Európába már 2018 elején megérkezett a Google Chrome hirdetésblokkoló funkciója, júliustól viszont már az egész világon elérhetővé válik. A Google szerint a cél, hogy tisztább legyen az internet.
Szűk egy évvel ezelőtt, 2018 februárjában mutatta be a Google azt a funkciót, aminek érkezését a Chrome böngészőbe még 2017 tavaszán ígérte meg. A cég akkor úgy döntött, saját hirdetésblokkolót épít a Chrome-ba, hogy a segítségével tisztább internetet hozzanak létre.
A tavaly óta működő rendszer csak az idegesítő hirdetéseket szűri, vagyis azokat, amelyek böngészés közben felugró ablakként jelennek meg, vagy automatikusan, hanggal együtt indulnak el. (Hogy melyik elfogadható hirdetés és melyik nem, azt a Google egy több nagy céget tömörítő koalíció segítségével határozta meg.)
A hidetésblokkolót első körben Kanadában, az Egyesült Államokban és Európában tette elérhetővé a cég. Úgy tűnik, a fejlesztés jól vizsgázott, szerdán ugyanis bejelentették: június 9-től a világon mindenhol elérhetővé válik ez a Chrome-funkció.
Mindez azt jelenti, hogy a weboldalaknak most kell csak igazán felkészülniük arra, hogy a jövőben nem jeleníti meg a Chrome a náluk megtalálható hirdetések egy részét. A Google szerint ugyanakkor előre értesítik a weboldalakat a problémás reklámokról, mielőtt valóban tiltólistára tennék őket. A cég szerint mindez jó stratégia, 2019 elején ugyanis a korábban nem megfelelő weboldalak kétharmada már változtatott a kifogásolt elemeken, és csupán 1 százalékuknál kellett tiltani a hirdetéseket.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.