Százmilliárdokkal támogatják a cégek az olimpiát
Több mint ötven szponzor mintegy 750 millió fonttal (270 milliárd forinttal) járul hozzá a londoni olimpia költségeihez. Legsikeresebb, ha ismert sportolók reklámoznak – legjobban tetszik és legismertebb Usain Bolt a Visa bankkártya filmjében
Az olimpia életképessége szempontjából elengedhetetlen az üzleti partnerség, miközben a támogató vállalatok igyekeznek minél kreatívabban élni a lehetőséggel, hogy márkájuk kiemelkedjen a tömegből. A szponzorálás a cégeknek előnyös reklámozási jogokat nyújt, amelyekkel kihasználhatják kapcsolódásukat a játékokhoz.
Nagy-Britanniában a megkérdezett tévénézők legnagyobb aránya, 61 százaléka a Visa bankkártya reklámfilmjére emlékezett, és az tetszett legjobban. A humoros sztori főszereplője a kétszeres olimpiai bajnok és világcsúcstartó jam aicai rövidtávfutó, Usain Bolt. A Cadbury csokoládégyár és a British Petrol szintén ismert sportolókkal érte el tévéreklámjával a brit nézők körében a második legnagyobb tetszési indexet, továbbá a válaszadók 58-58 százaléka emlékezett rá. Utánuk a tetszési rangsorban a Magyarországon is jelen lévő EDF energiaszolgáltató vállalat, valamint a Panasonic tévéreklámjai következnek.
„Azok a márkák, amelyek kommunikációjában nem jelenik meg ismert sportoló vagy nem teremtettek világos kapcsolatot a márka és a reklámfilmben szereplő sportoló között, kevésbé sikeresek” – állapítja meg a Nielsen tanulmánya.