Mennyiért lehet kabriónk?
Forrónak ígérkezik a nyár. Az autózás legizgalmasabb, legszabadabb formája a kabriózás. Tetőt le, irány az élet! Hogy mivel? Íme a hazai kínálat.
Aston Martin DB9 Roadster |
A legtöbb kabrió teteje elektromosan működtethető, a kérdés hogy a vászontetős vagy a keménytetős, kupé-kabrió - 2 az egyben - változatot favorizáljuk. A kabriók ára borsos, ugyanabból a típusból jóval felszereltebb, erősebb ötajtós verzióknál is drágában mérik. Az életérzést meg kell fizetni. Alább néhány jellemző mellett megismerhetik az itthon megvásárolható kabriók legfontosabb adatait. Áraink, főleg a húsz millió fölötti kategóriában, a forint ingadozása miatt eltérhetnek a kereskedők napi áraitól.
Fortwo cabrio Még mindig sokan idegenkednek a smarttól, külseje még mindig szokatlan, akárcsak az a minimalista belső, ami a magas árához képest fogadja a beülőt. Pedig kétségtelen, hogy két, vagy egy személynek a leggazdaságosabb négykerekű megoldás a smart. Ha már fortwo, akkor én mindenképpen a nyitott változatot venném.
Alapverzió: fortwo cabrio pure (teljesítménye 61 lóerő, 15,5 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órás sebességre, végsebessége 135 kilométer/óra, átlagosan 4,7 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométerenként, csomagtartója 150 liter) 3,596 millió forint
Csúcsverzió: fortwo cabrio Brabus (75 lóerő, 12,3 s, 150 km/h, 5,3 l, 150 l) 6,320 millió forint
Dízel: fortwo cabrio cdi pure (41 lóerő, 19,8 s, 135 km/h, 3,4 l, 150 l) 3,796 millió forint
Citroen C3 Pluriel Egy kabrió, ami kupé, vagy éppen pick-up - egyetlen más autó sem kínál ennyi lehetőséget, igaz, az átalakításhoz kézi erő kell, így a Pluriel tulajdonos, főként ha nő, valószínűleg egyféleképpen fogja használni az autóját.
Alapverzió: Pluriel 1,4 (74 lóerő, 13,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órás sebességre, végsebessége 164 km/h, átlagfogyasztása 6,8 liter, csomagtartója 266 literes) 3,74 millió forint
Csúcsverzió: Pluriel 1,6 Sensodrive (109 lóerő, 11,6 s, 188 km/h, 6,7 l, 266 l) 4,08 millió forint
Nissan Micra C+C A Nissan legkisebb üdvöskéje az idén érkezett, sokat még nem látni az utakon, pedig indulóára éppen 4 millió alatti. Az erősen feminin jegyekkel felruházott kisautót négyülésesre tervezték, de a hátsó sor csak nagyon fitt lányoknak és kiskorú gyermekeknek lehet alternatíva.
Alapverzió: 1,4 C+C Tekna (88 lóerő, 12,8 s, 176 km/h, 6,6 liter, 457 liter) 3,999 millió forint
Csúcsverzió: 1,6 C+C 160 SR (110 lóerő, 10,6 s, 190 km/h, 6,7 liter, 457 liter) 4,549 millió forint
Opel Tigra Twin Top A 2004-es év kabriója cím büszke tulajdonosa már nem mai gyerek, van vagy két éves, ennek megfelelően bőven látni itthon is. Köszönhetően elérhető árának, nagy csomagterének és sportos menettulajdonságainak.
