Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke csalódott a Forma-1-es csapat első három futamon nyújtott teljesítménye miatt, mert szerinte nem létezik, hogy ennyire lennének képesek.
„Nem hiszem el, hogy ennyit tudunk. Ez nem lehet szint a Ferrarinak – fakadt ki Montezemolo. - Elvárom a mérnökeinktől, hogy céltudatosan dolgozzanak és tegyenek meg mindent, hogy rövid időn belül a maximumot tudják kihozni a fejlesztésekből. A Ferrarinak vissza kellene már kerülnie arra a szintre, amit mi és a szurkolók is elvárunk.”
Az olasz csapat két pilótája (Fernando Alonso és Felipe Massa) idén még dobogóra sem tudott állni, de még az időmérő edzésen sem tudtak bekerülni az első két sorba a futam rajtjánál. Azért is váratlan az elő három futamon (Ausztrál Nagydíj, Malajziai Nagydíj, Kínai Nagydíj) nyújtott gyenge teljesítmény, mert a téli tesztek annyira bíztatóak voltak, hogy még a szakértők is a világbajnoki címvédő Red Bull Racing méltó versenytársát látták a Ferrariban.
A problémák csak az utolsó fejlesztési csomag során merültek fel, melyeken csak a szezon előtti barcelonai teszteken végeztek el az autókon. Aldo Costa vezető mérnök szerint a szélcsatornában még minden jónak tűnt, de a gyakorlatban semmi sem a vártaknak megfelelően alakult, hiszen már a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon sem tudtak jó teljesítményt elérni a versenypályán.
A téli fejlesztések során, különösen pedig az utolsó tesztidőszakban rengeteg új alkatrészt próbáltunk ki az autókon - mondta Costa Sanghajban. - Ezek közül több sajnos nem vált be, így elkezdtünk nyomozni, hogy mi a szélcsatornában és a pályán érezhető különbség oka. A Forma-1-es autók ma már nagyon összetett, aerodinamikus gépek, és működés közben több olyan kisebb légörvény is létrejöhet, melyek zavarják egymást. De nemcsak nekünk vannak ilyen gondjaink, mert hasonló problémák időről időre felmerülnek a fejlesztések során."
"Az idei világbajnokság nem úgy kezdődött, ahogy reméltük - tette hozzá Stefano Domenicali csapatfőnök, aki reméli, a május 8-i Török Nagydíjra meglesznek a válaszok. - A versenyutóinknak mindenképpen fejlődni kell, különösen az időmérőn. Keményen kell dolgoznunk az elkövetkezendő hetekben, különösen az aerodinamikán."
Fernando Alonso, a csapat kétszeres világbajnok pilótája szerint a két rivális, a McLaren és a Mercedes már rátalált a megoldásra, de hamarosan ők is eljutnak ide. "Jelenleg az aerodinamika a gyenge pontunk, ezen kell a legtöbbet dolgoznunk. Nyolc nappal a Malajziai Nagydíj után voltak bíztató jelek, sajnos azonban érdemben nem változott semmi, miközben mások javultak."
A Forma-1 idei állását megtekintheti ide kattintva!
A 2011-ES FORMA-1-ES SZEZON |
A FERRARI PILÓTÁINAK IDEI EREDMÉNYEI: Fernando Alonso (spanyol) - 26 pont (5. hely) Ausztrál Nagydíj: 4. helyezés (12 pont) Malajziai Nagydíj: 6. helyezés (8 pont) Kínai Nagydíj: 7. helyezés (6 pont) Felipe Massa (brazil) - 24 pont (6. hely) Ausztrál Nagydíj: 7. helyezés (6 pont) Malajziai Nagydíj: 5. helyezés (10 pont) Kínai Nagydíj: 6. helyezés (8 pont) |
Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába
Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.