A fejlesztőként dolgozó Patrick Hulce az egymillió legnépszerűbb oldal betöltődési sebességét, valamint a rajtuk futó forráskódot mérte meg és elemezte, ami alapján úgy tűnik, a betöltődési sebesség a reklámok függvényében jelentősen változhat.
Érezte már úgy, hogy egy weboldal, amit az üzemeltető jól megszórt hirdetésekkel bosszantóan lassan tölt be? Ha igen, akkor jelezzük: a hiba nem az ön készülékében volt. Hogy egész pontosak legyünk: senki készülékében sem volt, a jelenség okát ugyanis nem a sávszélességben, hanem a reklámokat megjelenítő forráskódban kell keresni.
A BBC beszámolója szerint a fejlesztőként dolgozó Patrick Hulce a legnépszerűbb egymillió weboldalt vizsgálta meg aszerint, hogy a rajtuk elhelyezett hirdetések befolyásolják-e az oldal működésüket. Kiderült, a betöltés idejének mintegy 60 százalékát az teszi ki, hogy a reklámot megjelenítő, vagy a felhasználók viselkedését elemző szkript lefusson.
Mindebből logikusan következne, hogy aki hirdetésblokkolót használ, annak a weboldal is gyorsabban töltődik majd be. Csakhogy Hulce szerint ez egyáltalán nem biztos, hogy valóban így van. Ilyenkor ugyanis az, hogy a program megpróbálja elrejteni a reklámot, csak növeli a programkód lefutásának idejét, így pedig az oldal betöltődési idejét is.
A fejlesztő a népszerű weboldalak mobilos és normál változatánál is gyűjtött adatokat, hogy megfigyelje az azokon futó JavaSrcipt-kódok viselkedését. Kiderült, ezek segítenek a Google-nek, hogy hirdetést helyezzen el rajtuk, valamint a felhasználók viselkedését is elemzik. Mint kiderült, ez a fajta kód a vizsgált egymillió site jelentős részén megtalálható. A legrosszabbul a WordPresst futtató oldalak teljesítettek, a WordAds program mintegy 2,5 másodperccel késleltette az oldal betöltődését.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.