Mostantól hiába próbálkoznak a weboldalak az átverős hirdetésekkel, a Google zéró toleranciát vezetett be ellenük.
Januárban hirdetett harcot a Google azok ellen a weboldalak ellen, amelyek valamilyen átverős reklámmal próbálják meg kattintásra bírni a felhasználókat. Ezek általában olyan hirdetések, amik teljesen másnak adják ki magukat: hibaüzenetnek, bezárás gombnak, bárminek, amire a felhasználó reflexből valószínűleg rákattint.
Ezek ellen védekezni éppen azért nehéz, mert a felhasználók többsége tényleg reflexből kattintja le a dolgokat, illetve a megjelenő felhívás szövegezése is átveri őket. A Google viszont igyekszik kiszűrni ezeket.
A cég szerdán jelentette be: megérkezett a 71-es verziószámú Chrome, ami a korábbi ígéreteknek megfelelően blokkolja ezeket a hirdetéseket. A zéró tolerancia értelmében minden ilyen weboldalnak üzenetet küld a Google, hogy változtasson az átverős gyakorlaton, és ha ez 30 napon belül nem történik meg, letiltják a kamu reklámok elérését.
De hozott más újdonságot is a Chrome 71: ha egy weboldal úgy kínál előfizetést a felhasználónak, hogy az "apró betűs részt" (a tranzakció valódi költségeit és feltételeit) megpróbálja elrejteni, akkor egy figyelmeztető jelzést kap, amivel adott esetben igen sok pénzt lehet megspórolni. A Google ebben az esetben is megpróbál kapcsolatba lépni a webhelyek üzemeltetőjével, hogy változtasson az eddigi gyakorlatán.
A Chrome 71 asztali gépekre szánt verziója már elérhető az androidos eszközökre, az iPhone-ra és iPadre szánt változat pedig a következő hetekben érkezhet meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.