Növekedett a magyar reklámpiacon elköltött pénz
A reklámpiaci költésekben továbbra is a távközlés vezet. Az év első felében a reklámköltések közel 13 százalékkal növekedtek. A bankok, a gyógyszergyártók és az autóforgalmazók egyre jobban a zsebükbe nyúlnak - áll a TNS Media Intelligence reklámpiaci elemzésében.
Reklámpiaci szempontból 2005 első félévét a bankok, a gyógyszergyártók és az autóforgalmazó cégek látványos előretörése, és a reklámköltések közel 13 százalékos növekedése jellemezte. Az országos televíziók árbevétele 14, a napilapoké 11, a folyóiratoké 7, a közterületi cégeké 9, a rádióké 5 százalékkal nőtt a tavalyi év hasonló időszakához képest - írja a TNS Media Intelligence féléves elemzése.
A piaci kategóriák reklámköltési toplistáját továbbra is a távközlés vezeti 23 milliárd forint feletti költéssel, nyomában a gépjárműforgalmazók jönnek jön 20 milliárd körüli, a gyógyhatású készítmények, vény nélkül kapható szerek bő 15 milliárdos és a bankok 14 milliárd feletti listaáras reklámköltéssel.
A bankok a weben is aktívak |
A weben a bankok aktívan hirdetnek, 2005 első félévében tőlük származott a nagy site-ok és portálok bevételének mintegy 15 százaléka. Ezzel a bankok az internetes hirdetői rangsor élén végeztek, megelőzve a 13-13 százalékos részesedéssel bíró autós és távközlési cégeket. |
Miközben az év első hat hónapjában az új értékesítésű személygépkocsik száma az egy évvel korábbihoz képest tizedével csökkent, a gépjármű kategória listaáras reklámköltése 38 százalékkal, azon belül a személyautóké és terepjáróké 49 százalékkal emelkedett.