Románia plázaláza hoz sikert a magyar franchise-nak?
A dinamikusan fejlődő Románia nagy lehetőségeket tartogat mind a vállalkozók, mind a befektetők számára. De mekkora lehetőség ez a franchise-hálózatoknak?
Európában 2008 végéig rekord mértékű, összesen 17.3 millió négyzetméter összterületű bevásárlóközpont nyílik, ami hatalmas növekedést jelent a tavalyi évhez képest. Egymást követik a nagyvárosok Romániában is. 2007-ben 20 bevásárlóközpontot adtak át Romániában, ezzel megduplázódott a bevásárlóközpontok száma az országban. 2008-ban 24 létesítmény átadását tervezik, 100 ezer nm-es új kereskedelmi felület gazdagítja majd Nagyvárad kínálatát.
Elérte az egy milliomodik négyzetmétert is a kiadható bevásárló központ felületek nagysága. A legnagyobbnak a Polus Center számít, a kolozsvári létesítmény nagysága megközelíti a 60 ezer nm-t. Érdekesség, hogy a tíz legnagyobb bevásárló központ közül hét pláza nagysága meghaladja a 40 ezer nm-et, s megnyitásukra az elmúlt 12 hónap során került sor. Hogy mivel fogják ezeket megtölteni? Kedves rendszergazdák és átvevők: irány Románia!
Bár a plázák a legnagyobbak akarnak lenni, nem a legjobbak, a Missoni például az ország egyik legnagyobb bevásárlóközpontjában, a Baneasa Shopping Cityben vetette meg a lábát pár hónappal ezelőtt, és a cég álláspontja szerint Románia legtökéletesebb luxuspiac a kelet-közép-európai régióban. "A románok imádják a luxust és az újdonságokat.
A Baneasa egyébként egyik jeles képviselője az kelet-európai gigaplázáknak, 85 ezer négyzetméterén a számos nagy nemzetközi luxus és prémium márka van jelen, köztük, a Peek & Cloppenburg, a Cacharel, az Inditex és az Azadea csoport márkái. Természetesen a plázákban étteremláncoknak, sport- és szórakoztatóközpontoknak is helyet terveztek. Időszerű kérdés ez Magyarországon is. A piacon már érezhető az új trend, az első generációs plázák bővítése és újrapozícionálása Budapesten is megkezdődött, jó példa erre a Határ úti Europark.
Forrás: www.franchiseportal.hu