Alapverzió: 1,4 Twin Top Enjoy (90 lóerő, 12,4 s, 180 km/h, 6,1 liter, 440 liter) 4,224 millió forint
Csúcsverzió: 1,8 Twin Top Sport (125 lóerő, 9,4 s, 204 km/h, 7,7 liter, 440 liter) 4,944 millió forint
Dízel: 1,3 CDTI Twin Top Enjoy (70 lóerő, 15,5 s, 167 km/h, 4,6 liter, 440 liter) 4,444 millió forint
Peugeot 206 CC Az első kupé-kabrió lassan megérett a frissítésre. A 207-es megjelenése után nem sokat kell már várni rá. A 206-os kabrióból van a legtöbb itthon, a használtpiacon is jó áron lehet hozzájutni. A 2000-ben bemutatkozó CC tavaly óta dízelben is kapható, a legjobb választásnak az egyhatos HDi tűnik, amellyel két legyet ütünk egy csapásra: sportosan takarékoskodunk.
Alapverzió: 206 CC 1,6 (110 lóerő, 11,2 s, 193 km/h, 7,1 liter benzin, 410 liter) 4,490 millió forint
Csúcsverzió: 206 CC 2,0 (136 lóerő, 9,3 s, 210 km/h, 8,1 liter benzin, 410 liter) 5,070 millió forint
Dízel: 206 CC HDi (110 lóerő, 10,5 s, 190 km/h, 4,9 l, 410 liter) 4,99 millió forint
VW Beetle Cabriolet A vetkőző show 2003-ban a sikeresen felújított VW Beetle-t is elérte. A retróautó nyitott változata romantikus lelkeknek ideális választás, bár négyüléses, a hátsó fertály inkább dísznek, gyerekeknek, csomagoknak való.
Alapverzió: Új Beetle Cabriolet 1,4 16V (75 lóerő, 15,6s, 160 km/h, 7,2 liter, 201 l) 5,3524 millió forint
Csúcsverzió: Új Beetle Cabriolet 2,0 Tiptronic (115 lóerő, 11,7s, 184 km/h, 8,8 liter, 201 l) 7,5924 millió forint
Dízel: Új Beetle Cabriolet 1,9 PDTDI (105 lóerő, 12 s, 179 km/h, 5,5 liter, 201 l) 7,0252 millió forint
Mini One Cabrio Ha már beleszeretett az ember a Minibe, a nyitott tetejű változatot vegye meg. Igaz, nehéz a hátralátás, de a nyarat garantáltan élvezni fogja, sőt esőben is élvezetes koncertet csapnak a vízcseppek a vászontetőn. A Mini kabrió négszemélyes, természetesen csak kisebb kényelmetlenség árán. A csúcsverziót volt szerencsénk kipróbálni. Teszt vegyes érzelmekkel.
Alapverzió: Mini One Cabrio (90 lóerő, 11,8 s, 175 km/h, 7,3 liter, 165 l) 5,391 millió forint
Csúcsverzió: Mini Cooper S Cabrio ( 170 lóerő, 7,4, 215 km/h, 8,8 liter, 165 l) 7,158 millió forint
Renault Mégane CC A Mégane kupé-kabriója gyors válasz volt a PSA pionírjaira. A feszes vonalvezetés, az előkelő orr-rész, az új fényszórók, a "V"-alakú hűtőrács, valamint a karosszéria határozott vonalvezetése erőt, dinamizmust áraszt, és hangsúlyozza az autó sportos szellemiségét. A kívül merészen csinos autó belül már nem kényeztet annyira, mint francia vetélytársa, viszont árban és felszereltségben állja a versenyt, csomagtartója kategóriájában a legnagyobb. A tetőszerkezet a Karmann munkáját dicséri.
Alapverzió: Mégane 1,6 16V CC (112 lóerő, 11,8s, 195 km/h, 7 liter, 490 l) 5,4 millió forint
Csúcsverzió: Mégane 2,0 dCI CC (150 lóerő, 9,5s, 213 km/h, 5,8 liter, 490 l) 7,2 millió forint
Dízel: Mégane 1,5 dCI CC (105 lóerő, 12,2s, 190 km/h, 5 liter, 490 l) 5,825 millió forint
Mazda MX-5 A világ legnépszerűbb kabriója néhány hónapja is megújult. Az Amerikában Miata néven futó autó annak idején, 1989-es bevezetésekor forradalmasította a kabriók világát, hisz elérhető közelségbe hozta a korábban csak a gazdagok kiváltságának számító kétajtós vérbeli roadstert. Immár több mint 700 ezer MX-5 talált gazdára a világon.
