A Microsoft környezetbarát gondolkodásra ösztönzi a diákokat
A szoftveróriás által szervezett Imagine Cup 2008 verseny résztvevőinek kreativitásukat bevetve megoldást kell javasolniuk valamely fontos globális problémára.
Az Imagine Cup 2008 versenyt azoknak a környezetvédelmi érdeklődésű diákoknak hirdették meg, akik szívesen szert tennének némi ösztöndíj-kiegészítésre, és felkeresnének néhány igazán vonzó úti célt. A Microsoft már fogadja a jelentkezéseket a versenyre, amely arra ösztönzi a diákokat világszerte, hogy tehetségüket, képzelőerejüket és szaktudásukat latba vetve keressenek megoldást a fentiekhez hasonló környezeti problémák megoldására.
Az Imagine Cup immár hatodik éve mozgósítja a világ diákjait, hogy tehetségüket és találékonyságukat kiaknázva próbálják meg elképzelni, miként lehetne a technológia révén jobbá tenni a világot.
A tavalyi versenyben 100 ország több mint 100 ezer diákja vett részt. A Microsoft reméli, hogy az idén még többen jelentkeznek, és ezúttal arra biztatja a diákokat, hogy a környezetvédelem terén álljanak elő merész ötletekkel, és „képzeljék el azt a világot, ahol a technológia támogatja a fenntartható környezetet.” Az online, helyi és regionális fordulók továbbjutói 2008 nyarán, az Imagine Cup párizsi döntőjében mérik össze erejüket. Itt a Microsoft több mint 180 ezer dollárral jutalmazza majd a kilenc kategóriában versenyző döntősöket. A pénzjutalmon túl az Imagine Cup karrierjük elindításában is segíti a diákokat. Az Imagine Cup több korábbi résztvevőjének sikerült az üzleti életben is érvényesülnie a versenyre fejlesztett megoldással.
A verseny kilenc versenykategóriája a szoftver- és videójáték-fejlesztéstől kezdve az algoritmusokra és programozásra épülő problémamegoldásig terjed. Ám az Imagine Cup nem csupán a csúcstechnológiában jártas diákoknak szól. A művészi hajlamú érdeklődők különféle digitális művészeti ágakat, például a filmkészítést és a fotózást is megtalálják a kategóriák között.
A tavalyi szöuli döntőben a magyar küldöttség legszebb eredményét, algoritmus kategóriában 3. helyezést Szebeni Szilveszter, a budaörsi Illyés Gyula Gimnázium tanulója érte el. Igen eredményesen szerepelt, bár sajnos nem jutott a végső döntőbe a főleg BME-hallgatókból álló „The Team” nevű csapat, akik egy óvodásoknak szóló, angol nyelvet tanító szoftverrel neveztek be.