A McLaren háromkiállásos taktikája és Lewis Hamilton türelme győzelmet eredményezett a Forma-1-es világbajnokság harmadik futamán, a Kínai Nagydíjon.
A 2011-es Forma-1-es szezon első két futamát a tavalyi világbajnok Sebastian Vettel (Red Bull Racing) magabiztosan megnyerte, és miután megszerezte a pole pozíciót Sanghajban is, mindenki biztosra vette a harmadik elsőséget is. A Kínai Nagydíj azonban már a verseny elején nem várt izgalmakat hozott.
Elsőként a rajt, ahol az élről induló Vettel rosszul váltott egyesbe, a motor felpörgött, ő pedig beragadt, így a McLaren mindkét pilótája, Jenson Button és Lewis Hamilton is megelőzte, sőt, kanyarokon keresztül még a harmadik helyért is harcolnia kellett Nico Rosberggel (Mercedes GP). Ráadásul kétszer váltott irányt a rajtnál, ami szabálytalan manővernek minősül, Hamilton már kapott korábban büntetést ugyanezért.
Az első körökben Vettel nem is nagyon támadta az előtte autózó britet, talán azért, mert az állítható hátsó szárnyakat (DRS-rendszer) csak a harmadik kör után lehetett használni az előzéseknél, másrészt a 2008-as világbajnok pilóta gumiai már a tizedik kör után látványosan kopni kezdtek, ami miatt erősen csúszkált az MP4-26. Közben, a 9. körben Jaime Alguersuari jobb hátsó kereke lerepült, így fel kellett adnia a versenyt.
A 14. körben már olyannyira kritikussá vált a helyzet, hogy előbb Vettel, majd az egyre gyorsabb tempót autózó két Ferrari (Felipe Massa és Fernando Alonso) is simán elé került, de az igazi meglepetés a boxutcában játszódott le. Button és Vettel egyszerre álltak ki, de a McLaren pilótája először tévedésből a Red Bull csapatánál állt meg, ami miatt másodperceket veszített, így Vettel meg tudta előzni a kerékcserénél.
A 25. körben Alonso több körön át tartó kergetőzés után megelőzte Michael Schumachert, a manőver egyetlen szépséghibája, hogy korábban szabálytalan helyen alkalmazta a DRS-t. A verseny közepére viszonylag lenyugodtak a kedélyek, de már tudni lehetett, hogy a gumikopás miatt a hajrá lesz újra izgalmas.
Az élen autózó Nico Rosberg csak a 40. körben jött ki kerékcserére, és nagy kérdés volt, milyen helyre tud visszajönni. Vettel visszaállt az élre, a boxból érkező Rosberg pedig éppen be tudott érni Hamilton elé a harmadik helyre, de a látványos tempókülönbség őt is csak két körön át tudta tartani. Ettől föggetlenül a Mercedes javulása érezhető volt a korábbi futamokhoz képest.
Hamilton pár körrel később megelőzte a második helyen autózó Massát is, és szép lassan megkezdte a felzárkózást a futamot vezető Sebastian Vettelre. Az már látszott, hogy a gumikopás miatt nagy harc várható kettejük között az utolsó körökben, és ebben a tekintetben a Red Bull Racing állt rosszabbul a vezető pozíció ellenére.
Látványosan csökkent a távolság kettejük között. Hamilton hat körrel a leintés előtt megérkezett Vettelre, aki viszont nagyon keményen védte az első helyet. Az 51. körben már nem tudta tartani tovább a jóval gyorsabb britet, aki türelmesen kivárta az előzésre legalkalmasabb helyet és időt. Sőt, Vettelnek a szintén feljövő Jenson Button miatt is aggódnia kellett.
Az utolsó előtti körben Mark Webber megelőzte Buttont, vagyis a tizennyolcadik helyről tornázta fel magát a dobogóra. Sőt, olyan iramot diktált, hogy ha egy körrel tovább tartott volna a verseny, még Vettel elé is bejöhetett volna, ez az eredmény pedig a gumik kopása miatt újabb kérdéseket vet fel a futamok előtti kvalifikációs versenyben.
A háromkiállásos taktika eddig hatékonyabbnak bizonyul a kétkiállásosnál, Hamilton ezzel nyerte meg a sanghaji taktikai harcot. A 2011-es Forma-1-es szezon állását megtekintheti ide kattintva!
FORMA-1, 2011-ES SZEZON |
KÍNAI NAGYDÍJ (Sanghaj, 305,066 km, 56 kör), VÉGEREDMÉNY: 1. Lewis Hamilton (brit, McLaren) 1:36:58.226 óra 2. Sebastian Vettel (nénet, Red Bull Racing) 3. Mark Webber (ausztrál, Red Bull Racing) 4. Jenson Button (brit, McLaren) 5. Nico Rosberg (német, Mercedes GP) 6. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 7. Fernansdo Alonso (spanyol, Ferrari) 8. Michael Schumacher (német, Mercedes GP 9. Vitalij Petrov (orosz, Renault) 10. Kobajasi Kamui (japán, Sauber F1 Team) 11. Paul di Resta (brit, Force India) 12. Nick Heidfeld (német, Renault) 13. Rubens Barrichello (brazil, Williams) 14. Sebastien Buemi (svájci, Toro Rosso) 15. Adrian Sutil (német, Force India) 16. Heikki Kovalainen (finn, Team Lotus) 17. Sergio Pérez (mexikói, Sauber F1 Team) 18. Pastor Maldonado (venezuelai, Williams) 19. Jarno Trulli (olasz, Team Lotus) 20. Jérôme d'Ambrosio (belga, Marussia Virgin Racing) 21. Timo Glock (német, Marussia Virgin Racing 22. Vitantinio Liuzzi (olasz, Hispania Racing Team) 23. Narain Karthikeyan (indiai, Hispania Racing Team)
Feladta: Jaime Alguersuari (spanyol, Toro Rosso) a 9. körben |
Kézilabda-Eb: a revánson túl is sok múlhat a magyar-svéd meccs végeredményén
Fontos meccset játszik este a magyar női kézilabda-válogatott az Európa-bajnokságon: ha sikerül legyőznie a svéd csapatot, jó esélye van a legjobb négy közé jutni.