Alapverzió: MX-5 1,8 MZR Emotion (126 lóerő, 9,4 s, 196 km/h, 7,3 liter, 150 l) 5,499 millió forint
Csúcsverzió: MX-5 2,0 MZR Revolution (160 lóerő, 7,9 s, 210 km/h, 7,7 liter, 150 l) 7,699 millió forint
Peugeot 307 CC A középkategória első kupé-kabriója az egyik legnépszerűbb nyitott tetejű autó itthon is. A legtöbbet belőle a britek vettek, a jó ára mellett valószínűleg az a gyorsaság tetszett a szigetlakóknak, ahogy a tető nyílik és csukódik. Az autót szerkesztőségünk is tesztelte.
Alapverzió: 307 CC 1,6 (110 lóerő, 12,7 s, 191 km/h, 7,7 liter, 350 l) 5,77 millió forint
Csúcsverzió: 307 CC 2,0 Féline (180 lóerő, 9,5 s, 225 km/h, 8,9 liter, 350 l) 7,22 millió forint
Dízel: 307 CC 2,0 HDi (136 lóerő, 10,3 s, 208 km/h, 6,1 liter, 350 l) 6,670 millió forint
Opel Astra TwinTop A minden szögből mutatós Astra kabrió szép hagyományokat folytat, ráadásul árával is a viszonylag még megvásárolható árú nyitott tetejű autók között jelent komoly versenytársat. Egyszerre sportos és elegáns, kecses és masszív. Magyarországon cikkünk megjelenésekor még nem forgalmazzák, ezért árainkat a német Opel-től szereztük be.
Alapverzió: Astra TwinTop 1,6 Ecotec (105 lóerő, 14,1 s, 186 km/h, 7 liter, 330 l) 23 ezer 650 euró
Csúcsverzió: Astra TwinTop 2,0 Turbo (170 lóerő, 8,9 s, 237 km/h, 8,9 liter, 330 l) 30 ezer 295 euró
Dízel: Astra TwinTop 1,9 CDTI (150 lóerő, 10,2 s, 213 km/h, 6,4 liter, 330 liter) 28 ezer 150 euró
VW Eos A páratlan sorozatú Golfból természetes, hogy lesz kabrió. A Bogár, a Karmann Ghia, a Golf és az Új Beetle sorozatok összesen több mint egymillió Volkswagen kabrióját követően megjelent a Volkswagen Eos. A Volkswagen a világon elsőként kínál ötrészes kabrió-, toló- és kupé-tetőt (CSC-tető). A tető mozgása 25 másodpercet vesz igénybe, igazi műremek. Dízelkedvelőknek jó, hír, hogy az öngyulladós változat a legolcsóbb itthon.
Alapverzió : Eos 2,0 FSI (150 lóerő, 9,8s, 209 km/h, 8,5 liter, 380 l) 7,2924 millió forint
Csúcsverzió: Eos 2,0 TFSI (200 lóerő, 7,8s, 232 km/h, 8,3 liter, 380 l) 8,1912 millió forint
Dízel: Eos 2,0 PDTDI (140 lóerő, 10,4 s, 205 km/h, 6,2 liter, 380 l) 7,168 millió forint
Chrysler PT Cruiser Convertible A retróautók szerelmeseinek készítette a z amerikai gyártó a PT Cruiser nyitott változatát. A teljesen új karosszéria-szerkezeten harmonikusan illeszkednek az extra nagy ajtók és az elektronikusan vezérelt tető. A német nyelvterületen igen népszerű autót bőrborítású, kéttónusú belső és magas kényelmi felszereltség jellemzi.
