© audi.hu |
A próbaút után már nem csodálkoztam, hogy miért adtak el az előértékesítés során, a bevezetés előtt már hatvanat ebből a kategóriateremtő SUV kupéból. Vezetni olyan természetes volt, mint járni, az utat maga alá gyűrte, a terepet kiegyenesítette. Tesztautónk annyira csalóka volt, hogy a 25 kilométeres úton kollégám végig dicsérte a 4,2-es benzines dinamizmusát, pedig a fekete nagyság motorterében dízelszív dobogott. De úgy ment, mint egy 4,2-es benzines.
Hosszú, mint az A8
© audi.hu |
Dizájnja hűen tükrözi az Audi Q7 karakterét. A tetővonal széles, folytonos íve és a karosszéria oldalának a keskeny ablakokhoz viszonyítva egyénien széles kialakítású felületei a márka karakteres dinamizmusát tükrözik. A hangsúlyosan keskenyedő első rész, illetve az erősen döntött D-oszlopokkal megformált, erőteljes far kupészerű körvonalat nyújt. Az Audi-formavilág további jellegzetes elemei az oldalnézetet meghatározó vállöv, illetve az oldalfelületen áthúzódó dinamikus vonal. A karosszéria ízléses kontrasztot alkotó, kétárnyalatú – matt ezüst és matt platinaszürke színekkel – opcionális fényezése elegáns megjelenést biztosít. A kocsi 11 alapszínben rendelhető.
© audi.hu |
Az Audi Q7 5086 milliméter hosszú, tengelytávja 3002 milliméter. 1983 milliméter szélességével és 1737 milliméter magasságával páratlanul tágas belteret kínál utasai számára. Sokoldalúsága tekintetében szintén új dimenziókat képvisel: az Audi Q7 belterében 28 féle üléselrendezési és rakodási lehetőségből választhatunk. A három üléssorban (opció) akár hét személy is helyet foglalhat. A második sor egyes ülései szükség esetén hosszirányban is állíthatók, az utasok itt a kategória legnagyobb lábterét élvezhetik. Mindkét hátsó üléssor lehajtható, így igény esetén az ülések eltávolítása nélkül is akár 2035 literes csomagtér alakítható ki. Ötüléses változatban az Audi Q7 csomagterének térfogata 775 liter – a kategória legjobbja. Hét személlyel is még marad 330 liter a csomagoknak. A hatüléses kivitel a második sorban két luxuskivitelű egyes ülést kínál.
[[ Oldaltörés: Lökhajtásos sportkocsi (Oldaltörés) ]]
© audi.hu |
Az Audi Q7 piaci bevezetésekor a vásárlók két erőteljes motor közül választhatnak: az új 4,2 literes FSI közvetlen benzinbefecskendezésű V8-as 257 kW (350 LE) teljesítményt kínál, 440 newtonméter maximális forgatónyomatékát 3500 percenkénti fordulatszámnál adja le. A tesztúton kipróbált hathengeres háromliteres TDI a common rail befecskendező rendszer legújabb generációjával, piezo soros befecskendezőkkel készül. Tekintélyes, 171 kW (233 LE) teljesítményét és a már 1750 percenkénti fordulatszámtól rendelkezésre álló erőteljes, 500 Nm forgatónyomatékát magas fokú kifinomultsággal és gazdaságossággal egyesíti.
Ugyancsak új a 3,6 literes FSI V6-os benzinmotor, amely 206 kW (280 LE) legnagyobb teljesítményt és 360 Nm maximális forgatónyomatékot produkál, utóbbit végig a 2500 és 5000 percenkénti fordulatszám közötti tartományban. Ez az erőforrás az év második felétől kapható az Audi Q7-hez. Mindhárom motor hatfokozatú tiptronic automatikus sebességváltóval egészül ki, amely manuális üzemmódot is kínál.
Állandó quattro összkerék-hajtás
© audi.hu |
Az Audi Q7 már alapkivitelében a quattro állandó összkerékhajtással készül. Központi kiegyenlítőműve műúton és terepen egyaránt mind a négy kereket ellátja vonóerővel. A nyomatékelosztásnak igény szerinti, villámgyors megoldásáról – az optimális menetdinamikai adottságok és a biztonságos autózás alapvető feltételeit nyújtva – a quattro technika gondoskodik, a lehető legmagasabb fokú vonóerő-átadást és oldalirányú menetstabilitást biztosítva. E hajtási koncepció immár több mint 25 esztendeje bizonyítja kvalitásait: eddig több mint kétmillió Audi gördült le a szerelőszalagról quattro technikával, ami a versenypályákon és a ralifutamokon számtalan győzelemhez segítette a márkát.
