Ezerrel tolta az Izrael-párti propagandát több száz Facebook- és számos Instagram-fiók. A Meta közölte: felszámolta a koordinált kampányt.
Lefülelte egy izraeli marketingcég hamis Facebook- és Instagram-fiókokkal folytatott befolyásolási kampányát a Meta – írja a cég jelentése nyomán az Engadget.
Összesen 510 Facebook-fiókot, 11 oldalt és 32 Instagram-fiókot fedeztek fel, ezek között hamis, valamint korábban meghackelt fiókok egyaránt voltak. Ezek a fiókok „zsidó hallgatóknak, afrikai amerikaiaknak, valamint aggódó állampolgároknak” adták ki magukat. Posztjaik között Izrael katonai akcióját dicsérték az izraeli–palesztin konfliktus kapcsán, valamint kritizálták például az amerikai egyetemeken zajló, az izraeli hadművelet elleni tiltakozásokat.
A módszerrel kimondottan az Egyesült Államokban és Kanadában élő embereket céloztak, állítja a Meta. Elemzésük alapján a kampány a STOIC nevű, politikai marketinggel és üzleti hírszerzési feladatokkal foglalkozó izraeli céghez köthető.
A Meta azonban megjegyezte, sikerült még csírájában elfojtani a kampányt, mielőtt még jelentős közönséget építettek volna ki.
Az már csak a hab a tortán, hogy a hamis felhasználók által írt kommentek egy része, úgy tűnt, mesterséges intelligencia segítésével íródott.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.