2007. szeptember. 05. 14:42 MTI Utolsó frissítés: 2007. szeptember. 05. 14:42 Tech

Szervert olvasztott a környezetbarát hamburger

Felmondta a szolgálatot a japán környezetvédelmi minisztérium szervere a McDonald’s félárú Big Mac-akciója következtében, amelyet az amerikai multinacionális cég japán leányvállalata "a föld megmentésére" hirdetett meg.

A gyorsétterem-lánc féláron, 150 jenért (mintegy 250 forint) kínálta termékét mindazon japán vásárlóknak, akik a minisztériumtól tanúsítványt szereznek arról, hogy elkötelezik magukat az éghajlat felmelegedése elleni küzdelemre.
 
A minisztérium szerveréről letölthető dokumentumot számítógépen vagy mobiltelefonon kellett kitölteni. A roham kedden kezdődött és szerdára olyan tömegessé vált, hogy a szerver leállt.
 
"Igyekszünk újra működésbe hozni a rendszert" - jelentette be később a minisztérium szóvivője.
 
Eddig több mint 80 japán vállalat kapcsolódott be az éghajlat felmelegedése elleni akcióba, többek között kedvezményeket nyújtva azoknak, akik elkötelezik magukat erre a küzdelemre. Japán az 1990 évi üvegházhatású gázkibocsátásához képest 2008 és 2012 között 6 százalékos csökkentésre kötelezte magát a kiotói jegyzőkönyvben.