Az Audi RS4 és S8 modellekhez hasonlóan az Audi Q7 a legújabb generációs, aszimmetrikus/dinamikus nyomatékelosztású, önzáró kiegyenlítőművet tartalmazza. Alaphelyzetben a forgatónyomaték 40:60 arányban oszlik meg az első és a hátsó kerekek között, ami a közel kiegyenlített tengelyterhelések mellett enyhén sportos, hátsókerékhajtást idéző, még jobb menettulajdonságot és hajtási befolyástól mentes, pontos kormányzást biztosít.
© audi.hu |
Az Audi Q7 futóműve kifinomult adottságaival tűnik ki: mind a négy keréknél független, gondosan kidolgozott kettős keresztlengőkaros felfüggesztést találunk, amely többségében alumínium elemeket tartalmaz. Az acélrugóval és kétcsöves lengéscsillapítóval kialakított konstrukciók a még terepen is a sportos vezetés és a magas fokú kényelem jegyében születtek. A hátsó rugó-lengéscsillapító egység döntött helyzete a beépítési magasság mérséklésével hátul még nagyobb belső teret eredményez.
Az Audi Q7 már szériakivitelében 18 hüvelykes keréktárcsákkal és 235/60, míg a 4.2 FSI esetében 255/55 méretű gumiabroncsokkal készül, azonban opcióként a nagyteljesítményű SUV mindegyik változata akár 20 hüvelykes kerekekkel is felszerelhető.
[[ Oldaltörés: Felárért beállítható légrugózás (Oldaltörés) ]]
© audi.hu |
Az ESP elektronikus menetstabilizáló számos új funkcióval egészült ki. Ezek egyike a lejtőn leereszkedést segítő rendszer, amely speciális kiegészítő terepes üzemmódként különösen laza talajviszonyok esetében gondoskodik az optimális fékerőről és vonóerő-átadásról. Végül, de nem utolsósorban a külön rendelhető vonóhoroggal szerelt Audi Q7 modellekben az utánfutó-stabilizáló rendszer célzott fékezési beavatkozásokkal előzi meg a vontatmány veszélyes imbolygó, lengő mozgásait.
Felár ellenében adaptív légrugózás is kapható. A légrugózás és az elektronikus szabályozású csillapítás eme kombinációja a sportos irányíthatósági tulajdonságok és a magas fokú menetkényelem tökéletes egységét kínálja. Az alapkivitelhez tartozó dinamikus billegés-stabilizáló minimálisra mérsékli a karosszéria hossztengely menti billegéseit. A beállítható futómű áldásos tulajdonságait autópályán lehet érezni, ilyenkor leültethetjük az Audit, de terepen 24 centit emelhetünk a hasmagasságon, így a nagyobb akadályokon is könnyen átjutunk. A Q7 gázlómélysége 53 centi.
© audi.hu |
A magasságállítás a rakodóperem magassága szempontjából is különösen kényelmes; nehéz tárgyak csomagtérbe emelésekor ugyanis egyszerűen lesüllyeszthető. Igény szerint több, a sorozatgyártásban első alkalommal megjelenő innovatív segédrendszer is rendelhető. Ezek között szerepel az „Audi side assist” sávváltási manővereket radartechnikával segítő rendszer, az optikai és akusztikai jelzésekkel, illetve tolatókamerával kiegészített, továbbfejlesztett parkolórendszer („Audi parking system advanced”), valamint az Audi legújabb generációs, fékezési figyelmeztetőt („braking guard”) is alkalmazó sebességszabályzója („Audi cruise control”), amely szükség esetén akár megállásig is fékezi az autót.
A dízel változat alapára 14 millió 198 ezer forint, a benzinest 19 millió 849 ezer forintért adják, de mint a márkaigazgató elmondta húszmillió forint alatt nem értékesítettek Audi Q7-est, a vevők szeretnék a lehető legjobban felszerelni a különleges autót.