Chrysler PT Cruiser Cabrio 2,4 (143 lóerő, 10,3 s, 195 km/h, 9,8 liter, 210 l) 7,45 millió forint
BMW Z4 A tavasz beköszöntével Magyarországra is megérkezett a 343 lóerős BMW Z4 M Roadster, amely egyedi vezetési élményt ígér. Ára borsos, de aki feleannyi lóerővel beéri, válassza a kétliteres alapváltozatot. De előtte próbálja ki az M-verziót. A soros hathengeressel tavaly év motorja díjat nyert BMW megkoronázza a párját ritkító Z4-est. Literteljesítménye 106 lóerő/liter, teljesítmény-tömeg aránya pedig 4,1 kg/LE. Az alapváltozat már 10 millió alatt hazavihető. Dízelben egyelőre nem kapható.
Alapverzió: Z4 Roadster 2.0i (150 lóerő, 8,2s, 220 km/h, 7,5 liter, 260 l) 9,593 millió forint
Csúcsverzió: Z4 M Roadster ( 343 lóerő, 5 s, 250 km/h, 12,1 liter, 220 l) 17,847 millió forint
Saab 9-3 Cabriolet A legelső ötcsillagos kabrió vászontetőt kapott, de bírja az időjárás viszontagságait, hisz a zord Skandináviában készül. A svéd dizájn minden kiváló jegyét magán viselő szépség nem csupán a formájával bűvöl, hanem bivalyerős turbómotorjaival kínál alternatívát az igényes autósoknak.
Alapverzió: 9-3 1,8t Cabriolet (150 lóerő, 10,5 s, 205 km/h, 8,5 liter, 352 l) 9,795 millió forint
Csúcsverzió: 9-3 2,8 TS Cabriolet (250 lóerő, 7,2 s, 245 km/h, 10,6 liter, 352 l) 14,595 millió forint
Dízel: 9-3 1,9 TID Cabriolet (150 lóerő, 10,4 s, 200 km/h, 6,3 liter, 352 l) 10,495 millió forint
Audi A4 Az éppen 10 millió forint alá pozícionált A4 kabrió minőségi autó. Friss, magabiztos és csúcstechnikát képvisel. Az erőteljes motorok jól kiegészítik a sportos külsőt mindegy, hogy sportos autózásról, avagy nyugodt gurulásról van szó. A kiemelkedő belső felszereltség minden kívánságnak megfelel.
Alapverzió: A4 Cabriolet 1,8 T (163 lóerő, 9,4 s, 226 km/h, 8,5 liter, 315 liter) 9,901 millió forint
Csúcsverzió: A4 Cabriolet 3,2 FSI quattro (255 lóerő, 6,8 s, 250 km/h, 11 liter, 315 literes csomagtér) 17,278 millió forint
Dízel: A4 Cabriolet 2,0 TDI (140 lóerő, 9,7 s, 212 km/h, 6,4 liter, 315 l) 10,482 millió forint
Chrysler Sebring Convertible © daimlerchrysler |
Chrysler Sebring 2,7 Cabrio (203 lóerő, 9,9 s, 210 km/h, 10,7 liter, 320 l) 34 ezer 400 euró Németországban
Honda S2000 Az S2000 a versenysportból származó technológiákkal tuningolt vérbeli sportkocsi. Ezzel a modelljével a Honda a vezetési élményt kívánta ötvözni a fejlett sportkocsik kényelmével és kifinomultságával, mégpedig a leginkább környezetbarát módon. Egyike volt az első autóknak, amelyek gombnyomásra indultak.
Honda S2000 (240 lóerő, 6,2 s, 240 km/h, 9,9 liter, 143 l) 10,422 millió forint
Audi TT Roadster Az egyetlen magyar kabrió, a Győrben készülő TT Roadster utolsó évében jár, a kupé gyártása már megkezdődött, hamarosan várható a nyitott tetejű változat is. A kiforrott technika és a sportos hazai motor igazi élményautózást kínálnak.
Audi TT Roadster 1,8 T ( 190 lóerő, 7,6 s, 228 km/h, 8,2 liter, 220 l) 10,499 millió forint
BMW 320 Cd A BMW 3-as nyitott változata igazi individuum, amely tökéletes kapcsolatot teremt természet és csúcstechnika, ember és autó között. Bárhonnan és bárhogyan szemléljük - nyitott, zárt, vagy akár keménytetővel - a BMW 3-as kabrió elegáns formája már első pillantásra lenyűgöző. Lassan már cserére érett, a kupé változat utána hamarosan a kabrió is érkezik. Dízelben a legjobb választás.
