Ez nem lenne meglepő, ha ez a bizonyos America’s Army egy új lopakodó bombázó lenne (ki sem jönne ennyiből, az...
Ez nem lenne meglepő, ha ez a bizonyos America’s Army egy új lopakodó bombázó lenne (ki sem jönne ennyiből, az igaz…), vagy legalábbis valami érdekes új fegyver. A szóban forgó produktum azonban nem más, mint egy PC-s videojáték. Jelen esetben egy olyan játék, amit a hadsereg fejlesztett ki. A játékra költött adófizetői dollárok mennyiségét, a Gamespot kérésére a "Freedom of Information Act" törvény alapján most hozta nyilvánosságra a hadsereg.
Az America’s Army a hivatalos reklámkampány szerint „Az amerikai hadsereg hivatalos játéka”. A tervek szerint egyrészt PR célokat szolgál, és megszeretteti/megismerteti a fiatalokkal a hadsereget, másrészt egyfajta besoroz óeszköz is. Eredetileg egy ötéves projectnek indult, a legújabb verzióval azonban már közelíti a kilencéves időtartamot – a kezdeményezés tehát sikeres, legalábbis a hadseregnek ezek szerint megéri folytatni. Az USA olyannyira komolyan veszi a dolgot, hogy a játékban (állítólag – hivatalosan ezt ugyanis nem erősítették meg) igazi toborzó szakemberek is megtalálhatók, akik figyelik a „tehetségeket”.
Érdekes, hogy mivel az USA hadserege nem játékfejlesztő, de még csak nem is a szó szoros értelmében vett „cég”, a játék fejlesztésére költött 32,8 millió dollár gyakorlatilag az adófizetők pénzéből származik. Röviden levezetve tehát így néz ki a dolog: az átlag amerikai apuka (Bob) befizeti az adót. Ebből az adóból azután játékot fejlesztenek, minek hatására Bob Junior, az ő kis fiacskája kedvet kap a sereghez. Majd katonának áll, később – ne adj isten – Afganisztánban felrobbantják. Bob tehát a saját pénzéből finanszírozta Bob Junior halálát. Az okfejtés kicsit nyakatekert ugyan, de lássuk be; van a dologban valami ijesztő.
Ettől eltekintve a játék jó és igényes, sőt nagyon profi (nem csoda, hiszen profik írták…). Letölthető és megvásárolható Steam-en.