Három hónapja van már piacon a Huawei új készülék-triója, és az értékesítési adatok szinte mindenütt felülmúlták a várakozásokat.
A napokban jelentette be merész tervét a Huawei: 2018-ban összességében 200 millió eszközt szeretne értékesíteni, ami mintegy 50 millióval múlja felül a tavalyi értékesítési számot. Most, az ázsiai CES-en egy újabb bejelentést tett a cég okostelefonos üzletágának vezetője, Kevin Ho: ezúttal a Huawei P20 család eddigi, a globális értékesítéshez kapcsolódó néhány adatát osztotta meg a nyilvánossággal.
Elsősorban azt ecsetelte, miként viszonyul a P20 elődjéhez, a P10-hez, s kiderült, hogy az eladási számok 81 százalékkal felülmúlják a tavalyi modellek értékesítési adatait. Számszerűsítve ez azt jelenti, hogy a 3,3 milliós P10-eladással szemben már 6 millió P20, P20 Pro és P20 Lite talált eddig gazdára.
Bár Kevin Ho azt nem részletezte, hogy miként oszlanak meg a számok az egyes modellek között, feltételezhetően a P20 Lite-ból adták el a legtöbbet, a kedvező ár-érték arány miatt. Korábbi jelentésekből viszont már kiderült, hogy a P20 Pro is igen népszerű, különösen Nyugat-Európában, köszönhetően a triplakamerának és a különleges, alkonyati fényeket idéző külsejű Twilight verziónak.
Az üzletágvezető a Mate 20 sorozatról is beszélt, s 2019 előtti megjelenést ígért. A Mate 20 Pro valószínűleg triplakamerával érkezik majd, és 6,9”-es kijelzővel. A hivatalos megjelenési időpont még nem tisztázott, de a korábbiak figyelembe vételével ez év októberére valószínűsíthető.
A Huawei P20-akat egyébként nálunk is úgy viszik, mint a cukrot – a hazai értékesítési adatokról itt olvashatnak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.