Megérkezett az új generációs Mercedes-Benz Citaro
Megújult a legnépszerűbb Mercedes-Benz busz, a Citaro. A sorozatgyártás 1998-as kezdete óta a típus közel 15 ezer képviselője járult hozzá a nemzetközi ismertséghez: Európa szinte minden nagyvárosának utcáján közlekedik, Londontól Madridig, Párizstól Isztambulig és Berlintől Rómáig.
© daimlerchrysler |
© daimlerchrysler |
Újdonság a Citaro buszoknál az Opticool-szélvédő is. Ez - már a Mercedes-Benz Travego buszoknál is jól bevált módon – erőteljesen hővisszaverő, szűri az infrasugarakat és 10 százalékkal kevesebb hőt és energiát enged át. A beltér hőmérséklete lényegesen alacsonyabb marad, ami fokozza a vezető komfortérzetét.
A vezető előtt változatlanul a jól bevált VDV-műszerfal található. A menetirány szerinti bal oldalon nagy rakodó-tárolópolcok kínálnak bőséges helyet, mindezt kívánságra elektromosan hűthető palacktárolóval lehet kiegészíteni.
A második generációs Citaro buszok motorjai megfelelnek az Euro 4 kibocsátási normáknak és az új BlueTec-dízeltechnológián alapulnak. Különösen kompakt és könnyű az OM 906 hLA 6,4 liter lökettérfogatú hathengeres soros motor 210 kW (286 LE) teljesítménnyel és 1120 Nm maximális nyomatékkal 1200 – 1600 ford/perc fordulatnál.
© daimlerchrysler |
Azonos beszállási magasság esetén a Citaro első tengelye alatti, talajszinttől mért szabad magasság 165 milliméterre növekszik, ami csökkenti a jármű felülésének veszélyét. A kormánymű hátra került, ezzel kívül került a baleset-veszélynek inkább kitett zónából. A Citaro fordulásának köre a 12 méter hosszú változat esetén fél méterrel csökken, az eddigi 21,5 méterről mindössze 21,0 méterre. A hosszabb modellváltozatok (13, 15, 18 méter) fordulókörei is kedvezőbbek a korábbi modellek értékénél.