Két távoli országban már már hónapok óta teszteli a Facebook a messengeres reklámokat. Most látták elérkezettnek az időt, hogy világszerte többeknél jelenjenek meg hirdetések az üzenetküldő alkalmazásban. Mutatjuk, hogy néznek ki.
Mint tudjuk, mindennek megvan az ára. A népszerű, ingyenes webes szolgáltatások használatának például az, hogy cserébe több-kevesebb reklámot kell megtűrniük a felhasználóknak. A Facebook üzenőfalán és környékén már régóta megszokottak a hirdetések, ám mostantól egyre többen találkoznak majd velük a Messengerben is.
Az ausztrál és a thai felhasználók már január óta láthatnak reklámokat a Messengerben. Úgy tűnik, hogy a Facebook meg van elégedve a kétországos tesztelés eredményével, ugyanis friss bejelentésük szerint július végétől világszerte megkezdik a hirdetések megjelenítését az üzenetküldő appban. A reklámokat egyelőre nem mindenki, csak a felhasználók szűk köre látja majd minden országban.
A hirdetések nem a beszélgetésekben jelennek meg, de azoknál hamarabb láthatók lesznek: az alkalmazás megnyitása után, rögtön a nyitóképernyőn. Hogy ki milyen hirdetést lát majd, arról a vállalat a TechCrunchnak úgy nyilatkozott: ez függ majd attól, hogy az adott felhasználónak hány aktív beszélgetése van éppen, mekkora a telefonja képernyője és milyen annak felbontása. De nagyjából úgy láthatjuk majd a reklámokat, ahogy az alábbi videó mutatja.
Aki hirdetőként használná ki a lehetőséget, az itt kaphat választ minden kérdésére.
A messengerbéli reklámok megjelenése csak idő kérdése volt. A Facebook áprilisban jelentette, hogy már 1,2 milliárd aktív felhasználója van a Messengernek, így nem is csoda, hogy ekkora hirdetésibevétel-szerzési potenciált már nem hagynak kihasználatlanul.
Ha máskor is tudni szeretne a Messenger újításairól, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.