Két hete állnak a gyárak Hupej tartományban, emiatt néhány héten belül akadozhat az elektronikai és autóipari beszállítók termelése.
Ellátási zavarokkal kell számolni a koronavírus járvány miatt Magyarországon is – mondta el az RTL Klub Híradójának a Videoton társ-vezérigazgatója.
Miközben a világon alig van olyan áru, amihez nem kellene kínai alkatrész, az ország exportjának 90 százalékát biztosító Hupej tartományban két hete állnak a gyárak. A leghamarabb a jövő héten indulhat az alkatrész utánpótlás. Emiatt néhány héten belül akadozhat az elektronikai és autóipari beszállítók termelése
Optimális esetben a szállításhoz kell fuvaros, vámos, repülő és hajó, ami el tud indulni, de Sinkó Ottó szerint torlódásokra és pánikreakciókra kell számítani.
A járvány miatt a személyforgalom is drámaian visszaesett, emiatt akkorát zuhant az üzemanyag iránti kereslet, hogy az olajat ötödével olcsóbban adták a világpiacon, mint az év elején. Magyarországon a gázolaj átlagára 390 forinttal, a 95-ös benziné 16 forinttal esett vissza literenként.
A koronavírus negatív hatása, hogy a hitelezők is bizalmatlanok, emiatt az új lakáshitelek is drágulhatnak: 53 helyett 55 ezer forintos átlagos havi törlesztővel vehetnek fel egy 10 milliós kölcsönt. Kína első negyedéves gazdasági növekedése pedig két százalékra, akár harmadára is visszaeshet.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.