Nemcsak a kínai forgalomra alapoznak a leginkább a luxusmárkák, de az utazási korlátozások miatt máshol sem költenek a kínai turisták.
Valóságos katasztrófaként értékelte az idei évet a koronavírus kitörése miatt a világ egyik legnagyobb luxuskonglomerátumának, az LVMH-nak egyik korábbi elnöke – adta hírül a Business Insider. A luxusmárkák egyik legnagyobb piaca Kína, azonban nem csak az ottani forgalmuk jelentős, hanem nagy bevételük származik a kínai turisták külföldi vásárlásaiból is – amelyek az utazás korlátozások miatt elmaradnak.
Az amerikai tanácsadó cég, a Bain jelentése alapján 2019-ben a kínai vásárlóknak volt köszönhető a luxusköltések 35 százaléka:
a forgalom 70 százalékát azonban a külföldi utazásaik alatti vásárlásaik teszik ki.
Hongkong, Japán és Dél-Korea is jelentős luxuspiacnak számítanak az európai márkák számára, a koronavírus miatt megbetegedések azonban ezeket az országokat – és így az onnan származó bevételeket – is érinthetik.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.