A Facebook apróhirdetési felületén, a Marketplace-en már mesterséges intelligencia is segít, hogy mihamarabb nyélbe üssék az üzletet a felhasználók.
Szinte napra pontosan két évvel ezelőtt mutatta be a Facebook a Marketplace nevű szolgáltatását, amely gyakorlatilag egy online piacteret jelent. A felhasználók ide tölthetik fel már megunt dolgaikat, ahol aztán apróhirdetésként jelenik meg a kínált termék. Magyarországon 2017 augusztusa óta érhető el a szolgáltatás, és bár pontos adat nincs róla, hogy mennyien használják, saját tapasztalataink szerint is tényleg nagyon sok rajta a hirdetés.
Persze a dolognak vannak kisebb-nagyobb problémái, a Facebook viszont szeretne változtatni ezeken. Az egyik ilyen lépésről a napokban jelentették be a Marketplace blogoldalán, amely könnyíti majd a felhasználók dolgát. A mesterséges intelligencia segítségével ugyanis még inkább egyszerűsödik a tételek listázása, így a vásárlók is könnyebben találhatják meg a nekik kínált dolgokat. Az újítás a bejelentés óta már él.
A mesterséges intelligencia a fejlesztők szerint segít meghatározni, hogy az eladni kívánt dolognak – az addig meghirdetett hasonló helyen árult hasonló termékeket figyelembe véve – mennyi lehet az ára, valamint a kép alapján igyekszik kategóriákba sorolni a terméket.
Ha például egy irodai széket szeretnénk eladni, a rendszer megnézi, hogy mostanában milyen áron mentek el az ehhez hasonló termékek, és arra az árra ad egy javaslatot. Emellett a képről felismeri, hogy egy irodai székről van szó, így már eleve ilyen kategóriába sorolja bele azt.
Emellett a mesterséges intelligencia abban is segít, hogy ha a mobiltelefon kamerájával "megmutatunk" neki egy tárgyat, a kép alapján hasonlóakat kezd el keresni a Marketplace-en. Ugyanakkor nemcsak a vásárlás/eladás elősegítése lesz a feladata, hanem az is, hogy megkeresse és törölje az apróhirdetésbe nem való kontentet.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.