Mercedes-Benz B-osztály teszt: nem B-ligás
Minden ízében Mercedes ez az autó, benne egyetlen cégvezető sem szégyenkezik, Merciből száll ki, mégsem adott ki tízmilliókat, elfér a család, illetve a csomagoknak is van hely. Mondjuk ki, ez egy praktikus autó. Csomagtartója jól kihasználható és ráadásul variálható is.
© daimlerchrysler
|
Az A-osztály sikerén felbuzdulva a Mercedes egy olyan kategóriába tör be, amelyben eddig nem voltak autói. A családi kompakt kategóriából azonban kissé kitűnik az autó, kevés márka kínál ennyire exkluzív autót kicsiben.
Ha akarom családi autó, bár a kompakt autókra emlékeztető B-osztály csekély külső méretekkel rendelkezik (hossza mindössze 4,27 méter), de az A-osztályban már fellelhető szendvicspadló-koncepciónak köszönhetően a motor és a váltó helytakarékos módon, részben az utascella előtt, részben alatta foglal helyet. Ennek az elrendezésnek köszönhetően a B-osztály csaknem 70 százalékát az utastér és a csomagtartó teszi ki. A nagyobb limuzinok és kombik méretével megegyező B-osztály így tökéletesen alkalmas családi autónak, amely elfogadható kényelmet biztosít, még hosszú utazás esetén is.
Elegáns, de túl magas
© hvg.hu
|
Az autó egész építése magas, így természetesen az üléspozíció is lehet egészen az, vagyis csak lehetne, mert a szélvédő olyan keskeny, hogy, ha terepjárósan magasra helyezzük az ülést, akkor nem fogunk kilátni az autóból. Fura helyzet, de a magas padlójú autóban bizony jó mélyre kell ülnünk. De ha már sikerült kényelmesen elhelyezkednünk, nem lesz panaszunk a kényelemre, a körbevevő anyagok minőségére, az ergonómiára és a látványra. A bőrrel kombinált szövet ülések nagyon jó tartást és feszes pozíciót kínálnak, szinte orvosi pontossággal bemért gerinctámasszal. Hátul a fej, váll- és lábtér is óriási, ki lehet nyújtózni, négy embernek tökéletes, de az ötödik is befér. Csupán a visszapillantó tükröket érheti kritika, hisz segítségükkel nem sokra megyünk, bíznunk kell az érzékeinkben, vagy ha van, a tempomatban. Tesztautómban nem volt, de szerencsére jól belakható a B-osztály, így nem okozott gondot a parkolás.
© daimlerchrysler
|
Hatalmas a kormány, de pontos és fegyelmezett. Zavarja az ergonómiát, hogy a tempomat kis karja az amerikai autókra jellemző módon a kormány felső részén található, és a tesztelés első napjaiban beleakadt a kezem irányváltás közben, többször zavart okozva. Leggyakrabban, például 60-70-es tempóban, irányváltáskor véletlenül benyomtam a 30 kilométeres sebességkorlátozást. Nem örültek a mögöttem jövők.
Nem tetszett |
Tempomat Nehezen csukódó ajtók Magas fogyasztás |
A beltér nem hivalkodó, nem is csicsás, csak a visszafogott elegancia és a tömérdek króm hirdeti, hogy prémium autóban ülünk. A hangrendszer a smartból ismerős volt, a középkonzolt jól kitöltötte. A műszerfal végtelenül minimalista, semmi extra. Aki nem akar felvágni vele, az is jól érzi magát benne és vele. A külseje elég divatos és vonzó, könnyen csábítja a tekinteteket. Amikor egy potenciális vevőjelölt megtekintette eladó telkemet, megjegyezte, hogy falumban a legszebb dolog a kertben parkoló autó, ami épp egy B-osztályos versenyző volt.
© daimlerchrysler
|
A B-osztály különlegessége nemcsak az igen tágas belső térben és sportosságban rejlik, hanem a rugalmas átalakíthatóságban is. Az Easy-Vario rendszer segítségével szabadon variálható az utastér, így nagyobb méretű tárgyak szállítására is alkalmas buszlimuzint kapunk. Az extraként kérhető rendszer lehetővé teszi a hátsó ülések és az anyósülés eltávolítását. Így az alapállapotban is tágas, 458 literes csomagtér akár 1530 literesre is bővíthető. A csomagtartót lehet síkba is állítani, de egy ügyes mozdulattal meg lehet dönteni, így még nagyobb teret szabadíthatunk fel a csomagoknak. Ennek megfelelően a pótkerék is döntve kapott helyet. Tárolórekesz is bőven van az autóban.
