A Meta egy egyre fenyegetőbb trösztellenes vizsgálatot igyekszik kimozogni ezzel.
A Facebook tulajdonosa, a Meta már egy ideje felvette a kapcsolatot az EU trösztellenes jogalkotóival, hogy megpróbálja rendezni az ügyféladatok felhasználásával és a hirdetési szolgáltatásának a közösségi hálózatba való bekötésével kapcsolatos vizsgálatokat – mondták a tapogatózó tárgyalásokról tudomással bíró források a Reutersnek, ám azt is hozzátették, hogy ezek a megbeszélések egyelőre nem nevezhetők előremutatóknak.
Sem az Európai Bizottság, sem a Meta nem kívánta kommentálni az értesülést.
Az EU versenyfelügyelete tavaly júniusban indított vizsgálatot a Facebook ellen, amelynek középpontjában az állt, hogy a közösségi hálózat tisztességtelenül használja-e a hirdetők adatait, hogy versenyelőnyre tegyen szert velük az online hirdetési szektorban.
Egy másik vizsgálat fókuszába az került, hogy a Facebook a Marketplace nevű hirdetési szolgáltatását a közösségi hálózatához köti-e, hogy előnyhöz jusson az ügyfelek elérésében, és kizárja a rivális online hirdetési szolgáltatásokat.
A Bizottság vádemelést készít elő a vállalat ellen – mondták a Reutersnek múlt hónapban más, az ügyet ismerő személyek. Ez az a pont, amikor a vállalatok inkább az egyezségre szoktak törekedni.
A trösztellenes vizsgálat elkerülése, illetve a Bizottsággal való megállapodása lehetővé teszi a vállalat számára, hogy elkerülje a globális forgalmának akár 10 százalékáig terjedő bírságokat. A jogsértés megállapítása sem történik meg, ami segíthet a kártérítési igények elhárításában.