© daimlerchrysler |
Szűk egy évvel az új M-osztály 2005-ös piacra lépése után az ML 420 CDI 4MATIC modellel egészül ki és válik teljessé a típus dízelkínálata. A legújabb V8 négyszelepes bi-turbofeltöltéses, változtatható turbinengeometrával rendelkező dízelmotor különösen temperamentumossá teszi az ML 420 CDI-t. A négyliteres motor nyomatéka 700 Newtonméterre növekedett, ami 2000-2600 fordulat/perc tartományban áll rendelkezésre. A korszerűsítő átalakítások eredményeképpen a motor teljesítménye az ML 400 CDI elődmodell 184 kW/250 lóerő értékéhez képest 225 kW/306 lóerőre emelkedett. Acsúcsterepjáró így 6,8 másodperc alatt sprintel álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre, végsebessége pedig 235 kilométer/óra. A 60-ról 120 kilométer/óra sebességre felgyorsuláshoz pedig harmadik sebességfokozatban hat másodpercre van csupán szüksége.
Takarékos menetmódban az autó 9,1 liter gázolajat fogyaszt száz kilométerenként, az átlagfogyasztás 11,1 liter/100 kilométerenként. 95 literes tankjával újabb üzemanyag-felvétel nélkül 900 kilométer megtételére képes. Ez a modell is az Euro 4 határértékek alatt marad, karbantartást nem igénylő dízel-részecskeszűrővel üzemel, ami további 99 százalékkal csökkenti az amúgy is csekély károsanyag-kibocsátást.
A V8 dízelmotor teljesítményeinek fokozása mindenekelőtt a harmadik generációs, 1600 bar maximális magasnyomásos befecskendezésű Common-Rail-technológiának és a 175 bar értékre megemelt gyújtási nyomásnak köszönhető. Optimalizált áramlási viszonyok javítják a töltésváltást, a két új fejlesztésű, változtatható turbinageometriájú kipufogógáz-turbófeltöltő még hatásosabban működik.
Az ütemenként akár öt dízelbefecskendezés, a speciális lyukú fúvókák, valamint az új, precízebb befecskendezési időt lehetővé tevő piezo-befecskendezők alkalmazása, továbbá a kipufogógáz-visszavezetés átalakítása révén az emissziós értékek lényegesen jobbak. A zajképződés csökkenését a motorfejlesztő szakemberek a lánchajtás optimalizálásával, nagyméretű motorcsapágyas merev forgattyúház, valamint további szigetelőburkolat alkalmazásával érték el. A négyzetes furat-löket arány és a szembefutó kiegyenlítő tengely igen nyugodt futásról gondoskodik.
Az M-osztály kimagasló eredménnyel szerepelt az amerikai National Highway Traffic Safety Administration ütközésteszt próbáin. Az SUV sportos szabadidőautók között a US-NCAP-teszt vizsgálatain úgy frontális-, mint oldalütközés tekintetében a legmagasabb, ötcsillagos minősítést érte el.
Ha vontatni kell (Oldaltörés)
© daimlerchrysler |
Aki az ML-t gyári vonószerkezettel rendeli, bónuszként élvezheti az új Mercedes-Benz Trailer Stability Assist, rövidített elnevezéssel TSA előnyeit is. Ez az ESP elektronikus stabilitásprogram kibővítésével kialakított rendszer, amely fokozott biztonságról gondoskodik utánfutóval való haladás esetére. A TSA gyorsan felismeri a vontatmány sodródás-billenése rettegett veszélyének fenyegetését, és hatékonyan avatkozik be annak elhárítására. Ehhez az ESP szenzorait használva kerekenként specifikus, mindkét oldali célzott fékezési beavatkozásokkal stabilizálja a szerelvényt.
Figyelemreméltó modellpaletta © daimlerchrysler |
Az ML 420 CDI 4MATIC különösen erőteljes nyomatékú V8 dízelmotorja mellett két további dízeles is választható. Az ML 280 CDI 4MATIC V6 alapmotorja 140 kW / 190 LE teljesítményű, a hengertérfogatában azonos ML 320 CDI 4MATIC motorja pedig 165 kW/224 LE-t teljesít. Az ML 350 és ML 500 4MATIC modellekkel két benzines változat színesíti a palettát, 200 kW/272 LE ill. 225 kW/306 LE teljesítménnyel. A különösen igényes vevők vélhetőleg az ML 63 AMG 4MATIC modellt választják, amely 375 kW/510 LE-jével a sorozat csúcsmodellje.