2005. július. 01. 11:39 MTI Utolsó frissítés: 2005. július. 01. 11:43 Média

Jelentősen nő a mobil marketing piac

Az IKO New Media Kft. szerint a most 50-100 millió forintos mobil marketing piac nagy fejlődés előtt áll, hiszen két év múlva már bizonyosan meghaladja az 500 millió forintot - mondta Malcsiner Péter ügyvezető igazgató szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.

Az ügyvezető elmondta: a reklám- és marketing piac világszerte nagy változások előtt áll a mobiltelefonok elterjedése miatt, s a folyamatot a harmadik generációs (3G-UMTS) hálózatok kiépülése tovább gyorsítja.  Malcsiner Péter úgy vélte, a változások révén a mobiltelefon egyre inkább előtérbe kerül, s egyre nagyobb szerephez jut a piacon. Részben azért is, mert a cégek számára egyre fontosabbá válik a fogyasztók közvetlen és olcsóbb elérése. Az úgynevezett IWR-alapú megoldás ráadásul pontos képet ad a megrendelő cégeknek a felhasználókról, s lehetővé teszi egy adatbázis a kialakítását is.

Az ügyvezető ezzel kapcsolatban elmondta: az IKO New Média által megkérdezettek mintegy 40 százaléka belegyezik abba, hogy szerepeljen valamilyen adatbázisban. Az üzleti lehetőségekkel összefüggésben elhangzott: az európai televíziókban sugárzott reklámok az elmúlt időszakban 30-40 százalékkal csökkentek, s a kieső bevételt a cégek alapvetően a mobiltelefonon lebonyolított interaktív megoldásokkal, például játékokkal és szavazásokkal pótolják.

Javítja a reklám- és marketing piacon a mobil pozícióját az is, hogy a felmérések szerint a nézők 100 tv-reklámból csak kilencet figyelnek meg, míg a többinek gyakorlatilag nincs hatása. A társaság tavaly 2,4 milliárd forint bevételt ért el, ami az idén a tervek szerint 3 milliárd forintra emelkedik. Az IKO tavalyi bevételének fele az RTL Klubnak nyújtott szolgáltatásokból származott.

A cég nettó profitja tavaly 440 millió forint volt, az idén várhatóan 600 millió forintra nő. Malcsiner Péter ezzel összefüggésben elmondta: az általuk nyújtott szolgáltatások, például szavazás megszervezése, az RTL Klub profitjának mintegy 20-25 százalékát generálták, ami összegszerűen mintegy 800 millió forint.

Az IKO New Média vezette telefonos interaktív piacon 5-7 szereplő versenyez egymással, de ebből csak 3 vállalkozás nevezhető komolynak az ügyvezető szerint. Az ügyvezető az interaktív piaci megjelenéssel összefüggésben elmondta: ahhoz, hogy egy cég a mobil marketing piacon megfelelő szolgáltatásokat tudjon nyújtani, mintegy 100 millió forintos beruházás szükséges.

hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 06. 19:30

„Nem tudtam, mi a baj velem” – sok nő számára jött el a megváltás azzal, hogy kiderült, az ADHD nem válogat a nemek között

Bár úgy tűnhet, hirtelen mindenki figyelemzavarral küzd, a nők a valóságban gyakran aluldiagnosztizáltak és -kezeltek, ha ADHD-ról van szó. Ennek rengeteg oka van, az egyik az, hogy esetükben a tünetek radar alatt maradnak, ők pedig csendben szenvednek, és igyekeznek megküzdeni az elvárásokkal, amelyek az iskolában, majd a munkahelyen, illetve családban nehezednek rájuk.