Plázs travelline.hu 2010. március. 18. 07:53

Torkos Csütörtök 2010 – Ahogy az éttermek látták

Az akció értékelését a csatlakozott éttermek körében lebonyolított online kérdőíves felmérés segítségével végezte a...

Az akció értékelését a csatlakozott éttermek körében lebonyolított online kérdőíves felmérés segítségével végezte a Magyar Turizmus Zrt. Válaszadással az összes étterem több mint harmada, 452 vendéglátóhely segítette az akció koordinálását végző Magyar Turizmus Zrt. munkáját. A csatlakozott szolgáltatóktól érkezett visszajelzések alapján elmondható, hogy az akció nem csupán a vendégek körében egyre népszerűbb, de az étteremtulajdonosok is fontosnak tartják az akció promóciós értékét.

100-ból 73 részt vevő étterem vidéki volt
A válaszadó  éttermek valamivel több mint egynegyede Budapesten, 54,1%-a vidéki városokban, 18,5%-uk pedig egyéb településen várta a vendégeket. 2010-ben az éttermek negyede első ízben csatlakozott az akcióhoz. A felmérésben részt vevő, korábban csatlakozott éttermek közül 2006-ban 22,6% volt már részese az akciónak, 2007-ben 38,9%, 2008-ban 69,3%, 2009-ben pedig 93,0% kapcsolódott a Torkos Csütörtök akcióhoz.

Az akcióban részt vevő éttermek megoszlása a település szerint
Magyar Turizmus Zrt.

Átlagosan 178 torkoskodót fogadtak az éttermek, tízből kilencen előzetesen bejelentkeztek
A korábbi évek sikereit és a széleskörű promóció eredményeit jelzi, hogy a vendégek többsége – 2010-ben 85,1%-a – az étterembe érkezéskor már tudott az akcióról. Egy válaszadó étterem átlagosan 178 főt látott vendégül Torkos Csütörtökön, becslésünk szerint 2010. február 18-án összesen körülbelül 230 ezren torkoskodtak. Az éttermek munkáját is könnyíti, hogy a vendégek csaknem kilenctizede előzetesen asztalt is foglalt.

Jóval kedvezőbb forgalom és bevételek
Az étteremtulajdonosok többsége kedvező forgalmi adatokról és a vendégek pozitív visszajelzéseiről számolt be. A korábbi évekhez hasonlóan, minden 100 étteremből 81 jóval kedvezőbb, további 15 kedvezőbb vendégforgalomról adott számot, mint ahogy ez egy – átlagos – februári napon várható. A realizált bevételek tekintetében – a nyújtott kedvezmények ellenére is – pozitívan nyilatkoztak: az éttermek 47,4%-a számára a bevételek jóval kedvezőbben, további 40,8%-a számára kedvezőbben alakultak 2010. február 18-án, mint általában egy februári hétköznapon. Teltház miatt az éttermek 67,3%-ának kellett visszautasítania vendégeket Torkos Csütörtökön.

Elégedett vendégek, az akció az étterembe nem járókat is megmozgatta
Az éttermek által tolmácsolt fogyasztói visszajelzések döntően pozitívak voltak. A vendégek jó kezdeményezésnek tartják a Torkos Csütörtököt, és – bár ez egy naphoz kötődik – szívesen vennének igénybe hasonló kedvezményeket az év más napjain is. Az ételek és italok mellett általában a kiszolgálással is elégedettek voltak a vendégek. Néhányan ugyancsak jó ötletnek tartották, hogy számos étterem meghosszabbította az akciót péntekre, illetve az egész hétvégére.  A pozitívumok között említették, hogy mind az ételek minőségével, mind a vendéglátással, vagyis a kiszolgálással maximálisan meg voltak elégedve. A vendégek zöme elégedetten távozott az éttermekből, és többen jelezték, hogy vissza fognak térni a meglátogatott helyre más alkalmakkor is, sőt már helyben is történtek későbbi időpontokra foglalások. Sokan adtak hangot annak az igénynek, amely szerint gyakrabban, egy évben többször is kellene ilyen jellegű eseményt, akciót rendezni.