Alapverzió: 318 Ci Cabrio (150 lóerő, 10,3 s, 207 km/h, 7,8 liter, 300 l) 10,720 millió forint
Csúcsverzió: M3 Cabrio (343 lóerő, 5,5 s, 250 km/h, 12,1 liter, 300 l) 20,477 millió forint
Dízel: 320 Cd Cabrio (150 lóerő, 9,7 s, 211 km/h, 6,3 liter, 300 l) 10,961 millió fotrint
Mercedes-Benz SLK Akinek nem elég sportos a CLK és sok a négy ülés, annak ideális lehet a törpe óriás. Az alapban csupa izom és báj német szuper kabrió akár 360 lovas AMG változatban is kapható, természetesen 250-nél lehatárolt végsebességgel. Dízel nem jár ehhez a típushoz.
Alapverzió: SLK 200 Kompressor (163 lóerő, 7,9 s, 230 km/h, 8,7 liter, 300 l) 10,894 millió forint
Csúcsverzió: SLK 55 AMG (360 lóerő, 4,9 s, 250 km/h, 12,1 liter, 300 l) 21,284 millió forint
Mercedes-Benz CLK A CLK tulajdonos büszke lehet autójára, a Mercedes-Benz legkisebb kabriója mind technikájában, mind dinamikájában, mind kényelemben a márkától megszokott maximumot nyújtja. Az autóhoz széles motorválasztékot és felsorolhatatlan mennyiségű extrát kínálnak.
Alapverzió: CLK 200 Kompressor Cabriolet (163 lóerő, 9,8 s, 225 km/h, 8,6 liter, 390 l) 12,527 millió forint
Csúcsverzió: CLK 55 AMG Cabriolet (367 lóerő, 5,4 s, 250 km/h, 12,3 liter, 390 l) 26,055 millió forint
Dízel: CLK 320 CDI Cabriolet (224 lóerő, 8,6 s, 242 km/h, 7,1 liter, 390 l) 14,656 millió forint
Nissan 350Z Roadster Ha kiakar szaladni a világból, és ezt egy mindenre elszánt nyitott sportkocsival akarja megtenni, akkor váltson Nissanra. A 350 Z Roadster a végletek autója, izmos, kíméletlen és vad. Ja, csomagot ne vigyen magával, nem fog beférni.
Nissan 350 Z Roadster (301 lóerő, 6,3 s, 250 km/h, 12 liter, 130 l) 12,68 millió forint
Porsche Boxter Léteznek nagy sorozatban gyártott roadsterek, és létezik a Boxster. A Boxster és a Boxster S, pontosan beleillik a Porsche filozófiájába. Eredeti, összetéveszthetetlen, teljesítményorientált. A Boxster modellek nyitott, kétszemélyes sportkocsik. Ez a tudat vezette a tervezők kezét már az első tollvonásnál is. A teljesítményről egy középre helyezett hathengeres boxermotor gondoskodik.
Alapverzió: Boxter (240 lóerő, 6,2 s, 256 km/h, 9,5 liter, 280 l) 14,99 millió forint
Csúcsverzió: Boxter S (280 lóerő, 5,5 s, 268 km/h, 10,5 liter, 280 l) 18,84 millió forint
BMW 650i Cabrio © BMW |
Alapverzió: 630i Cabrio (258 lóerő, 6,9 s, 250 km/h, 9,6 liter, 350 l) 20,344 millió forint
Csúcsverzió: 650i Cabrio (367 lóerő, 5,7 s, 250 km/h, 12,9 liter, 350 l) 24,244 millió forint
Lexus SC430 A fejlett és intuitív technológiával felvértezett SC 430 kitűnik a többi kabrió közül, nem csupán rendhagyó formájával hanem erejével és árával is. Ne csodálkozzunk, hisz az SC-t 4,3 literes V8-as hajtja, minden porcikája luxusról és kényelemről árulkodik.
