Kemény vádakkal illették az Apple-t: ellehetetleníti a rivális alkalmazásokat. A cupertinóiak szerint viszont épp hogy támogatják a versenyt.
Nyilvános kampányt indított az Apple, hogy cáfolja azokat az állításokat, amelyek szerint fegyverként használja az App Store-t a vetélytársakkal szemben. A vádakat az Apple egyik volt vezetője fogalmazta meg egy Bloombergnek adott interjúban.
Philip Shoemaker 2009 és 2016 között felügyelte az App Store jóváhagyási folyamatát. Példaként említi a Google Voice és a Rhapsody alkalmazást, amelyek nagyon nehezen kerültek be az App Store-ba, csupán csak azért, mert úttörők voltak a maguk nemében. Shoemaker teljesen megérti a Tidal, a Spotify és a Netflix által beterjesztett panaszokat az App Store ellen. Szerinte több száz olyan Apple-rivális van az alkalmazás-áruházban, amelyek aggódnak a versenyfeltételek miatt.
Az Apple viszont egészen másképp látja a helyzetet. Számos olyan iOS-es alkalmazást emel ki, amely helyettesíthető rivális appal. Az Apple Calendar például a Google Calendarral vagy az Outlookkal, a fotóalkalmazás a Snapchattel, a Momenttel vagy az Instagrammal, az iCloud pedig a Boxszal, a Dropboxszal, a Megával vagy a Google Drive-val. De megemlíti az Amazon Musicot, a Pandorát, a Spotifyt és a YouTube Musicot (az Apple Music ellenében), az Apple TV vetélytársai között pedig a Hulut, a Netflixet, a YouTube TV-t és az Amazon Prime Videót.
[Új szabályt vezetett be az Apple az App Store-ban, de így is nehézkes a letöltés]
Az Apple büszke arra, hogy amióta Steve Jobs 2008-ban bemutatta az App Store-t, a fejlesztők világszerte több mint 120 milliárd dollárral lettek gazdagabbak a bolt jóvoltából. Ráadásul az appok 84 százaléka ingyenes, a fejlesztők pedig semmit sem fizetnek az Apple-nek. Az App Store elindítása óta egy teljes iparág épült az appfejlesztés köré, 1,5 millió amerikai és 1,57 millió európai munkahelyet teremtve – állítja az Apple. Az App Store működése tisztességes, lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy saját árat állítsanak be, és jutalékot is csak akkor kell fizetniük, ha az alkalmazás a felhasználókhoz került.
Mindig tanulunk, és megpróbáljuk az App Store élményét jobbá tenni az ügyfelek és a fejlesztők számára a legjobb alkalmazások kínálatával. Ezt az elkötelezettségünket soha semmiért nem adjuk fel – mondja az Apple.
Ha máskor is tudni szeretne az App Store híreiről, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.