© hvg.hu
|
A Mercedes-Benz B-osztály igen gazdag alapfelszereltsége a klímaberendezésen, a fej- és mellkasvédő oldallégzsákokon, az adaptív överőkorlátozókon és a projektoros kanyarkövető fényszórókon túlmenően napjaink legkorszerűbb biztonsági berendezéseit, az ESP-t, a kipörgésgátlót és a fékasszisztenst is tartalmazza. Újdonságként szerepel a Stear Control rendszer, amely kritikus helyzetben segíti a vezetőt az autó kormányzásában, stabilizálásában. Kanyarban nem imbolyog, nem dől, a jávortesztet is biztonsággal bevállalnám vele.
© daimlerchrysler
|
Ha akarom izgalmas és sportos lehet a B-osztály, főleg az, amelyik alattam szolgált. Meghatározó stílusjegye a négy keresztbordával tagolt, Mercedes-csillagot viselő hűtőmaszk, az ék alakú orr-rész, valamint a markáns körvonalú motorháztető. A lendületet, dinamizmust a lágy felületek és feszes vonalak váltakozása váltja ki, amely egyértelműen sportosságot sugall. A sportos vezetési élményért a külső formatervezésen kívül az új fejlesztésű váltók, és a gondosan összeállított futómű felel. Nem beszélve a 193 lovas turbómotorról, amely sportos pedigréről tett tanúbizonyságot. Cápaszájnyi méretekre lehet kinyitni a motorházfedelet, amely alatt lapul a jókora ékszer. Kétezer kilométer után is enni lehetett volna a motortérben, annyira gondozásmentes és szép az erőforrás. Műszakilag is biztos jó, de látványnak sem utolsó a kétliteres turbós benzinmotor.
Tetszett |
Kormányzás, menetdinamika Motorhang Visszafogott kényelem Csábító dizájn |
Nem kell erőlködni, 1500-as fordulaton már százzal megy az autó. Príma a menetdinamikája, élvezet pörgetni. Az autó a sportos menetet meggyőző torokhanggal hálálja meg, minél jobban nyomjuk, annál szebben muzsikál. De ne feledjük, ez nem egy vadállat, illik vele kényesen bánni, jó tudni, hogy ha szükség van egy kis pluszra, csak pedálozni kell.
Az úthibák nem érdeklik, mintha vajon mennénk, siklik az autó, a váltó is rezzenéstelenül teszi a dolgát, csak dicsérni tudom. A sportfokozatban még jobban ugrik, bár a fogyasztás is követi az iramot. Többnyire városi forgalomban, az együtt megtett ötszáz kilométernyi tesztúton a kocsi átlagban 9 liter benzint fogyasztott.
© hvg.hu
|
Ék alakú orra hasonlít a márka arculatához, de legjobban az M-, illetve az R-osztály arcára hajaz, de a CLS vonásait is könnyen felfedezni benne. Gyönyörűek a kiguvadt szemekre emlékeztető lámpái. Oldala dinamikus vonalvezetése is tetszett, feneke azonban nem, szerintem, nincs teljesen kidolgozva ez a vége. Picit elfuseráltnak tűnik. A dupla kipufogó sokat segít azonban a végső megítélésén. A kerekek is rendben vannak, 215/45 R17-es Bridgestone Potenzát húztak az elegáns tízküllős felnikre. Egyetlen dolog nem illet a csillagos márka minőségéhez, a nehezen csukódó ajtók. Ilyen szinten nem kellene csapkodni az ajtókat.
A B-osztály 150-es modellje alapfelszereltséggel már 5 millió 967 ezer forinttól rendelhető. A B-osztály csúcskategóriás modelljét, a 193 lóerős B 200 Turbót alapfelszereltséggel 7 millió 990 ezer forinttól lehet megvásárolni.
B. Cs.
Mercedes-Benz B200 Turbo | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 2034 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 193 lóerő 5000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 280 Nm 1800-4850-es fordulaton |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4270 / 1975 / 1604 |
Csomagtér | 458-1530 liter |
Saját tömeg (kg) | 1370 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 225 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 7,6 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Vegyes | 8,2 |
Tesztfogyasztás | 9 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 197 |
ÁRA | 7,990 millió forinttól |