Lexus SC 430 ( 286 lóerő, 6,2 s, 250 km/h, 11,4 liter, 321 l) 21,04 millió forint
Corvette Cabrio Az 53 éves Corvette Z06 névre hallgató utóda a brutál kabriók kategóriájának amerikai képviselője, hozzá mérni csak a Dodge Viper SRT-10 lehet, igaz ez utóbbi 6 kilométer/órával gyorsabb és legalább 6 literrel többet eszik átlagban száz kilométerenként. Az angol szaksajtó februári bemutatásakor minden idők legjobb Corvettjének titulálta a Z06-ot, igaz erre csak az amik mondhatnak áment.
Corvette Cabrio (404 lóerő, 4,1 s, 300 km/h, 13 liter, 144 l) 23,965 millió forint
Cadillac XLR Amerika egyik szimbóluma, a Cadillac márka kirukkolt egy telivér szupersportkocsival, az XLR-rel. Ösztönös erő, nyolc henger, nyitott tető – mi kell még? Természetesen sok pénz és jókora adag bátorság. A 326 lóerőt kézben tartani nem gyerekjáték, öncélú robogásra való, elit férfijátékszer.
Cadillac XLR (326 lóerő, 5,9 s, 250 km/h, 12,4 literes átlagfogyasztás, 328 literes csomagtér) 24,5 millió forint
Mercedes-Benz SL Mille Miglia, Le Mans, Carrera Panamericana - jól csengő nevek, amelyeket egy valami köt össze: Az ötvenes években a 300 SL mindezeken a versenypályákon kiemelkedő sikereit ünnepelte. Ám ez csupán a kezdet volt. Azóta minden SL belopta magát az autózás rajongóinak szívébe és az álomautó megtestesítőjévé vált. Az álom folytatódik, csak drágán mérik. Az 1000 Nm-es 12 hengeres csúcsverzió majdnem 60 millió.
Alapverzió: SL 350 (272 lóerő, 6,6 s, 250 km/h, 10,3 liter, 339 l) 24,802 millió forint
Csúcsverzió: SL 65 AMG (612 lóerő, 4,2 s, 250 km/h, 15,2 liter, 339 l) 57,780 millió forint
Jaguar XK 4,2L V8 Convertible A tavaly megújult Advaced Lightweight Coupé névre hallgató varázslatos XK-nak idén jelent meg a nyitott tetejű változata. Az alumínium-térvázas karosszériának köszönhetően az XK kabrió mindössze 40 kilogrammal lett nehezebb, menetteljesítményei így csak minimálisan romlottak a kupéhoz képest, az ára azonban jelentősen magasabb.
Jaguar XK 4,2L V8 Convertible (298 lóerő, 6,3 s, 250 km/h, 11,4 liter, 283 l) 27,690 millió forint
Porsche 911 Carrera A 911-es olyan sportautó, amely nem köthető korhoz. Más típusokhoz viszonyítva a Porsche 911 ötvözi a legharmonikusabban a maximális teljesítményt egy mindennapi használatra tervezett gépkocsi jellemzőivel. Ezt teszi immár 40 éve. A 911-es legértékesebb tulajdonsága ezen felül, hogy legkorábbi gyermekálmaink tárgyát, és személyes célkitűzéseink megvalósulását testesíti meg. Az álmok GT változata 612 lovas és 330 km/h a végsebessége, igaz 76 literes a csomagtartójába nem férne be az a pénz, amit érte kérnek: Németországban 452 ezer 690 euró az ára.
Alapverzió: 911 Carrera Cabriolet (325 lóerő, 5,2 s, 285 km/h, 11,2 liter, 135 l) 27,99 millió forint
Csúcsverzió: 911 Carrera 4S Cabriolet (355 lóerő, 4,9 s, 288 km/h, 11,8 liter, 106 l) 32,420 millió forint