszerfal fölött a szélvédő alatt egy hatalmas kihasználatlan műanyag tér terül el, szerencsére itt kapott helyet a Bose hangrendszer első két méretes hangszórója. A középkonzolon „dísze” a hatlemezes, kazettás-magnós rádió. A klíma automatikus, egyzónás, a kormány multifunkciós, az audiorendszer és a tempomat irányítógombjaival. Kár, hogy a klímának nincs digitális kijelzője, és a fedélzeti számítógép nem mutatja a külső hőmérsékletet.
|
Nem mutatja a külső hőmérsékletet Nem figyelmeztet a biztonsági övekre Terepen használhatatlan Belső arculat
|
A navigációs rendszer kijelzője mélyen egy üregben kapott helyet, emiatt erős napsütésben az adatai nehezen olvashatók, igaz a navigációt csak a határokon túl, Ausztriában lehet használni, Bécsben bármilyen kicsiny utcát megtaláltunk segítségével. Jobb megoldás lett volna, ha a képernyő és az egész középkonzol egy picit a vezető felé fordul, ugyanis óriási a beltér, szinte elveszettnek érzi magát az ember benne. A fekete bőr belső kissé hideg és merev, halotti hangulatot sugárzott. Prospektusban láttam bézs színű kárpittal is, ha én Muranót vennék, és lenne 14 millió 663 ezer forintom, akkor bordó színben kérném az autót bézs belsővel.
[[ Oldaltörés: A pedálok elektromosan állíthatók (Oldaltörés) ]]
© Nissan |
A bőrülések elektromosan állíthatók, memóriásak, és olyan kényelmesek, hogy 1200 kilométer megtétele után sem fájt tőle a hátam. A magas üléspozíció az utak királyává teszi a Muranót, de aki akarja, olyannyira is leengedheti az ülést mint egy sportkocsi, igaz, akkor a kilátás kissé korlátozott lesz. Terepjáróban jobb magasan ülni. A kényelmi arzenálból kiemelném az elektronikus pedálállítást, egy kapcsoló segítségével a tökéletes üléshelyzetet a pedálok állításával lehet még jobban fokozni. Az elektromos mozgatású bukó, nyíló tetőablak fokozatosan nyitható. Csak egy baja, van, hogy az ajtó zárásakor nem csukódik le. Sajnos könnyen nyitva lehet hagyni, és ennek kellemetlen következményei is lehetnek.
|
Az automata váltóval (szekvenciálisan is kapcsolható) szerelt autó amerikai ízlésre készült, formája, bivalyerős motorja mellett ezt támasztja alá a rögzítőfék is, ami lábbal működtethető. A benzintankot is a tengerentúli étvágyra tervezték, 82 literes. A fedélzeti számítógép sajnos a fogyasztásról nem szolgál sem pillanatnyi, sem átlagadatokat. Valószínűleg azért nem, mert a tulajdonosát nem ez érdekli leginkább. Viszont az autó nem fogyasztott túl sokat, az autópályás, gyakran 200 kilométer/órás tempót is elérő hosszabb utam során 13,5 liter benzint kért, városi és vegyes forgalomban, kevésbé gyors iramban megelégedett 12,2 literrel. Ez nem olyan sok tekintve, hogy az autó 234 lovas, motorja 3,5 literes hathengeres.
[[ Oldaltörés: Elöl praktikus, hátul jól pakolható (Oldaltörés) ]]
© hvg.hu |
Az ajtóban található, első ránézésre szűk zsebek egy mozdulattal bővíthetők, a kartámasz hatalmas üreget rejt, legalább négy üdítős palackot el lehet benne helyezni, ráadásul a tartó kivehető. Az apróbb tárgyaknak, kulcsoknak lecsukható fedelű kis tárolókat találunk az automatikus váltó karja mellett, de a középkonzol alatti bemélyedésben is tárolhatunk telefonokat, cédéket, iratokat. A hátsó fertályon már kevesebb a praktikum, itt csupán a lehajtható kartámaszt említhetjük meg, illetve a hátsó pohártartókat. A csomagtartó hatalmas, ráadásul a padlója duplafalú, kisebb tárgyakat oda is elrejthetünk.
A hátsó ülések egy mozdulattal síkba hajthatók, ha a csomagtérből szeretnénk ezt a mozdulatsort elintézni, csupán egy kart kell meghúznunk, és máris csuklanak össze az ülések. A csomagteret elválasztó rolóval fedhetjük be, a hátul ülők inkognitóját sötétített ablakok szavatolják. A be- és kiszállást az automatikusan hátratolódó vezetőülés segíti. Eddigi terepjáróim közül ebből volt a legkönnyebb ez a művelet, sőt egy friss lábtöréssel küszködő barátnőmnek sem okozott még félig béna lábbal sem gondot a kiszállás. Hátul is fejedelmi a kényelem, a fej-, a láb- és a válltér elegendő három embernek.
[[ Oldaltörés: Száguldásra teremtették, nem terepre (Oldaltörés) ]]
© hvg.hu |
Semmilyen zaj nem szűrődik be az utastérbe, sajnos a jó szigetelések tompítják a V6-os hangját, pedig jó lett volna hallgatni a dübörgést. Csak induláskor lehet hallani, ahogy felüvölt. Piros lámpánál úgy kilő, mint egy golyó. Olyan lágyan gyorsul, ahogyan a forró kés hatol be a hideg vajba. Futóműve sportos, kemény. Az úthibákat nem tűri, rossz műúton szenvedés vele menni. Fél a kátyúktól. Ha mégis belemegyünk, bánni fogjuk akkorát csattan. A Budafoki utat kerüljük el vele. Gyűlöli. Autópályán van igazán elemében. Finom kormánymozdulatok, padlógáz, kétszáznál be a tempomat, és kimegy a világból is.
|
Bivalyerős motor Kényelmes hosszú távon is Tökéletes dízájn |
A hatlégzsákos biztonsági rendszer tartozéka az első két aktív fejtámasz, amely kisebb ütközések esetén nyaksérülésektől véd. Ám kritika illeti, amiért az utast nem figyelmezteti a biztonsági öv bekapcsolására, ráadásul a vezető oldalán is csak egy pici ikon figyelmeztet, a hangjelzés elmaradt. A fiam panaszkodott, hogy nehéz bekapcsolni a hátsó övet, és valóban, a féléves tesztautómban a jobb hátsó öv teljesen kicsavarodott.
Szerencsére a Murano nem marad meg a Nissan egyszeri hóbortjának, a sportterepjáró orrának jellegzetes elemeit megtaláljuk a márciustól kapható Nissan Note családi autóban is.
Nissan Murano |
MOTOR |
|
Hengerűrtartalom (cm3) | 3498 |
Max. teljesítmény lóerő | 234 lóerő 6000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 318 Nm 3600-as fordulaton |
MÉRETEK |
|
Tengelytáv (mm) | 2825 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4770/1880/1705 |
Csomagtér | 440/475 - 875 |
Saját tömeg (kg) | 1860 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK |
|
Végsebesség (km/h) | 200 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 8,9 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) |
|
Városi | 17,2 |
Országúti | 9,5 |
Vegyes | 12,3 |
Tesztfogyasztás | 12,8 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 295 |
ÁRA | Az autó alapára 14,663 millió Ft. |