A legnagyobb közösségi oldalnál döntöttek, nem küldenek többé tanácsadókat a pártoknak, hogy segítsenek menedzselni a facebookos hirdetéseket.
Részben kiszállna az amerikai politikából a Facebook: a közösségi oldal vezetése úgy döntött, a jövőben nem segítenek be a pártok és politikusok kampányaiba azzal, hogy tanácsadókat küldenek, akik segítenek a politikusoknak a Facebookon futó hirdetéseik kezelésében – írja a BBC. A legutóbbi elnökválasztások előtti kampányban kiemelt szerepet kaptak a közösségi oldalak, Donald Trump kampánycsapatának egyik tagja szerint pedig egyenesen a Facebooknak köszönhetik a győzelmet.
A Facebook ugyanakkor el akarja kerülni azt a látszatot, hogy tanácsadói bármiben is befolyásolták volna a választások eredményét. Nem csak Donald Trump, hanem Hillary Clinton mellé is delegáltak néhány alkalmazottat, utóbbi jelölt mégis veszített. Beszédes ugyanakkor, hogy a 2016-os elnökválasztások előtt Donald Trump kampánycsapata 44 millió dollárt költött Facebook-hirdetésekre, míg Hillary Clinton stábja csupán 28 milliót.
A Google-nél és a Twitternél is bevett szokás a tanácsadók kiküldése politikai pártokhoz, de ők a jövőben is folytatni kívánják ezt a szokást.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.