Csúnya és öreg, vagyonos és fiatal, esetleg szexuálisan a közízléstől eltérő – nem sok kellett, hogy valakiből boszorkány válhasson. Hutvágner Zsófia boszorkányper-kutatóval emellett arról is beszélgettünk, hogyan függ össze Beyoncéval és a house zenével a boszorkányság, és miként illik a képbe a CEU-elleni támadássorozat is.
Ami az elmúlt években történt, némán suhant el a magyar állampolgárok kócos feje fölött. A magyarországi jobboldal megértette az új médiák alaptermészetét, és erre a tudásra építi politikáját. Az Orbán-kormány ugyanis titkolja az intézkedéseit, megtévesztő nevekkel látja el őket – ezeket nincs idő helyesbíteni a médiasürgésben és médiaforgásban –, s ha mégis híre megy az aktusnak, hát elhallgatják, „cáfolják”, letagadják vagy az általános médiaömlenybe passzírozzák.
Diagramokat mutatott be Karácsony Gergely, az LMP vezérszónoka a választási reformról szóló vitában a felszólalása végén a választókerületek lélekszámáról, hangsúlyozva, hogy az a Fidesznek kedvez. Az elnöklő Jakab István a Házhoz méltatlannak nevezte a "politikai marketing" ezen formáját.
Nevet vált az MDF, de a hvg.hu által megkérdezett elemző szerint ez önmagában keveset hoz a konyhára, ha a szükséges változtatások elmaradnak. Az viszont erősen kérdéses, hogy ezeket a változásokat éppen Makay Zsolttal lehet majd levezényelni.
Barack Obama 2008-as megválasztását követően a legtöbb politikai marketing szakértő arról beszélt, hogy az új modell, amit Obama kampánycsapata csinált, a jövő. Most azonban úgy néz ki, ez a modell kilyukadt - olvasható Hampuk Richárd blogján.
Sajtóhírek szerint új elnökkel és talán új névvel próbál majd új szimpatizánsokat maga mellé állítani az MSZP, s az SZDSZ is hasonlóra készül. De jár-e veszélyekkel, ha egy párt újramárkázza magát? Mikor lehet sikeres és milyen esetben vezethet ez a márka ellehetetlenüléséhez? A hvg.hu erről faggatta Szántó Péter pr-szakértőt, a Noguchi Porter Novelli igazgatóját, aki szerint jelenleg a Fidesz is újramárkázza magát.