Az IT-cégek 4,5 milliárdot költenek marketingre; rohamosan nő az online hirdetések szerepe
A magyarországi IT-cégek 4,5-5 milliárd forintot költenek a B2B marketing aktivitásukra - jelentette be a BellResearch és a Morpho Communications egy frissen elkészült közös kutatásuk eredményei alapján.
A kutatás adatai alapján a hirdetési büdzséből az IT-magazinok átlagosan 44%-ot hasítanak ki, amelyet az üzleti és gazdasági magazinok 27%-os, valamint a napilapok 10%-os részesedése követ. Az elkövetkező években megháromszorozódhat (a jelenleg 12%-ot képviselő) online kommunikációs eszközök használatának mértéke.
„A kutatás kimutatta, hogy túl vagyunk a mélyponton, vagyis jövőre a 4,5-5 milliárdos marketing büdzsé növekedése várható“– mondta Jekler Rudolf, a Morpho Communications ügyvezető igazgatója. A kutatásban érintett cégek szerint a következő években két területen várható jelentős ráfordítás növekedés: ez pedig a PR és a rendezvényszervezés. A 2005-ben a marketing büdzsék a jelentős bővülésre számít a legtöbb cég, ami a 2002/2003 évi szinthez való visszatérést jelenti.
A marketingbüdzsék árbevételhez viszonyított aránya a vállalat méretével fordítottan arányos, a nagyobb cégek forgalmuk kevesebb részét fordítják marketingre. Ez az arány a legalább 1,5 milliárd nettó árbevételű cégek körében 1,5-1,6%-ra tehető. A nemzetközi vállalatok – a külföldről részben készen kapott marketing eszközöknek köszönhetően – jellemzően kevesebbet költenek marketingre (árbevételük százalékában), mint a hazai cégek.
A marketingbüdzsé legnagyobb részét a rendezvényekre fordított kiadások adják (30%), amelyet a hirdetésekre (19%), PR-ra (16%) és arculatra (14%) fordított kiadások követnek. A hangsúly a B2B marketingkommunikációban egyre inkább a szakmai hozzáértés és kompetencia közvetítésére alkalmas eszközök, valamint a közvetlen értékesítést támogató, rövidtávon is bizonyítható üzleti hozadékot teremtő akciók irányába tolódik el. (hvg.hu)
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.