A felmérésből az is kiderült, hogy több helyen némi fennakadást okozott a vártnál nagyobb forgalom, egyes teltházas éttermekben sokat kellett várni az ételekre, a csúszások miatt voltak türelmetlen, elégedetlen vendégek, a várakozási idő hosszabb volt, mint általában. Néhányan kifogásolták, hogy vannak éttermek, amelyek nem tartják be az akció szabályait, nem, vagy csak részben adják meg a kedvezményeket, más étlappal dolgoznak. Két esetben említették, hogy a vendégek nem tudtak róla, hogy asztalt kell foglalni.

A Magyar Turizmus Zrt. természetesnek tartja, hogy egy ilyen nagyszabású országos akció kivitelezése során felmerülnek problémák a széleskörű tájékoztatás ellenére is. Természetes, hogy a több mint 1300 étterem nem egyforma színvonalon teljesített ezen a napon sem, ráadásul a Torkos Csütörtök vendégforgalma más napoktól jelentősen eltérő, szokatlan terhet ró a vendéglátóhelyekre. A Magyar Turizmus Zrt. minden hozzá beérkezett panaszt kivizsgált, egyfajta közvetítő szerepet vállalva a panaszosok és az éttermek között. Az MT Zrt. a jövőben is valamennyi rendelkezésre álló eszközével arra ösztönzi a résztvevőket, hogy a Torkos Csütörtök akció szabályait maradéktalanul betartsák és a szabályokat kirívóan megszegő vendéglátóhelyeket a következő akcióból is ki fogja zárni.

asztalom.hu

A legtöbb étterem bővülő vendégkörre számít
A tekintetben széles skálán mozognak a vélemények, hogy milyen arányban lesznek a jövőben visszatérő, netalán törzsvendégei egy-egy étteremnek a „torkoskodók”. Miközben az akció az étterembe nem járó célcsoportokat is megmozgatja, illetve – más alkalmakkor nem fogyasztott – ételkülönlegességek kipróbálására ösztönzi, számos étterem jelezte, hogy sok visszatérő vendégre számít a Torkos Csütörtököt követően is. A Torkos Csütörtök akcióban részt vevő éttermek több mint harmada számít a forgalom növekedésére az akció következtében, és több mint kétharmaduk, a válaszadók 68,6%-a gondolja úgy, hogy az akcióban részt vevő vendégek hosszabb távon, a későbbiekben is betérnek majd hozzájuk, tehát bővül a vendégkörük az akció által.

A vendéglátóhelyek többsége a Magyar Turizmus Zrt.-től értesült az akcióról
A résztvevők többsége a Magyar Turizmus Zrt. közvetlen megkeresése révén értesült az akcióról, de sokan tájékozódtak a Torkos Csütörtök hivatalos honlapjáról, a www.menjunkenni.hu oldalról is.

Minden 100 étteremből 50-en saját csatornáikon is hirdették az akciót
A Magyar Turizmus Zrt. eredményesnek ítélt promóciója (95,5%) mellett a vendéglátók saját csatornáikon is kommunikálták az eseményt. A válaszadó éttermek fele (49,6%) önállóan is hirdette az akciót, ami leggyakrabban a saját honlapot, a helyi médiumokat (nyomtatott sajtó, TV), szórólapot, figyelemfelkeltő/megállító táblát, direct mail akciót és online hirdetést foglalt magában.

A túlnyomó  többség szívesen részt venne hasonló akcióban máskor is
Az éttermek a jövőben is szívesen csatlakoznának a Magyar Turizmus Zrt. marketingakcióihoz: minden 100 válaszadó étteremből 91 a jövőben is szívesen venne részt hasonló akcióban. A legtöbb étterem számára az ezen a napon realizált kisebb nyereséget kompenzálja az akció reklámértéke, az étterem megjelenése a különböző promóciós felületeken. 

Kult Köves Gábor 2024. december. 29. 20:00

Dobó Kata amerikai filmje és Andy Vajna vikingjei is az élmezőnyben – Hollywood legnagyobb bukásai

Hollywood legnagyobb bukásai közt van olyan film, amely öt rendezőt fogyasztott el, köztük Coppolát is. És olyan is, amelynek zsiráf szereplője rálépett a saját péniszére. Börtönbe küldött rendező, reciklált díszlet, elhízott rabszolgalány és egy elképesztő szexjelenet – Tim Robey, a Telegraph filmes újságírója Box Office Poison című könyvében mesél a legendás bukások hátteréről. A szerzővel beszélgettünk.